bugün

kan zaten kan olduğu için abdesti bozmaz, necasete yani pisliğe sebep olduğu için bozar. kan lekesi olan bir t-shirt'ü giymeye devam eder misin? etmezsin, yıkarsın. abdest de o yüzden bozulmuş sayılır işte. diğer şeyler de öyle.
vucuda giren şey orucu vücuttan çıkan şey ise abdesti bozar
yılanı deliğine sokmak.
dışkı, idrar ve cünüplük hali.

fıkıhta geçen diğer tüm etmenler ulemanın-insanların kendi koydukları kurallardır. allah nezdinde herhangi bir hükmü-geçerliliği yoktur. dolayısıyla abdeste zeval getirmez. kan, kadına dokunmak(şafi) vs. allah net bir şekilde kuralı koymuş. onun üzerine ekleme veya çıkarma yapamazsın. allah'ın kurallarına yapılan her müdahale yaşantıyı zorlaştırır. haşa allah onu düşünemedi de sen düşündün öyle mi.
akıllı olun, aklınızı kullanın ve kuran okuyun.
selamun aleyküm;

bu entryde benim ve diğer kadınların muzdarip olduğu beyaz akıntının abdest bozup bozmadığına değineceğim.

fıkıh kaynaklarına göre ön ve arkadan çıkan her şey abdesti bozar denilmektedir fakat bunun bazı istisnaları vardır.
kadının ön tarafında görülen, ter ile mezi arası ıslaklık olarak nitelendirdiğimiz beyaz akıntı da bunlardan biridir.

ulema, kadının fercinin derinliklerinden gelen akıntının necis olduğu konusunda ittifak halindedir.fercin dışında beliren ve derinlerden gelmeyen ıslaklık ise çoğu alime göre temizdir.
vücuttan çıkan temiz sıvılar(ter, gözyaşı, tükürük) abdesti nasıl bozmuyorsa bu ıslaklık da diğer temiz sıvılar gibi değerlendirilir.
fakat bu beyaz akıntının şehvet ile gelip gelmediğini iyi bilmek ve iltihap ihtiva edip etmediğine dikkat etmek gerekir.aksi halde abdest bozulur.

bu akıntının şehevi olarak gelip geldiğini yahut iltihap ihtiva edip etmediğini de kokusundan, renginden ve son saatler içinde yaptığımız işlerden çıkarabiliriz diye düşünüyorum.gb

teşekkürler.
(img:#984068)
vücuda giren orucu vücuttan çıkan abdesti bozar. düz mantık..
daha önce belirtilenlere ek olarak,
(bkz: uyumak)
cenabetlik.
kadının yalın hali yeterli.
örn: kusmak, tükürmek, sakso çekmek.
(bkz: osurmak)
mezheplere görede değişebilen haller , misal kan akması şafilerde bozmazken hanefilerde bozar, kadına deymek sünnilerde bozmazken şafilerde bozar o yüzden pek el falan sıkışmamaya dikkat ederler.
kur'an-ı kerim'de açıklandığına göre, ayak yoluna(tuvalet) gidildiğinde oluşan durum.
işemek, kanamak, v.b vucüttan çıkan sıvılarla bozulan ruh halidir.