bugün

allah yallah yok

Nisa Suresi 11 – Erkeğe iki, kadına bir birim miras düşer.

kurandaki diğer yazılanlar gibi bir sınır belirtir. burada üst sınırdır. yani genelde erkek çocuklar anne babalarına daha fazla bakarlar. hatta bazı toplumlarda kız çocuklar evlendikten sonra diğer aileye bağlandığı için hiç bakamazlar.

işte böyle durumlar da kızlara hiç miras verilmeme durumları söz konusu olmaması için konulmuş bir üst sınır, bir öneridir. yani aslında kız çocukarına en azından erkek çocuklarınıza verdiğinizin yarısı verin denmiştir.

Ahzap Suresi 33 – Evlerinizde oturun, Cahiliye de olduğu gibi açılıp saçılmayın.

bir önceki ayete baktığımızda bunun peygamberin eşlerine söylendiğini anlıyoruz. ayrıca "açılıp saçılmayın" ifadesini "halkla çok içli dışlı olmayın" şeklinde çevirenler var. yani kısaca peygamber eşlerine "vakur" olun denmiş.

Bakara Suresi 228 – Erkekler, kadınlara göre üstündür.

ilgili ayet boşanma şartları ile alakalıdır. gebelik durumunda boşanmış erkeklerin karılarını geri alma konusunda bir derece daha fazla hakkı olduğunu söyler. çocuğumun anası biraz olsun zorlamak hakkım olsun canım.

nisa Suresi 3 – Erkek 4 eş alabilir. Beğendiğiniz kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın.

yine bir üst sınırdır. çünkü erkek milleti bırak 4'ü 44 almaya meyillidir. kadınlar da evrimsel açıdıan buna pek karşı çıkmazlar. ama modernizmle yoğrulmuş kadın için bu dünyanın sonudur. ondan sonra erkekler niye aldatır. çok eşli adam ya kabul edin bunu.

ayrıca ayetin devamında der ki, "eşleriniz arasında haksızlık yapmayın, haksızlık yapmaktan korkarsanız 1 kişiyle evlenin"

Nisa Suresi 34. Ayet - Erkekler, kadın üzerine idareci ve hakimdirler. Çünkü Allah birini diğerinden üstün yaratmıştır.( Kadınlar yönetici olamaz)

ayette erkekler kadınları koruyup kollarlar diyor. ki öyle, tualete bile yanınızda geliyoruz zalımlar.

ayrıca diyor ki allah bazılarını diğerlerinden üstün yaratmıştır. yalan mı hangimiz bi hüseyin boltuz, ya da hangimiz bi şarapovayız.

yani burada yöneticilikle ilgili bişey yok, o hep kadın düşmanları alimlerin uydurması.

Nisa Suresi 34. Ayet – iyi kadınlar itaatkâr olanlardır...Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve dövün.

burada kadınların itaat ettikleri "allah'ın yasası" dır. ayrıca "başkaldırması" değil "iffetsizlik yapmasından korktuğunuz". sondaki "dövün" değil "evden çıkarın" anlamındadır. yani diyor ki "seni boynuzlayan kadın olursa önce öğüt ver, sonra yatağı ayır, sonra evden kov" bilirsin bizler genelde vurmayı tercih ediyoruz.

Bakara Suresi 282 – iki kadını şahitliği bir erkeğinkine denk kılınmıştır.

burada kadının ekonomik ve sosyal açıdan zayıf olması durumunda tek başına şahitlik yapmaktan korkması sonucu, ya konuşmayacağı, ya da yalan söyleyebileceği dikkate alınmış, yine bir öneride bulunulmuştur.

Bakara Suresi 223 – Kadınlarınız sizin için bir tarladır. Tarlanıza nasıl dilerseniz öyle varın.

kadın erkek ilişkilerinde çiçek-böcek, çiçek-arı, çiçek-sulayan, akarsu-deniz gibi birçok benzetme var. arapların benzetmesi de tarla-süren olduğundan kuranda böyle bir ifade vardır. hem tarla demek kötü bişey değil ki, tarla işte ürün veren yer. çok güzel bence niye alındın.

Ahzap Suresi 50 – Biz bilhassa sana şunları helâl kıldık: Ücretlerini vermiş olduğun eşlerini(Kadın Parayla alınıp satılan maldır), Allah'ın sana ganimet olarak ihsan buyurduklarından sahip olduğun cariyeler(kadın köle).

orada "ücret" denilen şey "mehir"dir ve evlilikte kadının lehine olmak üzere ona verilen başlık parasıdır. yani ekonomik özgürlüğü olmayan kadınları koruyan bir hükümdür.

cariye kadın köle demektir eyvallah. şu anda demokraturede yaşayıp özgür olduğunu sandığımız, ücretli "özgür" köleler olarak çok şaşırdığımız durum. ya işte o zamanlar kölelik varmış, şimdi yok, yersen. kuran tüm zamanlara geldiği için ve dünyanın belli evrelerinde kölelik olduğu için o kölelerle ilgili hükümlerin olması normaldir. bu köleliğin iyi bişey olduğunu göstermez.

ha diceksin ki niye köleliği yasaklamadı. belki de şu andaki "özgür kölelerin" günaha girmemesi içindir.

Nahl Suresi 43 - Senden önce de, kendilerine vahyettiğimiz erkeklerden başkasını peygamber olarak göndermedik. (Kadından peygamber olmaz)
Enbiyâ Suresi 7 - Biz, senden önce de, kendilerine vahiy verdiğimiz erkeklerden başkasını peygamber olarak göndermedik. (Kadından peygamber olmaz)

"erkek" olarak belirtilen "rical"in anlamına bakarsak "yüksek mevkideki devlet adamı" anlamına gelmektedir osmanlıcada. arapçada da benzer bir anlama gelmesi olasıdır. nasıl ki "devlet adamı"nı cinsiyetten bağımsız olarak anlıyorsak bunu da öyle anlamalıyız.

ayrıca kuranda sayılan nebi ve resuller bildiğimiz kadarıyla hep erkektir. bunun bütün nebi ve resullerin erkek olduğu anlamına gelmediği gibi, allah'ın elçisi olarak kimi seçeği de keyfine bağlıdır. hem peygamberlik zor iş be, özenme bence dicem de, peygamberlik bitti.

Tahrim Suresi 5 Ayet - Peygamber sizi boşayacak olursa, belki de, Rabbi ona(Muhammed'e) sizden daha hayırlı, kendisini Allah'a teslim eden, inanan, gönülden itaat eden, tövbe eden, ibadet eden, oruç tutan, dul ve bakire kadınlar olmak üzere sizden daha hayırlı eşler vermesi umulur. ( Yaşalanan kadınları boşayıp yeni bakireler alabilirsiniz)

bu surenin önceki ayetlerine bakarsanız, peygamberin sırrını söylediği bir eşinin ağzını tutamayıp etrafa söyleyen eşinden bahsedildiğini görebilirsiniz. bu durumda boşama durumu olabilir tabi duruma göre. işte onunla ilgili bir hüküm.

hem dediğin gibi daha genç kadınlar almak için eski eşlerini boşamasına gerek yok ki, sıradan erkeklerin 4, peygamberin daha çok hakkı var. niye boşasın yani.

biliyorum ki cevaplarım okunmayacak, önemsenmeyecek. ne de olsa araştırmayan, sorgulamayan, düşünmeyen bidon kafalı bir müslümanım.

ama en azından kibirinden arınmış kişilere bu cevapları okumak nasip olacak ve belki de dosdoğru yola girmeleri için bir vesile olacak. tabi verdiğim cevaplar kesin doğru demiyorum haşa, ama işte bi anlama çabası işte.

herkesin kuranda anlamadığı yerler olur. araştırılır, sorgulanır. ama bunları yaratıcının yokluğuna delil göstermek biraz eksik..