bugün

allah ını seven üstüme toprak atsın

evde kayınçolar varken 10-15 dakika izleme işkencesine katlandığım basitlik. plajda bikinisinin altını kaybetmiş mükemmel fiziği olan kızın ''eeeey millet gözünüz güzellik görsün'' edası ile reklam kokan acitasyon.

hayatta ölüm-kan-savaş-acı-sevdiğini kaybetme gibi durumlara düşmemiş-yaşamamış sıradan bir insan bile böyle davranmaz.
ya kardeşim böyle davranan adam, spor olsun diye adam öldüren tipleme üstelik ismi mülayim değil memati.

neyse, geçelim çatışma sahnesine. gülmekten karnım ağrıdı. hele kamera açıları ve yeri, adama kardeşim sen belgeselmi çekiyorsun ne o öyle geniş plan ve her detayı seyirciye irdeleyecek imkan verecek yakın planlar.

er ryan'ı kurtarmak filminidemi seyretmedin. adam dünyanın malzemesine sahip iken hareketli kamera lokal dar açıları tercih etmiş,
birisi yalandan mezar yapsa ve bu mezar taşlarına gerçek mermilerle ateş etse parçalasa bunu yakın plan çekimini yapsa ve çatışma sahnesindede hareketli kameraları yakın plan kullansa polat alemdar siper aldığında yakın çekim yaparken mermerciden alınmış mermer tozu ve parçacıkları ile bir serpinti yapılsa gerçek mermilerle mezar taşı parçalandığı görüntülerde eklense ne kadar heyecanlı olur.

kısacası ilk okul çocuğu ilerde güzel sanatlar akademisi hayalini kursa ve 23 nisanda bir oyun sahnelese böyle basitlikler yapmaz. imkansızlık olsa anlarım ama sorun imkansızlık değil mentalite.

sanatsal bir anlam ifade etmeyen, tamamen çekim-yapım tekniklerinden bi'haber bu yapımı salya sümük ağlayarak izleyen yada heyecanla takip eden cahil ve bilgisizlerden olmadığım için üzüldüğüm tek olgu senaryosu.

kısacası,
senaryo= ferrari,
yapım-çekim= köy yolu.