bugün

+Cinsel ilişkiden sonra gusül abdesti en fazla ne kadar süre geciktirilebilir?
-Cünüp olarak kaldığınız sürede bir namaz kaçırmadıysanız guslü geciktirmekte herhangi bir problem olmaz. Dinimize göre her hangi bir sebepten dolayı cünüp olan yani gusül abdesti alması gereken bir kişi en fazla bir namaz vakti kadar süre cünüp olarak bekleyebilir. Bundan daha fazla bir süre beklemesi caiz değildir

(bkz: http://www.fetva.net/yazi...ure-geciktirilebilir.html)
kombi kalorifer olmadığı zamanlarda, insanların gerçekleştirmekte zorlandığı eylem.
(bkz: soba üstünde su kaynatan güğümden çıkan ses)
tabi zorlanmaları bu insanların cünüp gezdikleri anlamına gelmez. hatta şunuı rahatlıkla söylebilirim ki şimdilerde imkanlar daha iyi olmasına rağmen cünüp sayısı geçmişe göre daha fazla. elbette bu çarpık durum bazı ekonomik, sosyo ve piskolojik nedenlerle uzun uzadıya izah edilebilir. ama çok gereksiz olur.
(bkz: eller günahkar)
kişi müslüman ise yapması gereken durum.
niyet, üç kere ağzı, üç kere burnu ve sonrasında bütün bedeni yıkamakla yapılandır.

su bulamayanlar toprakta debelensinler (bkz: teyemmüm)
ağza burna suyu çekip yıkanmaktır.

gerisi teferruat aga. yok omza üç kere so atacakmışız da, bırakın yav.
yaşar nuri öztürk gusül abdesti denen zırvalığı açıklamıştır.

üç kere ağza, üç kere bilmemnereye, üç kere şuraya... bunlar safsatadır.

"su zaten akıyor hocaaaa" demiştir. sahte hocalara seslenerek. "heryerine su değmesi zaten yeterlidir. gerisi şekilciliktir" diye devam etmiştir.

yaşar nuri öztürk hoca'nın saba tümer'deki konuşması harikaydı.

din'e sonradan eklenen birşeydir. zamanın insanlarını (aslında araplarını) yıkanmaya teşviktir.

üç ağza, üç şuraya, üç buraya olayı zaten aklını kullanan biri için saçmalıktır. zamanın araplarının heryerini temizlemesine dair bir yöntemdir.

"ayağın kayıp nehrede düşsen, bitti gitti heryerine su değdi, temizlendin" şeklinde açıklamıştır yaşar hoca, bir islam bilgininden alıntıladığı bu lafla.

zaten aklını çalıştıran insanlar için ne derece saçmalık olduğu aşikardır.

tamamen çin seramonisine benzetmiştir hatta yaşar hoca ki son derece haklıdır. islamda ki dayatmalardan biridir. ama aslında islam'da şart olmayan birşeydir o seramoniler. olayın özü temizliktir. cinsel ilişkiden sonra gider duşunu alırsın, mevzu bu kadardır. temizlendin mi? temizlendin. bu kadar.

olay temizlenmektir. zamanın arapları temizliğe uzak olduğu için bu şekilde bir öğreti geliştirilmiştir.

"akıl ve mantık dinini nasıl milletin başına bela ettiklerini görüyorsunuz" diyede eklemiştir yaşar hoca, konuşmasının sonunda.
"her gusül abdesti duştur, ama her duş, gusül abdesti değildir."
Duş ve gusül de, aynı belediyenin su ve kanalizasyon şebekesi kullanılsa da, Aralarında niyet ve maksat farkı vardır.
Gusülün duştan farkı , emri yerine getirmek maksadıyla inanç gereği yapılma zorunluluğunun olmasıdır.