bugün
- futbolcu ismiyle nick almak9
- yol bitimindeki kuytu mekan8
- anın görüntüsü20
- icardi1905 silik olsun kampanyası26
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı16
- kanınıza rengini verir misiniz16
- bik bik'in balona binmesi13
- icardiyi tokat manyağı yapmak11
- abır nerede sorunsalı8
- arkadaşlar biri var23
- suriyeliler suriye'ye dönsün9
- erkeğe ne hediye alınır32
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri14
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız17
- nickli başlık açanlar çaylak yapılacaktır8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması12
- uzağı göremeyen insan18
- türkiyede çok abartılan arabalar15
- vatandaşlık farkı alan otel10
- icardi190516
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak19
- evlilik9
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım29
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı24
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi12
- ideal duş alma sıklığı12
- integralin müfredettan kaldırılması15
- patiswiss9
- artificialintelligence11
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı16
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı51
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın13
- kekeme olan biri doktor olurmu11
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz14
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel16
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- bik bik moderatör olsun19
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- istanbul suriyenin başkentidir12
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- cumaya gidenlerin çok azalması13
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- aristoteles'in orta yolu10
25 ekim 1904, kudüs-21 ekim 1985, istanbul.
türk bestecisi, piyanisti,orkestra yöneticisi ve öğretmeni. Cumhuriyetten sonra gelişen çağdaş türk müziği okul'nun başlıca üyelerinden. paris konservatuvarı'nda raoul lapparra'nın öğrencisi olarak eğitim görmüş, öğrenimini cenevre konservatuvarı'nda sürdürmüş, 1923'te istanbul konservatuvarı'nda bestecilik öğretmeni olmuştur. 1926'da uluslararası besteciler derneği'ne üye seçilmiş, 1938'de iki yıl süre ile ankara radyosu müzik yayınları yöneticiliğini yapmış, 1945 yılında istanbul flarmoni derneği'nin kurucuları arasına katılmıştır.
yapıtlarında fransız müziği etkisiyle türk halk ve sanat müziği geleneklerini bağdaştır.
kaynak: mopak müzik defteri
türk bestecisi, piyanisti,orkestra yöneticisi ve öğretmeni. Cumhuriyetten sonra gelişen çağdaş türk müziği okul'nun başlıca üyelerinden. paris konservatuvarı'nda raoul lapparra'nın öğrencisi olarak eğitim görmüş, öğrenimini cenevre konservatuvarı'nda sürdürmüş, 1923'te istanbul konservatuvarı'nda bestecilik öğretmeni olmuştur. 1926'da uluslararası besteciler derneği'ne üye seçilmiş, 1938'de iki yıl süre ile ankara radyosu müzik yayınları yöneticiliğini yapmış, 1945 yılında istanbul flarmoni derneği'nin kurucuları arasına katılmıştır.
yapıtlarında fransız müziği etkisiyle türk halk ve sanat müziği geleneklerini bağdaştır.
kaynak: mopak müzik defteri
batı teknikleri kullanarak,
çok sesli türk müziğinin yaratılmasına büyük katkıda bulunan
besteci,pianist,kompozitör..
çok sesli türk müziğinin yaratılmasına büyük katkıda bulunan
besteci,pianist,kompozitör..
21 yıl önce bugün ölen sanat insanı .*
türk beşlerinin içinde yeni oluşturulacak modern türk müzik politikası hakkında daha serbest, muhalif görüşleri olan, çok sesliliğe apansız geçilmemesi gerektiğini savunan müzisyen. büyük bir müzisyen olarak değil de sadece bir dinleyici olarak düşünebilme özelliği, başka müzisyenlerin eksisi değil cemal reşit rey'in artısıdır. müzikalitesi çok yüksek biri halkı anlayamazsa normaldir, çünkü armonik yapılara, formüllere, türk ve batı klasik müzik dönemleri özelliklerine göre düşünüldüğünde birçok müziği değersiz bulabilirler. fakat cemal reşit rey, geçişi yerelliği nispeten koruyarak gerçekleştirmek taraftarı idi.
peki ya bir çoban? o da mı kavalını bırakacak tek sesli müzik olduğu için? yanına illa başka bir çoban mı çağıracak bir türküyü çalabilmek için?
diyerek, bu ani geçişin yanlış değil, iyi niyetli, fakat unutulma tehlikesi ile karşı karşıya olduğunu vurgulamıştır. nitekim, türk beşleri dünyanın en iyi müzik kariyerlerinden biri olmasına, rusya'da konservatuarlarda okutulmasına rağmen türkiye'de maalesef tarih, müzik, sanat tarihi hocaları tarafından bile sadece isimleri bilinmektedir, unutulmuştur.
cemal reşit rey'in kalan müzik tarafından basılan (şaşırtıcı değil tabi, geçmişe sahip çıkan tek müzik yapımcısı kalan müzik'tir) albümünde anadolu üzerine bestelediği "manzaralar", önemli eserlerdir, çünkü prelüd, üvertür vb. gibi zaten var olan bir tarz değil, türk ezgisiyle batı formunun harmanıdır.
peki ya bir çoban? o da mı kavalını bırakacak tek sesli müzik olduğu için? yanına illa başka bir çoban mı çağıracak bir türküyü çalabilmek için?
diyerek, bu ani geçişin yanlış değil, iyi niyetli, fakat unutulma tehlikesi ile karşı karşıya olduğunu vurgulamıştır. nitekim, türk beşleri dünyanın en iyi müzik kariyerlerinden biri olmasına, rusya'da konservatuarlarda okutulmasına rağmen türkiye'de maalesef tarih, müzik, sanat tarihi hocaları tarafından bile sadece isimleri bilinmektedir, unutulmuştur.
cemal reşit rey'in kalan müzik tarafından basılan (şaşırtıcı değil tabi, geçmişe sahip çıkan tek müzik yapımcısı kalan müzik'tir) albümünde anadolu üzerine bestelediği "manzaralar", önemli eserlerdir, çünkü prelüd, üvertür vb. gibi zaten var olan bir tarz değil, türk ezgisiyle batı formunun harmanıdır.
çağdaş türk müziğinin önderlerinden cemal reşit rey, ulusal müziğin klasik geleneklerinin temelini atmış bestecilerdendir. onun yaratıclığı türk halk müziğinin zemininde yetişmiştir.
rey, türk müziğinin özelliklerini batı tekniğiyle ustaca sentezlemiş, çokseslilik içinde yeni boyutlar kazandırmıştır. besteci, bütün eserlerinde türk müziğininin ritm, melodi ve makamsal öğelerinden geniş ölçüde yararlanmıştır. böylelikle dünya müziğine katkılarda bulunarak uluslararası bir değer kazanmıştır.
hayatını istanbul'da sürdürmüş olan rey, müzik eğitimine 1913'te fransa'da başladı. 8 yaşındayken ilk eerini besteledi(oha). 9 yaşında paris'e gönderildi. gabriel faure'nin tavsiyesi üzerine zamanın ünlü hocası marguerite long'un öğrencisi oldu.
birinci dünya savaşı yıllarında öğrenimine cenevre konservatuvarı'nda devam etti. savaştan sonra paris konservatuvarı'nda raoul laparra'dan kompozisyon, gabriel faure'den müzik estetiği, henri defosse'den orkestra şefliği dersleri aldı. 1923'te istanbul'a döndü ve konservatuvar'a kompozisyon öğretmeni olarak atandı.
rey, yarım yüzyılı geçen sanat yaşamında besteci, piyanist, öğretmen ve orkestra şefi olarak türk müziğine önemli katkılarda bulunmuştur. istanbul şehir orkestrası ile filarmoni derneği'nin kuruluşunda önderlik eden besteci, konserlerinde kendi eserleriyle birlikte diğer türk bestecilerinin eserlerine de yer vererek türk müziğini dünyaya tanıtmıştır. rey, üzik sanatının her alanında değerli eerler bestelemiştir: 5 opera; 6 operet; 2 piyano, 1 keman, 1 gitar konçertosu; 2 senfoni; 6 senfonik şiir; sahne müzikleri; çeşitli orkestra, koro ve oda müziği yapıtları.
kaynak: bilkent senfoni orkestrası broşürü *
rey, türk müziğinin özelliklerini batı tekniğiyle ustaca sentezlemiş, çokseslilik içinde yeni boyutlar kazandırmıştır. besteci, bütün eserlerinde türk müziğininin ritm, melodi ve makamsal öğelerinden geniş ölçüde yararlanmıştır. böylelikle dünya müziğine katkılarda bulunarak uluslararası bir değer kazanmıştır.
hayatını istanbul'da sürdürmüş olan rey, müzik eğitimine 1913'te fransa'da başladı. 8 yaşındayken ilk eerini besteledi(oha). 9 yaşında paris'e gönderildi. gabriel faure'nin tavsiyesi üzerine zamanın ünlü hocası marguerite long'un öğrencisi oldu.
birinci dünya savaşı yıllarında öğrenimine cenevre konservatuvarı'nda devam etti. savaştan sonra paris konservatuvarı'nda raoul laparra'dan kompozisyon, gabriel faure'den müzik estetiği, henri defosse'den orkestra şefliği dersleri aldı. 1923'te istanbul'a döndü ve konservatuvar'a kompozisyon öğretmeni olarak atandı.
rey, yarım yüzyılı geçen sanat yaşamında besteci, piyanist, öğretmen ve orkestra şefi olarak türk müziğine önemli katkılarda bulunmuştur. istanbul şehir orkestrası ile filarmoni derneği'nin kuruluşunda önderlik eden besteci, konserlerinde kendi eserleriyle birlikte diğer türk bestecilerinin eserlerine de yer vererek türk müziğini dünyaya tanıtmıştır. rey, üzik sanatının her alanında değerli eerler bestelemiştir: 5 opera; 6 operet; 2 piyano, 1 keman, 1 gitar konçertosu; 2 senfoni; 6 senfonik şiir; sahne müzikleri; çeşitli orkestra, koro ve oda müziği yapıtları.
kaynak: bilkent senfoni orkestrası broşürü *
(bkz: türkiye)
sözlerini nazım hikmet ran'ın yazdığı lüküs hayat'ı besteleyen müzik insanı.
(bkz: (vid #63697) ) crr in keman konçertosu, usta virtiöz suna kan solist kemancı. usta işi bir yorum kendini aşan bir kompozisyon.
(bkz: http://youtu.be/futrxCIaTYI) cem yılmaz esprileriyle türkiyem.
(bkz: http://youtu.be/futrxCIaTYI) cem yılmaz esprileriyle türkiyem.
cumhuriyet'in 10 yılına ilişkin bestelediği marş, "cumhuriyet" sözcüğünün geçtiği yerde major tondan minör tona geçilerek, "cumhuriyetin aşağılandığı" yönündeki akıllara ziyan bir paranoya sebebiyle, sansüre uğramıştır.
rey, gerçeği anlatıp, kabul ettirene dek, akla karayı seçmiştir.
rey, gerçeği anlatıp, kabul ettirene dek, akla karayı seçmiştir.
yeri kolay kolay dolmayacak olan gerçek müzisyen.
27 yıl önce bugün vefat eden değerli insan. allah rahmet eylesin.
hakkında sadece 18 entry girilmiş olan bestekar, piyanist, kompozitör.
tam bir yetenek ve tecrübe. türk beşlerinin bence en iyisi. saygı sonsuz. yerleri dolmuyor maalesef.
https://www.youtube.com/watch?v=kkA5W0jEfeo
tam bir yetenek ve tecrübe. türk beşlerinin bence en iyisi. saygı sonsuz. yerleri dolmuyor maalesef.
https://www.youtube.com/watch?v=kkA5W0jEfeo
Osmanlıspordan istifa etmiş reyiz yolun açık olsun.
yarın ölüm yıl dönümü olan onuncu yıl marşı bestecisi. minnet ile anıyorum.
Şarkıcı.
lana del reyin piyanist, besteci ve orkestra şefi dedesi.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar