bugün
- icardi1905 silik olsun kampanyası35
- icardi190516
- icardiyi tokat manyağı yapmak9
- futbolcu ismiyle nick almak12
- türkiyede çok abartılan arabalar21
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak19
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması10
- evlilik15
- erkeğe ne hediye alınır15
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım29
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız13
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı24
- sözlüğün en ruh hastası yazarı8
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi22
- ideal duş alma sıklığı12
- anın görüntüsü19
- integralin müfredettan kaldırılması15
- patiswiss9
- artificialintelligence11
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı22
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı51
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın13
- sitede birine sövseniz entry 3 gün kalıyor8
- kekeme olan biri doktor olurmu11
- uzağı göremeyen insan18
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz14
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel16
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- ali erbaş12
- bik bik moderatör olsun19
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- kent lokantası niye bedava değil demek24
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır11
- istanbul suriyenin başkentidir12
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- cumaya gidenlerin çok azalması13
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- kanınıza rengini verir misiniz14
- aristoteles'in orta yolu10
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri12
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası14
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- arkadaşlar biri var18
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi9
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı8
anakronist bir yaklaşımdır. çünkü öncelikle şunu belirtmek gerekir ki günümüzdeki ve yakın tarihteki politik sistemleri açıklamak için üretilen bir terim olan emperyalizmi bir "din" için kullanmak üzerine kuruludur bu önerme. ve müslümanlar ellerinden gelse tüm gayrımüslimleri kurşuna dizerler gibi en kibarca saçma olarak nitelendirilecek örneklerle desteklenmektedir ki, bu tek kimlik dayatma imalı sav tarihe bakılınca ciddi politik krizler ve savaşlar harici dönemlerde asla müslümanların genel karakterini yansıtmamaktadır. bu sav, aynı zamanda önermenin kendi içinde bir çelişkisi olarak öne çıkmaktadır. çünkü emperyalizm çeşitli sebeplerle dayatmalara başvurma eğilimine sahip olsa da, tek kimliğin dayatılması esası üzerinden yürümez. aksine, çok kültürlülüğün ve çok kimliğin bulunduğu ve bunların hepsinin üstün ve sürükleyici olan kişi veya ideolojinin çıkarına tâbî kılındığı bir sistemdir.
emperyalizm terimini günümüzde sahip olduğu bu anlamdan daha geniş bir bakış açısıyla ele alır ve tanımlamasını tarihteki tüm politik sistemleri de kapsayacak şekilde genişletirek bakarsak müslümanların politik sistemleri ile emperyalizm arasında bazı bağlara ya da benzerliklere rastlayabiliriz. ancak bu durum yine de bu önermeyi haklı çıkarmaz. çünkü, islamiyet kendini bir "din" olarak tanımlar ve temel iyi niyet ilkeleri haricinde belirli bir politik sistemi idealize etmez. birincil olarak kişisel inanç samimiyeti üzerine ve ikincil olarak cemaat dayanışması üzerine kuruludur. ikincil temel olan cemaatin, gerekli görüldüğü durumlarda nisbeten pasifize edilmesine cevaz verir. bu yüzden her türlü politik sistem içerisinde ayakta kalabilecek bir yapıya sahiptir. cemaat dayanışmasının baskılardan kendini kurtarabildiği dönemlerde ise doğal olarak politik yönlere de sahip olmak durumunda kalan toplumsal bir güç olarak kendini yeniler. bu gibi dönemlerde şartların gerekliliğinden ötürü tercih ettiği politik sistemin, kendi dönemindeki politik tarz ve gereksinimler doğrultusunda emperyal eğilimler gösterebileceği de muhakkaktır. lakin bu eğilimi, islamiyetin kimliği ile özdeşleştirmek doğru değildir.
islamiyet'in toplum hayatında da inananların haklarını korumak için ihtiyaçları doğrultusunda birtakım ayrıcalıklarını güvence altına alması hakkıdır, adilanedir ve gayet doğaldır. kendini korumayı yağmacılık ve sömürgecilik olarak tanımlamak ise sağlıklı bir değerlendirme değildir.
emperyalizm terimini günümüzde sahip olduğu bu anlamdan daha geniş bir bakış açısıyla ele alır ve tanımlamasını tarihteki tüm politik sistemleri de kapsayacak şekilde genişletirek bakarsak müslümanların politik sistemleri ile emperyalizm arasında bazı bağlara ya da benzerliklere rastlayabiliriz. ancak bu durum yine de bu önermeyi haklı çıkarmaz. çünkü, islamiyet kendini bir "din" olarak tanımlar ve temel iyi niyet ilkeleri haricinde belirli bir politik sistemi idealize etmez. birincil olarak kişisel inanç samimiyeti üzerine ve ikincil olarak cemaat dayanışması üzerine kuruludur. ikincil temel olan cemaatin, gerekli görüldüğü durumlarda nisbeten pasifize edilmesine cevaz verir. bu yüzden her türlü politik sistem içerisinde ayakta kalabilecek bir yapıya sahiptir. cemaat dayanışmasının baskılardan kendini kurtarabildiği dönemlerde ise doğal olarak politik yönlere de sahip olmak durumunda kalan toplumsal bir güç olarak kendini yeniler. bu gibi dönemlerde şartların gerekliliğinden ötürü tercih ettiği politik sistemin, kendi dönemindeki politik tarz ve gereksinimler doğrultusunda emperyal eğilimler gösterebileceği de muhakkaktır. lakin bu eğilimi, islamiyetin kimliği ile özdeşleştirmek doğru değildir.
islamiyet'in toplum hayatında da inananların haklarını korumak için ihtiyaçları doğrultusunda birtakım ayrıcalıklarını güvence altına alması hakkıdır, adilanedir ve gayet doğaldır. kendini korumayı yağmacılık ve sömürgecilik olarak tanımlamak ise sağlıklı bir değerlendirme değildir.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar