bugün

evet islamda 2 kanal var biri hadis diğeri kuran aslında ikisininde insalığa geliş kanalı aynı, rivayet eden adamlar kanalıyla gelmiş ezberlenmiş ve toplatılmış falan. ama bugün görüyoruz ki bir kesim sadece kuran bazlı bir islam geliştirmeye çalışıyor, işine gelen hadisi kabul ediyor işine gelmeyen hadise kabul etmiyor,
Aslında hadis reddedip kur'ana değişmemiş demek günümüz moderen müslümanının güncel değerlerle örtüşme çabasından başka birşey değil.
ve göreceksiniz "hadissiz müslümanlık" önce batılı tipi, eğitimli müslümanlar arasında olmak üzere hızla yayılacak. ağırlıklar atılıyor gemiden yavaş yavaş :D
Hadiseyi anlamıştım ama hadiseyi niye red ediyim diye düşünüp duruyorum * )
gavurluktur...

hadisler kuranın ve islamın bütüncül yapısına uygun olduğu sürece asla reddedilemez...

reddeden gavurdur...
Hadisleri kaynak olarak kabul etmemek dine zarar vermez. Hadislerin en güvenilir olanları bile 2.elden kaynaktır. Hz. Muhammed allah'ın elçisidir. içinde bulunduğu toplumum o günkü görgü ve bilgisine göre yaşamıştır.
Söyledikleri ve yaşantısı vahiyle kontrol edilir fakat bu her söylediği ve her yaptığı vahiyle tavsiye edilmiştit anlamına gelmez.
Bugün bakıldığında o gün son derece normal kabul edilen şeyler türk toplum ahlakında ayıptır.
Örneğin hiç birimiz en yakın arkadaşımızın kızıyla evlenmeyiz. En yakın arkadaşımız ölünce onun eşlerini nikah altına almayız.
Bu bizde ayıptır.
Hz. Ebubekir'in kızıyla peygamberimiz evlenmiştir. Hz. Ebubekir ölünce eşi hz. Ali ile evlenmiştir.
Bunlar dinen sakıncalı değildir ama türk geleneğinde normal görülmez. Hadisleri tartışmasız doğru kabul edenler arap kültürü ile allah'ın emirlerini karıştırıyorlar.
Bunu ayıracak bir birikimleri de yok.
Peygamberimizin yüksek ahlakını anlamanın yolu yine kuran'dır.
Ya kuran'da birleşeceğiz ya da binlerce fırka ile ayrılacağız.
Ya aklı başında insanlar için yaşanabilecek bir din inşa edeceğiz ya da 7.yy arap kültürünü gerçek islam sanacağız.
itiraz edeni kafir ilan etmek bu sorunları çözmez. Bizi daha dindar yapmaz. Bizi sadece karikatür bir model haline getirir.
Ehli sünnet vel cemaat bir insanın ehli sünnet fıkıhına göre bu neciz sözlükte işi olmaz şu an burada takılmak günahtır ama tarikatçısı işidçisi fink atıyor bu memelerin uçuştuğu yerde.
Beyler ya inandığınız gibi yaşayın yaşayabiliyorsanız ya da düşünün azıcık.
Kuranı kerimi ayetlerini keçi yedi diye hadis var daha ne diyeyim siz bilirsiniz.
Deizm e giden yoldur. Dinin uydurma olduğu önce saçma sapan hadislerden anlaşılır. Akabinde kurana yoğunlaşan kişi kitabında saçma olduğunu anlar ve deizm e yol açar.

Kendimden biliyorum.
bu hafta bu sitede kocaların eşlerini dövme iznine dair ayet mesajlar paylaşılmıştı:
https://www.uludagsozluk....larınızı-hafifçe-dövünüz/

mesajlardan birisinde, diyanetin ilgili ayete dair tefsiri vardı:
https://kuran.diyanet.gov...uresi/527/34-ayet-tefsiri

tefsiri okudum. kuran ayetlerinde bir şüphe bulunmadığını, tartışılmaz ve evrensel olanın kuran olduğunu düşünüyordum. ama anladığım kadarıyla diyanet öyle düşünmüyor. diyanetin tefsirinde şu düşüncelere yer verilmiş:

ayetle çelişen çok sayıda hadis varsa, hükmünü kaybeden ayet oluyor. (1)

hz. muhammed'in tasvip etmediği, kınadığı, hükmün tam aksinin uygulanmasını tavsiye ettiği ayetler var. (2)

ayetler evrensel değil. bulunduğu topluluk ve devri bağlıyor. (3)

bu fikirlere önem verilmiş ki, tefsirin en sonunda hepsi beraber çok net olarak tekrarlanarak vurgulanmış. (4)

görsel
hadis nedir? temeline bakalım. peygamberin dini veya ahlaki açıdan söylediği sözlerdir.
zaten peygamberin sözünü kimse reddetmez. yeter ki onun sözü olsun ama hadis kitaplarının çoğu peygamberimiz öldükten çok uzun süre sonra yazılmıştır. sanırım en yakını 100 sene.
ben 100 sene sonra, bu peygamber sözü denilen söze laaap diye inanmam.
akıl süzgecimden geçiririm.
bir de bakarım ki, bana bu hadisi aktaranın amacı ne.
kendi siyasetine, fikrine, ülkesine, şahsına bir çıkar mı sağlıyor ya da bir tartışmaının galibi mi olmak istiyor.
akıl işte ya akıl. aklını kullan gerisi önemli değil.

ha bu arada hadise inanana da inanmayana da saygımız var. herkesin kendi vereceği karardır.
hadislerin gerçekliğinin tartışılır olması yeterli sebeptir.

deve sidiği içmek şifadır diye hadis mi olur lan.

çok meraklıysanız, yahudi uydurması hadislere inanmaya, buyrun içiniz deve sidiği. çokta sikimizde yani.

edit: yavşak adam, sidiği iç sonra gel. bokunuzda boğulun aq cahilleri.

edit2: ulan deve sidiği içmek şifadır diye hadis olduğuna inanacak kadarda aklınız yok mu ?

hadisler de hadisler, allah size kuranın her yerinde hiç akıl etmez misiniz diye işte bu yüzden soruyor, çünkü mal olduğunuzu biliyor.
reformist islamcıların akımıdır, aslında din gibi katı ve net kurallara sahip müesseselerin içinden çeşitli renkli grupların ve görüşlerin çıkması hiç de fena değil.
(bkz: edip yüksel)
biraz komik gibidir sanki..

ılımlı islamcı götoş olabilirler..
https://alkislarlayasiyor.../hadisler-ne-kadar-gercek
cümlede bile şirk var alenen.
ama bazı tipler kavrayamıyor olayı.

laf anlamaz bunlar. sallayın.
Sakat anlayış! Hadis, siyer, fıkıh yoksa sadece kitap tek başına ayakta kalamaz! Zira tek başına islam sistematiği içindeki bir çok şeyi açıklama da yetersiz!
Kur'an ile örtüşen hadisleri kabul ederiz. Bizim reddiyemiz, ilgili konuya dair ayet olmasına rağmen ama hadis var diyenlere ve o hadisleredir.

Bu konuyla ilgili, kur'an'da yahudiler siddetle kınanır. Mealen "onu kitaptan sanasınız diye, ağızlarını eğer ve bükerler" der. hadis bagnazliginin, bundan ne farkı var?. Kur'an'da olmayanı, adamlar hadisle kur'an'a sokmaya çalışıyor.
5 vakit namaz kılmayıp sadece cuma'ları namaza gitmek gibi birşey.