bugün
- cehaletle mücadele etmek15
- arda güler14
- islamı tartışamamak16
- manyak olmaya karar verdim12
- antalya daki engelli çocuğa toplu tecavüz13
- nervionun kedisi9
- sağlığı etkileyen en temel faktör11
- gideon reid morgan jj8
- dekolte memeye bakan kişinin aklından geçen10
- erkeklerde meme ne işe yarıyor sorunsalı10
- sözlükteki en iyi 15 yazar8
- çinliler her şeyi üretebiliyor türklerin neyi var30
- karizma9
- sözlüğün en iyi iki kadın yazarı17
- türkiyeyi mülteci kampına dönüştüren abd17
- geniş kalçalı kadın ahlaklıdır25
- bı erkeğin sevdiğini anlamanın yolları9
- sözlükteki elit yazarlar20
- okula gitmeden yüzlük karne alan afgan ve suriler21
- evlenmeyenlerin seks yapmadan ölüp gitmesi12
- atatürk kafir cumhuriyetini ilan etti12
- ups boobs beni favladı'ne yapmalıyım17
- steven s power law13
- knowledge13
- salda gölü'nün son hali11
- türk mü türkiyeli mi sorunsalı10
- arap olmak10
- 18 haziran 2024 türkiye gürcistan maçı36
- anın görüntüsü22
- rus sovyet düşmanı amerikancı kemalistler11
- kocam boşalacağı esnada geliyorum bacanak dedi16
- pegasus ta çalışan türk düşmanı keko8
- diamond tema39
- kimsenin saraca'nın doğum gününü kutlamaması21
- diyanetin türkleri araplara şikayet etmesi9
- kabataş yalanı9
- içsel yolculuk enerji frekans 69 bin lira19
- vladimir putin11
- diamond tema için yakalama kararı17
- ben bu yazıyı sana yazdım9
- millet öğle yemeğine çıkarken yeni uyanan tipler9
- true bir martı olsa olacaklar9
- thusneldaa12
- saraca silsüpüroğlu15
- diamond tema'nın arnavutluğa kaçması9
- ülkesi savaştayken başka ülkede keyif süren kansız9
- ne zaman evleneceksin diye soran akraba11
- oktay kaynarca'nın türkiyeliyim açıklaması22
- kayseri de atatürk heykeline baltalı saldırı13
- abber'ın ruh hastası olması26
(bkz: sigh no more)
orjinal adi the taming of the shrew olan shakespeare in unlu komedisi. ilk sahnelenisi tahminen 1590'larin basidir.
kemal aydoğan'ın başarılı rejisiyle sahnelenmiş bir oyun atölyesi eseri. aynı zamanda oyun atölyesi'nin othello ve atinalı timon'dan sonra sahneye koyduğu üçüncü shakespeare oyunu. diğerlerininde rejisi kemal aydoğan'a ait. başarılı rejinin yanında öylesine genç ve dinamik bir oyuncu kadrosuna sahip ki belkide bu oyunun bu denli başarılı olabilmesinde en önemli nokta buradan kaynaklanmaktadır. oyunun künyesine gelecek olursak;
katharina rolünü aybanu aykut, petruchio karakterini ise fırat tanış sahneliyor. lakin burada durup birkaç laf söylemek gerek. özellikle fırat tanış hakkında. onun ne denli iyi bir oyuncu olduğunu zaten tramvay filminden biliyordum. lakin onu birde tabiri caizse oyunculuğun er meydanı olan tiyatro sahnesinde izlemek bana apayrı bir keyif verdi. her şeyden evvel yaklaşık 2.5 saat süren oyun boyunca rolünden anlık bile olsa kopmaması kesinlikle takdir edilmesi gereken bir durumdur. shakespeare'in yarattığı petruchio karakterini bizim kültürümüzden, maço bir adama uyarlaması gayet başarılıydı. bunun dışında katharina rolü ile aybanu aykut hırçın kız nasıldır ve zamanla nasılda "ehlileşir" onu iyi anlatmıştır. tabi oyuncular sadece bu iki isimle sınırlı değil. öylesine büyük, genç, dinamik bir kadro var ki gerçekten o parıltılarıyla göz dolduruyorlar. timur acar, osman akça, gözde başaran, pınar bekaroğlu, toğan şerif önay, evren erler, mert fırat, gözde kırgız, aylin kontente, muharrem özcan, selen öztürk, inan ulaş torun ve ipek türktan. her biri birbirinden yetenekli, ışıltılı.
işin oyuncular kısmını geçip, birazda oyunun sahnelenişi, metnin işlenişine bakacak olursak şunu rahatlıkla söylemek mümkün; oyun temelde ciddi bir tahribata maruz kalmıştır. öyleki karakterler günümüz esprileri ile şekillenip, günümüz şartlarına göre hayat bulmuşlar. bu açıdan bakarsak en iyi örnek fırat tanış'ın canlandırdığı petruchio karakteridir. biz bu oyunla resmen türk öğeleriyle bezeli bir petruchio izledik. lakin keyif vermiştir, o ayrı. dekora gelecek olursak, gayet sade ve hoş.
oyunun hikayesi belli. çok genel bir ifadeyle kadın-erkek ilişkilerinde kadının erkek tarafından baskı altına alınmasını, "ehlileştirilerek" erkeğe boyun eğdirilmesini anlatıyor. yani bir nevi insan evcilleştirilmesi gibi bir şey bu. tam bu noktada yönetmen kemal aydoğan'ın oyun hakkındaki görüşlerini aktarmak isterim;
"çeşitli işkence metotlarını ve en önemlisi katarina'nın benliğini tepetaklak ederek petruchio, katharina'yı evcilleştirmeyi başarır. evcilleşen katharina kendi türküsü yerine, erkeğin türküsünü söylemeye başlar. bundan dolayı oyun oynarken çıkış noktamız, katharina'nın iradesiyle erkeğin boyunduruğu altına girmesi değil, erkeğin fiziksel baskı, şiddet ve irrasyonal zihniyet kalıplarını kadına zorla kabul ettirerek onu baskılaması, doğasını bozması, onu egemenliği altına alarak, kadını kendi konforu için bir araç haline getirmesi oldu"
oyun finaliyle aynı zamanda siyasi mesaj verme yoluna gidiyor. lakin bence bu noktada bir sıkıntı yoktur. çünkü sanat yapan bireylerin yine sanat yoluyla ideolojik görüşlerini aktarmaları kadar normal bir şey olamaz. bu açıdan yapılan finalin rahatsızlık verdiği söylenemez. özellikle son günlerde çok hassas bir konu haline gelen türban konusuna iyi bir atıfta bulunuyor. ve böylece uzun bir süre seyirci tarafından alkışı topluyor.
kısacası iyi bir oyun atölyesi işidir bu. muhakkak gidip izlenmesi gerekir. iyi reji nedir, sağlam dinamik oyunculuklar nasıldır bu oyun sayesinde hepsi bir bir görülebilir. günümüz şartlarına uyarlanmış, bizim kültürümüzden öğeleri barındıran, bambaşka bir shakespeare oyunu. izleyiniz, izlettiriniz.
katharina rolünü aybanu aykut, petruchio karakterini ise fırat tanış sahneliyor. lakin burada durup birkaç laf söylemek gerek. özellikle fırat tanış hakkında. onun ne denli iyi bir oyuncu olduğunu zaten tramvay filminden biliyordum. lakin onu birde tabiri caizse oyunculuğun er meydanı olan tiyatro sahnesinde izlemek bana apayrı bir keyif verdi. her şeyden evvel yaklaşık 2.5 saat süren oyun boyunca rolünden anlık bile olsa kopmaması kesinlikle takdir edilmesi gereken bir durumdur. shakespeare'in yarattığı petruchio karakterini bizim kültürümüzden, maço bir adama uyarlaması gayet başarılıydı. bunun dışında katharina rolü ile aybanu aykut hırçın kız nasıldır ve zamanla nasılda "ehlileşir" onu iyi anlatmıştır. tabi oyuncular sadece bu iki isimle sınırlı değil. öylesine büyük, genç, dinamik bir kadro var ki gerçekten o parıltılarıyla göz dolduruyorlar. timur acar, osman akça, gözde başaran, pınar bekaroğlu, toğan şerif önay, evren erler, mert fırat, gözde kırgız, aylin kontente, muharrem özcan, selen öztürk, inan ulaş torun ve ipek türktan. her biri birbirinden yetenekli, ışıltılı.
işin oyuncular kısmını geçip, birazda oyunun sahnelenişi, metnin işlenişine bakacak olursak şunu rahatlıkla söylemek mümkün; oyun temelde ciddi bir tahribata maruz kalmıştır. öyleki karakterler günümüz esprileri ile şekillenip, günümüz şartlarına göre hayat bulmuşlar. bu açıdan bakarsak en iyi örnek fırat tanış'ın canlandırdığı petruchio karakteridir. biz bu oyunla resmen türk öğeleriyle bezeli bir petruchio izledik. lakin keyif vermiştir, o ayrı. dekora gelecek olursak, gayet sade ve hoş.
oyunun hikayesi belli. çok genel bir ifadeyle kadın-erkek ilişkilerinde kadının erkek tarafından baskı altına alınmasını, "ehlileştirilerek" erkeğe boyun eğdirilmesini anlatıyor. yani bir nevi insan evcilleştirilmesi gibi bir şey bu. tam bu noktada yönetmen kemal aydoğan'ın oyun hakkındaki görüşlerini aktarmak isterim;
"çeşitli işkence metotlarını ve en önemlisi katarina'nın benliğini tepetaklak ederek petruchio, katharina'yı evcilleştirmeyi başarır. evcilleşen katharina kendi türküsü yerine, erkeğin türküsünü söylemeye başlar. bundan dolayı oyun oynarken çıkış noktamız, katharina'nın iradesiyle erkeğin boyunduruğu altına girmesi değil, erkeğin fiziksel baskı, şiddet ve irrasyonal zihniyet kalıplarını kadına zorla kabul ettirerek onu baskılaması, doğasını bozması, onu egemenliği altına alarak, kadını kendi konforu için bir araç haline getirmesi oldu"
oyun finaliyle aynı zamanda siyasi mesaj verme yoluna gidiyor. lakin bence bu noktada bir sıkıntı yoktur. çünkü sanat yapan bireylerin yine sanat yoluyla ideolojik görüşlerini aktarmaları kadar normal bir şey olamaz. bu açıdan yapılan finalin rahatsızlık verdiği söylenemez. özellikle son günlerde çok hassas bir konu haline gelen türban konusuna iyi bir atıfta bulunuyor. ve böylece uzun bir süre seyirci tarafından alkışı topluyor.
kısacası iyi bir oyun atölyesi işidir bu. muhakkak gidip izlenmesi gerekir. iyi reji nedir, sağlam dinamik oyunculuklar nasıldır bu oyun sayesinde hepsi bir bir görülebilir. günümüz şartlarına uyarlanmış, bizim kültürümüzden öğeleri barındıran, bambaşka bir shakespeare oyunu. izleyiniz, izlettiriniz.
(bkz: haşin bala)
commedia dell arte 'nin benzeri bir shakespeare eseridir ki bunu ben değil bilen herkes söylemektedir. çok eğlenceli ve bir oturuşta okunacak tatlılıkta bir kült 'tır. şehir tiyatrolarında zaman zaman türkçeleştirilirken cıvıklıklara rastlansa da ortalama bir çeviriyle dahi güler yüzle okunabilinecektir.
çok seksi olduğunu düşündüğüm kızdır.
(bkz: vahşi güzel) *
tam bir bas belasi olan "katherina" nin hic bir talipliyi begenmemesi sonucu, onu yola getirip evlendirmek için planlanan oyunlari anlatan shakespeare komedisi...
güncel Önemli Başlıklar