bugün

incil i hiç okumadan tahrif edildi demek

milattan sonra 325 yılında iznik'te toplanan Hıristiyanların ne amaçla toplandığını bilen insan davranışıdır.

Buna göre;

Yeni Antlaşma ya da incil 27 kitaptan (9 yazardan) oluşur. Bu kitaplar şu şekilde sınıflandırılır:

1. incil’in ilk Dört Kitabı: Yazarlarının isimleriyle anılır. Bunlar Matta, Markos, Luka, Yuhanna‘dır. Yazarların her biri, isa’nın yaşamını ve öğretisini dikkatli, ayrıntılı ve değişik açılardan ele alır.

2. Elçilerin işleri: ilk dört kitabı izleyen Elçilerin işleri başlıklı kitap, isa’nın seçtiği ilk öğrencilerin etkinliklerini, birçoğu Anadolu’da olmak üzere, ilk kilise topluluklarının nasıl kurulduğunu anlatır. Bu kitabın yazarı, incil’in üçüncü kitabının da yazan Luka‘dır.

3. Pavlus’un Mektupları: isa’nın göğe alınmasından sonra mucizevi bir şekilde isa’yla karşılaşan ve iman eden Pavlus, kurtuluş müjdesini Yahudi olmayan uluslara iletmek görevini almış olarak Kutsal Ruh’un esiniyle değişik kişi ve topluluklara mektuplar yazdı. Kutsal Yazılar listesinde yer alan Pavlus’un 13 mektubu, incil’in büyük bir bölümünü oluşturur. Bu mektuplar sırasıyla, Romalılar, I. ve II Korintliler, Galatyalılar, Efesliler, Filipililer, Koloseliler, I. ve II. Selanikliler, I. ve II. Timoteos, Titus ve Filimon’dur.

4. Diğer Mektuplar: ibraniler, Yakup, Petrus’un Mektupları, Yuhanna’nın Mektupları ve Yahuda’nın Mektubu.

5. Peygamberlik Kitabı – Vahiy: incil’in son kitabıdır; gelecekteki olayları haber veren peygamberlikleri, insanın ve dünyanın sonuna ilişkin öngörüleri içerir. 

Bir incil’in giriş sayfasından aldığımız bu metne göre, incil de 9 yazar (1-Matta, 2-Markos, 3-Luka, 4-Yuhanna, 5- Pavlus, 6- ibraniler, 7-Yakup, 8-Petrus, 9-Yahuda) ve 27 kitapçık vardır. Hıristiyan kaynaklara göre bunların yazılış tarihleri şöyledir;

1-Matta          :  Tam olarak bilinmemektedir.

2-Markos       : i.S 58 yıllarında yazıldığı ve yazılan ilk incil olduğu düşünülmektedir.

3-Luka           : Tam olarak bilinmemektedir.

4-Yuhanna    : Son yazılan incil’dir i.S 80 li yıllarda yazıldığı düşünülmektedir. Bu durumda tarihi bilinmeyen 2 incil Markos ve Yuhanna arasında yazılmış olmalıdır.

Yukarıdaki bilgilere vakıf olan biri bu kitabın tahrif edildiğine de vakıf olur.