bugün

ilhan arsel

aydın sandıkları karanlıkları aydın olarak piyasaya itelemek için bok atılan aydın.

(bkz: #5466759)
1) hayır efendim, kuran meali okuyarak açıklama değil yorum yaptığı için zavallı ve eziktir. <*>kuranın mealinin okunması eğer yanlış ise o zaman zaten en başında dinin iman yapısı ile çelişki yaşanmaktadır. din ve iman inananlarına kitabın allah tarafından korunacağına ve kesinlikle değiştirilemeyeceğini iddia ederken, çeviri sırasında değiştirilebileceğini iddia etmek imandan çıkarır sizi yüce allah korusun. burası bir hile aslında, bilmediğin dilden oku ki çarpıklığı, çelişkiyi görme sayın dindar kişi demekte aslında dinci tayfa.<*>

2) adam sorguluyor ulan araştırıyor, okuyor, biliyor işte. (elbette sorgulayabilir ancak kuran'ın aslını okuyup sorgulamalıdır. öyle meal müsvettelerinden sorgulamayı embesiller de yapar! ayrıca her okumak bilmek demek değildir! doğru anlayana biliyor denilebilir!) <*>doğru anlamamak diye bir şey yoktur. din özelinde subjektiftir. subjektif olan herşey sizin anladığınız gibidir. okuyan anladığı itibari ile salaktır embesildir dersen o zaman ayırman gerekir akıllı ile salağı. kuranın farklı yorumları her zaman olmuştur en başında yezid muaviye ali osman ebu bekir hepsi anladıklarını anlattılar geçtiler gittiler. din en nihayetinde subjektif ve irrasyonel bir bilgidir. embesillik ise aynı şekilde görecelidir ve bu üçünü anı yerde kullanıp çıkarım yapmak anlamsızdır. yok eğer sadece dinsizler yanlış anlıyordersen haklı olursun ama o zaman da karşında kaya gibi, niçin onlarca farklı bölüşme/bölünme var dinde en basitinden mezhepler ne sorusu çıkar ki o zaman da inananların yaklaşık olarak 3/4 üne embesil demen gerekir.<*>

3) yapılması gerekeni yapıyor. (bu konuda mutabıkız. cibiliyetinin gereğini ortaya koyduğunda hemfikiriz zaten!) <*>ad hominem nedir öğrenilmeli. cibiliyetsiz birisinin cibiliyetsiz olması söylediklerinin doğru yanlış ya da tutarlılığına dair bize en küçük bir fikir vermez.<*>

4) (buyrun ön yargılara:) inançlı müslüman amcamız da akşam namazından çıksın, evine giderken karıları kızları gözüyle yesin.(nasıl, güzel değil mi! çok yakıştı bu konuya! keşke siz de okuyup bilseydiniz, her insanın kendinden sorumlu olduğunu!) <*>iki numaralı maddeye atıf yapalım ve aynı yazı içinde iki paragrafta bile nasıl çelişiyor ilgi ile izleyelim. her insan/inanan kendinden sorumludur ama din bireysel değildir. kendi anladığın gibi anlaman yanlıştır, sana anlatıldığı gibi anlaman doğrudur. çünkü bugünden 1400 ile 1100 yıl öncesi arasında yaşamış olan cep telefonu internet bilgisayar bilmeyen bedevi senden daha iyi anlamıştır ve sen kendin okumasan da olur. onun dedğini yap. <*>

5) nasılsa namaz kılıyor günahları affolunur değil mi.(islam da böyle bir kaide yok ki beyefendi, uydurmayınız!) <*>islamda her müslümanın cennete gideceği kaidesi var.<*>

6) kitap okumasın, beynini yormasın canım ne gerek var, (nereden biliyorsun okumadığını? bu önyargı ile nereye kadar gidebilirsin ki?) <*>önyargı çift taraflı burada zaten. hatta konu da o. kendi yüce allahını başkalarının anlattıklarından öğrendikten sonra ilhan arseli de başkalarından öğrenirsen bu oluyor. nereden bilyiorsun ilhan arselin arapçasından okumadığını. ben bilmiyorum mesela. ha çok öenmli de değil ama böyle işte.<*>

7)onun yerine bilmem kaç rekat teravih kılsın. (20 rekat efendim.)<*>smiley yasak di mi.<*>

8)ondan sonra da gelsin türkiyenin gerçek ilim adamlarına zavallı ve ezik desin!! (gerçek ilim adamı derken? hangi kitabında ki ilmi keşiflerine dayanarak bunu söyleyebiliyorsunuz? kitaplarının ve makalelerinin kaynaklarına bir bakın da öyle karar verin isterseniz!) <*>kitaplarının kaynağı, hadisler ve bizzat kuran. okuduğundan anlam çıkarığ yazıyor. bunun için 2-3nolu maddeler var yukarıda. peki ilim adamı diye ayrılan ne? mesela onların da yüce keşilerini bilmek isteriz ülkecek. kaynak hadisler. ama senin işine geldiğinde doğru işine gelmediğinde yalan olan hadisler. işine geldiğinde kullandığın, gelmediğinde 1400 yıl öncesinin şartlarına bakmak lazım o zamana göre değerlendirmek lazım dediğin hadisler. kıçını hala sol elinle yıkıyorsun. ama demiyorsun ki su yoktu adam sağ eli bolu iş yapmasın diye sol elini kullan demiş artık gerek yok demiyorsun. deli gibi misvak satılıyor lan ülkede. onları hala kullanıyorsun sevap diye sünnet diye de ilhan arsel onların arasından birinden bahsedince mi zamana göre yorumlamak lazım oluyor.<*>

9) sen nesin peki, ultra seviyede zeki ve yorumlarıyla ortamın kalitesini arttıran süper insan..( ay çok teşekkür ederim. teveccühünüz efendim. doğru söze ne denir ki?) <*>zeka din bunlar irrasyonel şeyler. yorum ise her zaman subjektif. en basitinden cennet anaların ayakları altındadır sözü. jetonunun büyüklüğüne göre bunu anneme iyi davranırsam cennete giderim diye anlarsın. daha büyükçene bir jeton da sana aynı cümle de aslında annenin cennet yolculuğu hakkında bir fikir vermediğini gösterir. yani annende cennette gidince göreceksin demiyor. ama ikinciyi çıkaramadın diye de kimse sana embesil diyemez. çünkü cümlenin amacı o değildir belki de. jeton olayı işte<*>