bugün
- 12 haziran 2024 istanbul sıcağı12
- eşcinsel bir erkeğe küresel'in fotosunu göstermek16
- anın görüntüsü13
- artık kadınlardan uzak duruyorum8
- neden fenerbahçeliyim8
- yeşil pasaportlu koca arayan hanım abla17
- jose mourinho36
- bik bik kiraz yerken siz fakirler ne yapıyorsunuz16
- magnum un 2 tl olduğu yıllar14
- sözlük erkeklerinin fotoğraf atmaması34
- erkeklerin çoğunun yalnız olması13
- hakemlerle şampiyon olmak12
- gideon reid morgan jj24
- manyak olmaya karar verdim9
- sözlük erkeklerinin fotoları başlığına bakan erkek8
- yazarlardan akıl almak18
- islamcıların saç ile alıp veremediği nedir11
- kürt milliyetçiliğinin çok komik olması9
- siradansiradisibiri8
- kuresele yavsayan gotler tam liste24
- küresel ısınmanın erkek kökünü kurutacak olması11
- rte türkiyenin geleceğinin garantisidir16
- galatasaray'ın ünlü bir hakemle anlaşması15
- türk kızlarının türk erkeklerinden nefret etmesi8
- 4 israilli rehine için 274 filistinli ölmesi10
- arkadaşlar sizce bu bana yakışır mı10
- beyler moralim bozuk yardımcı olur musunuz9
- türbanlı bacımızın milletin ortasında öpüşmesi22
- bizi tanrı değil bilim kurtaracak16
- aydinoglu bombala22
- bir kızın sizi sevip sevmediğini anlama yöntemleri9
- tebliğcilerin insanların giyimine karışması15
- üstteki yazar sevdiği ve sevmediği iki şey11
- allah'ı seven insan8
- vatanınızın kıymetini bilen diyen gurbetçi16
- ramazanda anne sütü içmeyen oruçlu bebek12
- tehlike içermeyen köpeği götüreni durdurmak15
- ellerim bos gonlum hos8
- ağzı göt gibi kokan erkek8
- 3 çarpı 3 çarpı 38
- lise mezuniyet törenleri11
- hapistekiler birbirine mi basıyor sorunsalı8
- sözlük bir tımarhane olsa doktoru kim olurdu12
- sokak köpekleri11
- erkekleri aşağılayan kadın9
- ali koç9
- sözlükten hatun kaldırmak24
- magicovento14
- kuduz karantinası olan bölgeden 35 köpek almak10
- çağırılan yere gitmemek için bulunan bahaneler17
gayet mantıklı ve insani kaygılarla kaleme alınmış bir yazıdır. ancak bunu tespit edebilmek için bu yazıya üç türlü yaklaşmak gerekir:
1. yazının başlığında geçen "anlamak" fiilini "takdir etmek" olarak almayacaksın. tahlil etmek olarak anlayacaksın. yoksa hiç şansın yok.
2. yazının içeriğini "lütfen" okuyacaksın.
3. yazıyı "kim"in yazdığına değil, yazıda "ne" yazıldığına dikkat edeceksin.
şimdi bunlara biraz daha dikkatli bakalım:
1. anlamak:
herhangi bir dilde geçen en kuvvetli fiillerden birisidir. bu fiille kapışabilecek diğer eylemler olsa olsa bilmek ya da inanmak olabilir. ancak benim şahsi kanaatime göre "anlamak" eylemi hem bilmeye hem de inanmaya beş basar. çünkü anlamak demek, mekanizmayı çözmek demektir. bunu yapabilmek için çaba sarfetmiş olmayı, sistematik ve araştırmaya/deneye dayalı tahlilleri gerektirir. meşakkatli fakat ödülü yüksek bir eylemdir. kişinin kendi ahlaki, kültürel vs. bilincini bir tarafa bırakarak, anlaşılacak hadisenin iç mekanizmasına ve ilişkiselliğine, aktörlerine, çevresel ve tarihsel faktörlerine odaklanmaktır. kişi anladığı birşeyi kabul etmek, benimsemek, onaylamak zorunda de-ğil-dir.
2. yazıyı okumak:
bir kere başlığın tırmalayacı etkisinden kurtulduktan sonra bir zahmet yazılanlar paragraf paragraf okunmalı, yazarın ortaya koyduğu argümanlar, isimler ve iddialar süzgeçten geçirilmelidir. kanımca arkadaş boş bir şey söylemiyor: ortada bir sorun varsa, bu soruna mantıklı ve insani yaklaşmanın yöntemi soruna saldırmak yerine, ya da en azından duygusal reaksiyon vermek kadar diyelim, sorunu aşmaya ve bir daha tekrarlanmasının önüne geçecek incelemeler yapmaktır diyor. hani bu tekrarlanan sosyal meseleyi ve kökenlerini anlayalım ki daha bunun hukuksal çerçevesi, toplumda yarattığı kültürel travma gibi hadiseleri de çözebilelim demeye getiriyor.
3. kimin yazdığına değil ne yazdığına bak:
tamam, yazar dini bir atmosferde yaşıyor, dini bir platformda yazıyor. ancak kullandığı birkaç arapça kökenli kelime dışında yazının içeriğinde hiçbir dini tema yok. hatta ve hatta verdiği sosyal bilimci ve sosyal tahlil yöntem isimleri tamamen batı kaynaklı. "bilimsel yaklaşalım, soğukkanlı olalım" mesajı da pek doğu anlayışı ile uyuşan bir tavsiye değil. ayrıca "hep din allah diyenler tecavüz ediyor zaten" diyerek yine bu yazarın kökenine gönderme yapmak, en azından bu yazısı dahilinde, en hafif tabiri ile "cahilliktir".
ve eğer ben bir kafir olarak bu arkadaşın yazdığını bu biçimde değerlendirebiliyorsam, geri kalanlarınızın hırlama bahaneleri ne olabilir, bunu da merak ederim doğrusu.
1. yazının başlığında geçen "anlamak" fiilini "takdir etmek" olarak almayacaksın. tahlil etmek olarak anlayacaksın. yoksa hiç şansın yok.
2. yazının içeriğini "lütfen" okuyacaksın.
3. yazıyı "kim"in yazdığına değil, yazıda "ne" yazıldığına dikkat edeceksin.
şimdi bunlara biraz daha dikkatli bakalım:
1. anlamak:
herhangi bir dilde geçen en kuvvetli fiillerden birisidir. bu fiille kapışabilecek diğer eylemler olsa olsa bilmek ya da inanmak olabilir. ancak benim şahsi kanaatime göre "anlamak" eylemi hem bilmeye hem de inanmaya beş basar. çünkü anlamak demek, mekanizmayı çözmek demektir. bunu yapabilmek için çaba sarfetmiş olmayı, sistematik ve araştırmaya/deneye dayalı tahlilleri gerektirir. meşakkatli fakat ödülü yüksek bir eylemdir. kişinin kendi ahlaki, kültürel vs. bilincini bir tarafa bırakarak, anlaşılacak hadisenin iç mekanizmasına ve ilişkiselliğine, aktörlerine, çevresel ve tarihsel faktörlerine odaklanmaktır. kişi anladığı birşeyi kabul etmek, benimsemek, onaylamak zorunda de-ğil-dir.
2. yazıyı okumak:
bir kere başlığın tırmalayacı etkisinden kurtulduktan sonra bir zahmet yazılanlar paragraf paragraf okunmalı, yazarın ortaya koyduğu argümanlar, isimler ve iddialar süzgeçten geçirilmelidir. kanımca arkadaş boş bir şey söylemiyor: ortada bir sorun varsa, bu soruna mantıklı ve insani yaklaşmanın yöntemi soruna saldırmak yerine, ya da en azından duygusal reaksiyon vermek kadar diyelim, sorunu aşmaya ve bir daha tekrarlanmasının önüne geçecek incelemeler yapmaktır diyor. hani bu tekrarlanan sosyal meseleyi ve kökenlerini anlayalım ki daha bunun hukuksal çerçevesi, toplumda yarattığı kültürel travma gibi hadiseleri de çözebilelim demeye getiriyor.
3. kimin yazdığına değil ne yazdığına bak:
tamam, yazar dini bir atmosferde yaşıyor, dini bir platformda yazıyor. ancak kullandığı birkaç arapça kökenli kelime dışında yazının içeriğinde hiçbir dini tema yok. hatta ve hatta verdiği sosyal bilimci ve sosyal tahlil yöntem isimleri tamamen batı kaynaklı. "bilimsel yaklaşalım, soğukkanlı olalım" mesajı da pek doğu anlayışı ile uyuşan bir tavsiye değil. ayrıca "hep din allah diyenler tecavüz ediyor zaten" diyerek yine bu yazarın kökenine gönderme yapmak, en azından bu yazısı dahilinde, en hafif tabiri ile "cahilliktir".
ve eğer ben bir kafir olarak bu arkadaşın yazdığını bu biçimde değerlendirebiliyorsam, geri kalanlarınızın hırlama bahaneleri ne olabilir, bunu da merak ederim doğrusu.
güncel Önemli Başlıklar