bugün
- kocasına kahvaltı hazırlamayan kadın kusurludur10
- üstteki yazar tarzında entry gir10
- neden evlenmiyorsunuz13
- jose mourinho74
- seçme şansınız olsa hangi ülkede yaşardınız21
- sözlüğün en iyi 10 yazarı14
- insanoğlunu yerleşik hayata geçiren neydi9
- gratis indirim günü kavgaları11
- ismet gurbuz 20249
- suriyelilere karşı sorumluluklarımız16
- zalbert'in karşısında dans etmek9
- sözlük erkeklerinin şımarık laubali tipler olması17
- ateistlerin zeka seviyesi düşüktür11
- türkiye de intihar vakalarının artması12
- kova burcu erkeği8
- ismail kartal duruşu8
- jose mourinho nun fenerbahçe ye transferi13
- eşcinsellik kendi kendini hadım etmektir27
- şimdiye kadar duyulan en güzel iltifat10
- neden sevgilim yok10
- insanı zengin hissettiren şeyler19
- tecavüz ettiği kızlarını müge anlı da arayan baba23
- barbara palvin'in aldatılması17
- türkiye akp lidir akp'li kalacaktır14
- kılıçdaroğlu'nun kuracağı partiye isim önerileri8
- aleyna tilki10
- ismail kartal8
- fethullah gülen öldü mü sorunsalı19
- geldi yine deli11
- türkiye cidden almanyadan daha iyi9
- 2001 türkiyesinin en gelişmiş ülke olduğu gerçeği10
- içine şeytan girse ne yaparsın13
- ümmetçilerin azerbaycan düşmanlığı10
- artık yazmayacağım9
- erkekler ne işe yarar19
- yanında karısı varken karı kıza bakan erkekler9
- arda güler11
- askerliğe veda gecesi8
- icardi190521
- 2 haziran 2024 küçükçekmece de çöken bina10
- iremga9
- anın görüntüsü11
- magicovento10
- carlo ancelotti8
- albay kemal8
- albay kemal'in yazdıklarıni okumamak9
- iq seviyesi yükseldikçe tanrı inancının azalması9
- siyasal islamcıların aslında kötü olmaması18
- en çok sevişmek istediğin kimse11
- 1 haziran 2024 borussia dortmund real madrid maçı25
Belediye yetkililerinin Peygamber Efendimizin evliliklerini referans alarak vardıkları hükümdür.
Peygamber Efendimiz ikinci eşi Hz. Aişe'ye 6 yaşındayken nikah kıymış, Hz. Aişe 9 yaşına geldiğinde de zifaf yapmıştır. Bu tüm islam kaynaklarında bu şekilde geçmektedir.
Mesele'nin özü Peygamber efendimizin onu görüp beğenmesi değil, Allah tarafından üç gece üstüste rüyasında görmesi ve ona "işte bu senin hanımındır" denmesidir.
Müslümanlığın temellerinden birisi de Allaha ve onun Peygamberine kayıtsız şartsız inanmak olduğuna göre, müslümanların Peygamberin bu hareketini eleştirmeleri mutlak surette yanlıştır. Eğer Allah tarafından Peygamberimize 6 yaşındaki bir kızı nikahlaması emredilmiş ise bunu inkar etmek küfre düşmek anlamına gelir.
işin çok daha ilginç bir boyutu ise, Peygamberimizin nikahladığı Hz. Aişe ile gerdeğe girmek için üç yıl beklemiş olmasıdır. Buradan, kızların 9 yaşından itibaren bu olayla ilgili gerekli şartlara haiz oldukları sonucu çıkartılabilir. Kaldı ki belediye yetkilileri de bunu referans alarak böyle bir hükme vardırlar kanaatimce.
Yani belediyeler, eğer düz mantıkla düşünülecek olursa, bir hata yapmış olmuyorlar. Çünkü referansları Hz. Muhammed'in yapmış olduğu evliliktir. Peygamberimiz her hareketi ve sözü ile müslümanlara örnek teşkil ettiğine göre, insanların onu kendilerine örnek alarak 9 yaşındaki bir kız çocuğu ile evlenmeleri gayet doğaldır. Zira ehli sünnet mantığına göre hareket edildiğinde, Peygamberimizin hata olarak kabul edilebilecek bir davranışı söz konusu olamaz. Allahın en sevgili kulunun hata yapmış olması mümkün değildir.
Dolayısıyla kızlar 9 yaşında evlenebilirler.
Şimdi burada kişisel fikirlerime geçiyorum. Peygamberimizin yapmış olduğu bu evlilikte herhangi bir şehvet, beğeni belirtisi bulunmuyor. Çünkü Hz. Aişe'nin naklettiğine göre, melekler Hz. Aişe'yi Peygamberimize rüyasında bir ipek içerisinde getiriyorlar ve "bunu aç, bu senin hanımındır" diyorlar. Peygamberimiz bunu açtığında Hz. Aişe'yi görüyor. Bu rüya üç gece üstüste gerçekleşiyor. Bundan, bu olayın sadece Allahın rızası ve emri olduğunu çıkarabiliriz. Peygamberimiz Hz. Aişe ile evlenerek tamamen Allahın emrini yerine getirmiştir. Zira, onun Resulu olarak Yaratıcının emrine karşı çıkması ya da bu emri eleştirmesi söz konusu olamaz.
Eğer Peygamberimiz şehvet düşkünü biri olmuş olsaydı, tüm evliliklerini bakire kızlar ile yapardı. Halbuki Hz. Aişe onun evlendiği tek bakire kızdır. Diğer evliliklerini eşlerini kaybetmiş dul hanımlarla yapmış olup, her bir evlilik, o dönemin siyasi şartlarında, belirli amaçlara hizmet adına yapılmıştır.
Ancak, tüm bunları göz ardı ederek, Peygamberimiz yapmış bizler de yapabiliriz mantığı bana göre son derece saçma ve gereksizdir. Hatta hatadır. Çünkü günümüzde 9 yaşında bir kızla yapılacak evlilik tamamen şehvet temelli olacaktır.
Belediyelerin böyle bir hükme varırken bunu gözardı etmiş olmalarının altında ancak iki sebep yatıyor olabilir :
1) Referans aldıkları olayın geçtiği dönemin şartlarını hesap edemediler ve düz mantıkla bu hükme vardılar. Eğer sebep bu ise, düzeltilebilir bir hatadır. Eksik düşünülmüş ve buna göre hüküm verilmiştir.
2) Belediyeciler, insanların şehvet ve arzularını tatmin etmek için bu müstesna olayı kendi çıkarları doğrultusunda kullanarak bu hükme varmışlardır. işte bu hatanın telafisi pek mümkün değildir. Zira sırf kişisel şehveti tatmin amacıyla dini olayları suistimal etmek, yapılabilecek en büyük hatadır. Ki biz buna halk arasında sapıklık diyoruz.
Bana göre Peygamberimizin yapmış olduğu bu evlilik tamamen kendi içinde değerlendirilmesi gereken müstesna bir hadisedir ve çok iyi analiz edilmelidir.
Netice itibariyle, belediyenin varmış olduğu bu hükmün mantığı islam dininin hiçbir olgusuna uygun görünmemektedir.
EDIT : Entryme eksi oy veren sevgili arkadaşım...
Ya şeriat yanlısısın ve 9 yaşında kızla evlenilmesine karşı olduğum için eksi oy verdin ya da sözde aydınsın ve bu evlilik türünü onayladığımı zannettin.
Her iki tarafa da seslenmek istiyorum. 9 yaşındaki kız çocuğunun evlenmesi tamamen saçmalıktır. Ama siz yazılanları anlamayan denyolarsanız benim yapabilecek bir şeyim yok.
Peygamber Efendimiz ikinci eşi Hz. Aişe'ye 6 yaşındayken nikah kıymış, Hz. Aişe 9 yaşına geldiğinde de zifaf yapmıştır. Bu tüm islam kaynaklarında bu şekilde geçmektedir.
Mesele'nin özü Peygamber efendimizin onu görüp beğenmesi değil, Allah tarafından üç gece üstüste rüyasında görmesi ve ona "işte bu senin hanımındır" denmesidir.
Müslümanlığın temellerinden birisi de Allaha ve onun Peygamberine kayıtsız şartsız inanmak olduğuna göre, müslümanların Peygamberin bu hareketini eleştirmeleri mutlak surette yanlıştır. Eğer Allah tarafından Peygamberimize 6 yaşındaki bir kızı nikahlaması emredilmiş ise bunu inkar etmek küfre düşmek anlamına gelir.
işin çok daha ilginç bir boyutu ise, Peygamberimizin nikahladığı Hz. Aişe ile gerdeğe girmek için üç yıl beklemiş olmasıdır. Buradan, kızların 9 yaşından itibaren bu olayla ilgili gerekli şartlara haiz oldukları sonucu çıkartılabilir. Kaldı ki belediye yetkilileri de bunu referans alarak böyle bir hükme vardırlar kanaatimce.
Yani belediyeler, eğer düz mantıkla düşünülecek olursa, bir hata yapmış olmuyorlar. Çünkü referansları Hz. Muhammed'in yapmış olduğu evliliktir. Peygamberimiz her hareketi ve sözü ile müslümanlara örnek teşkil ettiğine göre, insanların onu kendilerine örnek alarak 9 yaşındaki bir kız çocuğu ile evlenmeleri gayet doğaldır. Zira ehli sünnet mantığına göre hareket edildiğinde, Peygamberimizin hata olarak kabul edilebilecek bir davranışı söz konusu olamaz. Allahın en sevgili kulunun hata yapmış olması mümkün değildir.
Dolayısıyla kızlar 9 yaşında evlenebilirler.
Şimdi burada kişisel fikirlerime geçiyorum. Peygamberimizin yapmış olduğu bu evlilikte herhangi bir şehvet, beğeni belirtisi bulunmuyor. Çünkü Hz. Aişe'nin naklettiğine göre, melekler Hz. Aişe'yi Peygamberimize rüyasında bir ipek içerisinde getiriyorlar ve "bunu aç, bu senin hanımındır" diyorlar. Peygamberimiz bunu açtığında Hz. Aişe'yi görüyor. Bu rüya üç gece üstüste gerçekleşiyor. Bundan, bu olayın sadece Allahın rızası ve emri olduğunu çıkarabiliriz. Peygamberimiz Hz. Aişe ile evlenerek tamamen Allahın emrini yerine getirmiştir. Zira, onun Resulu olarak Yaratıcının emrine karşı çıkması ya da bu emri eleştirmesi söz konusu olamaz.
Eğer Peygamberimiz şehvet düşkünü biri olmuş olsaydı, tüm evliliklerini bakire kızlar ile yapardı. Halbuki Hz. Aişe onun evlendiği tek bakire kızdır. Diğer evliliklerini eşlerini kaybetmiş dul hanımlarla yapmış olup, her bir evlilik, o dönemin siyasi şartlarında, belirli amaçlara hizmet adına yapılmıştır.
Ancak, tüm bunları göz ardı ederek, Peygamberimiz yapmış bizler de yapabiliriz mantığı bana göre son derece saçma ve gereksizdir. Hatta hatadır. Çünkü günümüzde 9 yaşında bir kızla yapılacak evlilik tamamen şehvet temelli olacaktır.
Belediyelerin böyle bir hükme varırken bunu gözardı etmiş olmalarının altında ancak iki sebep yatıyor olabilir :
1) Referans aldıkları olayın geçtiği dönemin şartlarını hesap edemediler ve düz mantıkla bu hükme vardılar. Eğer sebep bu ise, düzeltilebilir bir hatadır. Eksik düşünülmüş ve buna göre hüküm verilmiştir.
2) Belediyeciler, insanların şehvet ve arzularını tatmin etmek için bu müstesna olayı kendi çıkarları doğrultusunda kullanarak bu hükme varmışlardır. işte bu hatanın telafisi pek mümkün değildir. Zira sırf kişisel şehveti tatmin amacıyla dini olayları suistimal etmek, yapılabilecek en büyük hatadır. Ki biz buna halk arasında sapıklık diyoruz.
Bana göre Peygamberimizin yapmış olduğu bu evlilik tamamen kendi içinde değerlendirilmesi gereken müstesna bir hadisedir ve çok iyi analiz edilmelidir.
Netice itibariyle, belediyenin varmış olduğu bu hükmün mantığı islam dininin hiçbir olgusuna uygun görünmemektedir.
EDIT : Entryme eksi oy veren sevgili arkadaşım...
Ya şeriat yanlısısın ve 9 yaşında kızla evlenilmesine karşı olduğum için eksi oy verdin ya da sözde aydınsın ve bu evlilik türünü onayladığımı zannettin.
Her iki tarafa da seslenmek istiyorum. 9 yaşındaki kız çocuğunun evlenmesi tamamen saçmalıktır. Ama siz yazılanları anlamayan denyolarsanız benim yapabilecek bir şeyim yok.
güncel Önemli Başlıklar