bugün
- enes kanter'in cemaate 110 milyon dolar vermesi17
- kadir mısıroğlu'na bir söz bırak13
- amında oyalanmak istiyorum8
- sağlık bakanının suriyeli rakamları8
- fenerbahçe seneye sistemi yenebilecek mi11
- albay kemal22
- midyenin 20 lira olmasına şaşıran gurbetçi15
- ahmet uğurlu14
- kılıçdaroğlu'nun kuracağı partiye isim önerileri10
- erdoğan'ın mülteci sevdası16
- galatasaray'ın en son kırmızı kart gördüğü derbi11
- ateistlerin zeka seviyesi düşüktür15
- jose mourinho nun fenerbahçe ye transferi14
- dinci zekası8
- magicovento38
- fener niye şampiyon olmuyor diye ağlayan çocuk14
- cennette ergenliğe yeni giren eşleriniz olacak30
- bir erkeğe nasıl aşık oldunuz29
- hoşlandığı erkek tezgahtar çıkınca ağlayan kız12
- ben 76 yaşındayım beni tahrik ediyorsun15
- avrupalılar niye mülteci istemiyor sorunsalı10
- sözlük kızları sözlük erkeklerine yazıyor mudur18
- pedofiller niye uyutulmuyor sorunsalı8
- bir erkeğin bir kadına çicek alması16
- almanyada hilafet gösterisi12
- 99 098 146 tl satılan saat12
- 28 mayıs 2013 taksim gezi parkı direnişi20
- almanya türkiye emeklilik karşılaştırması11
- atatürkün mason localarını kapattırması13
- atatürk'ün kuran'ı kerim'i tercüme ettirmesi8
- son 22 yılın özeti14
- d varank21
- uzun entry giren erkek9
- ayak fotosu isteyen yazarlar9
- sokak kedilerine örgütlü saldırı başlayacağı gün8
- zalbert ramstein den alt dudak almak8
- hiç aldatmayan erkekte sorun vardır16
- kadınların erkeklerden üstün olduğu konular19
- israilin kurulmasına kimler öncülük etti14
- üçten fazla dövmesi olan kız8
- icardi190511
- zenci erkekler neden ilgi görüyor9
- afganistana vizelerin kaldırılması17
- kadınlara vajinalı demek11
- fenerbahçe11
- japonya'nın yarısı kürtlerindir17
- türbanlıların açık kızlara çok öfkeli olması13
- akp döneminde kürtlerin asimile olması8
- kemalizm20
- müge anlı daki 18 yaşındaki lamia12
bilgisayardan çıkmış gibidir resimleri. ruhsuzdur. fotoğrafını çeksen aynıdır o resmettiği objeleri bulabilsen. fotoğraf makinesi var olm. veya eskiden monet vardı. siktirsin gitsin.
süpremetik öküz olmadığımızdan mütevellit sanırım (bu arada süprematik ne anlama geldiğini en ufak merak ediyorsam siksinler. oysa google şurda) resmettiklerinin özünü kavrayamadığım "fotoğrafçı".
lan ben bu ibnenin resimlerini gördüm korktum. hoşuma gitmedi... bitti.
lan ben görmüştüm diskavriçenıl da otistiğin tekine hipotatam gösteriyorlar 10 saniye, adam gidiyor birebir ağaçtan oyuyurdu.
celebrum, imvaginasyon. hadi siktir.
lan ben bu ibnenin resimlerini gördüm korktum. hoşuma gitmedi... bitti.
lan ben görmüştüm diskavriçenıl da otistiğin tekine hipotatam gösteriyorlar 10 saniye, adam gidiyor birebir ağaçtan oyuyurdu.
celebrum, imvaginasyon. hadi siktir.
nikon fotoğraf makinesidir bu adam. süper ağlak gri çeker.
insanı buluşturuyor azizim. vallahi buluşturuyor bu adam. 2 resmine baktım duruldum. ne göt varmış lan herifte.
hukuk okumuştur bu adam belli. mahkeme duvarı gibi soğuk, bir gıdım tat vermeyen resimler. der ki bazıları "bak... biraz bak, zevk alırsın". lan belki alırım. e ben de sana derim o zaman "benim bokum süper, ye, belki ilerde zevk alırsın".
insanın içine işlemese de görülmeye değerdir resimleri ayrıca kendileri modern sanatın öncülerindendir eleştirilirken hakkında herhangi biri gibi konuşulmaması gerektiği de aşikardır..
hakkında bu kadar çok entry girildiğini görünce öldüğünü sandığım yazar. ayy fotoğrafçı, yok lan ressam*.
Vasiliy Kandinskiy
(4 Aralık 1866 - 13 Aralık 1944) Rusya doğumlu Fransız ressam ve sanat kuramcısı. Sanatsal ve kültürel ortamın oldukça ateşli olduğu 20.yy.da, ilk kıvılcımları parlatanların başında Kandinskiy gelir. Teorileri ve uygulamalarıyla etkin rol oynayan önemli bir kuramcı ve ressam olmuştur.
Kandinskiy 1866'da Moskova'da doğdu. 1886 yılında Moskova Üniversitesi'nde hukuk ve ekonomi okumaya başladı. Üç yıl sonra Vologda'ya düzenlenen etnografik bir geziye katıldı, ardından Rus Halk Sanatı üzerine bir makale yazdı. Bu deneyimin Kandinsky'yi ne kadar etkilediği, Song of Volga, Couple Riding, Colorful Life adlı ilk dönem resimlerinde rahatlıkla fark edilir. Bu resimler, kompozisyon koyu üzerine açık ve ışıklı formlar ile kurgulanmıştır. St.Petersburg ve Paris'e seyahat eden Kandinsky, 1896 senesinde hukuk alanında ki kariyerini terk edip ressam olmaya karar verdi. iyi Almanca bildiği için ve eski Rus milliyetçilerinin çoğunlukla yaşadığı Münih'e taşındı. 1900 ve 1908 yılları arasında Moskova Sanatçılar Birliği beraberinde sergiler düzenledi. Diğer yandan Münih sanat ortamına girdi ve sergilerde ismi görünmeye başladı. Yerel sanat okullarında çalışmalar yaptıktan sonra Phalanx sanatçılar grubunu kurdu. Her yönden yetenekli bir sanatçıydı ve öncelerinde öğrencisi olduğu Phalanx grubunun daha sonra öğretmeni oldu. Fransız filozof Charles Fourier'nin (1772 - 1837), yarattığı ütopik toplumu için kullandığı bir kavram olan Phalanx kelimesi, 1901 yılında Kandinski ve arkadaşları tarafından, sanatçıların sergi açabilme olanaklarını genişletmeyi amaçlayan sanatçı grubuna verilmiş bir isim olarak sanat tarihindeki yerini aldı. Oluşum, 1904 senesine kadar Münih sanat ortamında aktif olarak rol oynamıştır.
10 yıl beraber yaşadığı Gabriele Münter o dönemde devlet okullarına kadınların alınmaması nedeniyle erkek ve kadınlara eşit davranılan Phalanx okuluna katılmıştı. Kandinskiy ile Phalanx'da tanıştı ve öğrencisi oldu. Bunu birliktelikleri ve yaşadıkları aşk izledi.
1904'de Kandinskiy ve Münter 4 yıl sürecek olan Venedik, Tunus, Hollanda, Fransa ve Rusya gezilerine başladılar. Gezileri boyunca Van Gogh, Gauguin ve Monet gibi empresyonisterin sanat yaklaşımları konusunda incelemelerde bulundular. 1908'de tekrar Münih'e dönerek yerleştiler.
Kandinsky 1909 yıllarında ünlü emprovizasyonlarına başladı. 1911'de Kandinskiy, Münter ve diğer arkadaşları ile Münih'deki geleneksel sanatçılar derneğini ile bağlantılarını kopartarak Der Blaue Reiter (Mavi Binici) akımını oluşturdu. iki kısa yıldan sonra bu yeni grup Kandinskiy'nin önderliğinde Matisse, Picasso, Delauney ve Klee gibi zamanın önemli yaratıcılarını etrafında toplamıştı bile. Der Blaue Reiter yeni dönem için müzik, tiyatro ve bilimsel alanları da kapsayarak soyut resim, gerçekçilik akımları, primitive sanatlar ve çocuksu çizimler için adeta bir yön gösterici işlevindeydi. Böylece Münih dünyada önemli bir sanat merkezi haline geldi.
Kandinskiy yaklaşımını 1912 yayımlanan Sanatta Zihinsellik Üzerine adlı kitapta geliştirdi. Kandinskiy için sanat, manevi değerlerin betimlenmesidir. Her sanat dalı dışsal yapısı itibariyle birbirinden ayrılsa da buluştukları ortak nokta, insan ruhunu arıtıp, harekete geçirebilecek iç amaç için çaba vermeleridir.
1914'de savaş başladığında Kandinskiy Rusya'ya geri döndü, ve Nina Andrevskaya ile evlendi. Gabriele Münter Münih'de kaldı.
1920 yılında, Sanatsal Kültür Enstitüsü adlı kurum için, süprematizm, Vladimir Tatlin'in (1885-1953) "Malzemelerin Kültürü", konstrüktivizm ve kendi teorilerini içeren pedagojik bir program hazırlamak için görevlendirildi. Bauhaus bünyesindeki öğretim kadrosuna dahil olacağı tarih olan 1922 senesine kadar bu çalışmanın yürürlüğe konmasını bekledi. 1921 yılında RAKHN'de (Rusya Estetik Akademisi) aktif olarak görev aldı. Bir sene sonra Almanya'ya gitti ve Nazilerin 1933 yılında kapatacağı Bauhaus Okulu'nda eğitmen olarak görev aldı. 1922'de Berlin'de gerçekleştirilen ilk Rus Sanat Sergisi, Erste Russische Kunstausstellung'a katıldı. 1924'te Feininger, Javlenski ve Klee ile birlikte Mavi Dörtlü'yü (Blaue Vier) kurdular. 1933'de Hitler kapatana kadar Bauhaus'da hocalık yaptı.
1933'de Paris'e yerleşti. 1939'da Fransız vatandaşlığına geçti. Fransa'da pek çok önemli eser yaptı. Kandinskiy 1944'de Paris'de yaşamını yitirdi. *
(4 Aralık 1866 - 13 Aralık 1944) Rusya doğumlu Fransız ressam ve sanat kuramcısı. Sanatsal ve kültürel ortamın oldukça ateşli olduğu 20.yy.da, ilk kıvılcımları parlatanların başında Kandinskiy gelir. Teorileri ve uygulamalarıyla etkin rol oynayan önemli bir kuramcı ve ressam olmuştur.
Kandinskiy 1866'da Moskova'da doğdu. 1886 yılında Moskova Üniversitesi'nde hukuk ve ekonomi okumaya başladı. Üç yıl sonra Vologda'ya düzenlenen etnografik bir geziye katıldı, ardından Rus Halk Sanatı üzerine bir makale yazdı. Bu deneyimin Kandinsky'yi ne kadar etkilediği, Song of Volga, Couple Riding, Colorful Life adlı ilk dönem resimlerinde rahatlıkla fark edilir. Bu resimler, kompozisyon koyu üzerine açık ve ışıklı formlar ile kurgulanmıştır. St.Petersburg ve Paris'e seyahat eden Kandinsky, 1896 senesinde hukuk alanında ki kariyerini terk edip ressam olmaya karar verdi. iyi Almanca bildiği için ve eski Rus milliyetçilerinin çoğunlukla yaşadığı Münih'e taşındı. 1900 ve 1908 yılları arasında Moskova Sanatçılar Birliği beraberinde sergiler düzenledi. Diğer yandan Münih sanat ortamına girdi ve sergilerde ismi görünmeye başladı. Yerel sanat okullarında çalışmalar yaptıktan sonra Phalanx sanatçılar grubunu kurdu. Her yönden yetenekli bir sanatçıydı ve öncelerinde öğrencisi olduğu Phalanx grubunun daha sonra öğretmeni oldu. Fransız filozof Charles Fourier'nin (1772 - 1837), yarattığı ütopik toplumu için kullandığı bir kavram olan Phalanx kelimesi, 1901 yılında Kandinski ve arkadaşları tarafından, sanatçıların sergi açabilme olanaklarını genişletmeyi amaçlayan sanatçı grubuna verilmiş bir isim olarak sanat tarihindeki yerini aldı. Oluşum, 1904 senesine kadar Münih sanat ortamında aktif olarak rol oynamıştır.
10 yıl beraber yaşadığı Gabriele Münter o dönemde devlet okullarına kadınların alınmaması nedeniyle erkek ve kadınlara eşit davranılan Phalanx okuluna katılmıştı. Kandinskiy ile Phalanx'da tanıştı ve öğrencisi oldu. Bunu birliktelikleri ve yaşadıkları aşk izledi.
1904'de Kandinskiy ve Münter 4 yıl sürecek olan Venedik, Tunus, Hollanda, Fransa ve Rusya gezilerine başladılar. Gezileri boyunca Van Gogh, Gauguin ve Monet gibi empresyonisterin sanat yaklaşımları konusunda incelemelerde bulundular. 1908'de tekrar Münih'e dönerek yerleştiler.
Kandinsky 1909 yıllarında ünlü emprovizasyonlarına başladı. 1911'de Kandinskiy, Münter ve diğer arkadaşları ile Münih'deki geleneksel sanatçılar derneğini ile bağlantılarını kopartarak Der Blaue Reiter (Mavi Binici) akımını oluşturdu. iki kısa yıldan sonra bu yeni grup Kandinskiy'nin önderliğinde Matisse, Picasso, Delauney ve Klee gibi zamanın önemli yaratıcılarını etrafında toplamıştı bile. Der Blaue Reiter yeni dönem için müzik, tiyatro ve bilimsel alanları da kapsayarak soyut resim, gerçekçilik akımları, primitive sanatlar ve çocuksu çizimler için adeta bir yön gösterici işlevindeydi. Böylece Münih dünyada önemli bir sanat merkezi haline geldi.
Kandinskiy yaklaşımını 1912 yayımlanan Sanatta Zihinsellik Üzerine adlı kitapta geliştirdi. Kandinskiy için sanat, manevi değerlerin betimlenmesidir. Her sanat dalı dışsal yapısı itibariyle birbirinden ayrılsa da buluştukları ortak nokta, insan ruhunu arıtıp, harekete geçirebilecek iç amaç için çaba vermeleridir.
1914'de savaş başladığında Kandinskiy Rusya'ya geri döndü, ve Nina Andrevskaya ile evlendi. Gabriele Münter Münih'de kaldı.
1920 yılında, Sanatsal Kültür Enstitüsü adlı kurum için, süprematizm, Vladimir Tatlin'in (1885-1953) "Malzemelerin Kültürü", konstrüktivizm ve kendi teorilerini içeren pedagojik bir program hazırlamak için görevlendirildi. Bauhaus bünyesindeki öğretim kadrosuna dahil olacağı tarih olan 1922 senesine kadar bu çalışmanın yürürlüğe konmasını bekledi. 1921 yılında RAKHN'de (Rusya Estetik Akademisi) aktif olarak görev aldı. Bir sene sonra Almanya'ya gitti ve Nazilerin 1933 yılında kapatacağı Bauhaus Okulu'nda eğitmen olarak görev aldı. 1922'de Berlin'de gerçekleştirilen ilk Rus Sanat Sergisi, Erste Russische Kunstausstellung'a katıldı. 1924'te Feininger, Javlenski ve Klee ile birlikte Mavi Dörtlü'yü (Blaue Vier) kurdular. 1933'de Hitler kapatana kadar Bauhaus'da hocalık yaptı.
1933'de Paris'e yerleşti. 1939'da Fransız vatandaşlığına geçti. Fransa'da pek çok önemli eser yaptı. Kandinskiy 1944'de Paris'de yaşamını yitirdi. *
rus asıllı fransız ressam. 1866-1944 yılları arasında yaşamıştır.
onun için sanat, manevi değerlerin betimlenmesidir. her sanat dalı dışsal yapısı itibariyle birbirinden ayrılsa da buluştukları ortak nokta, insan ruhunu arıtıp, harekete geçirebilecek iç amaç için çaba vermeleridir.
ki bu fikriyle, "sanat ne içindir?" sorusuna verilecek en iyi cevaplardan birini vermiş olarak taktire şayandır.
onun için sanat, manevi değerlerin betimlenmesidir. her sanat dalı dışsal yapısı itibariyle birbirinden ayrılsa da buluştukları ortak nokta, insan ruhunu arıtıp, harekete geçirebilecek iç amaç için çaba vermeleridir.
ki bu fikriyle, "sanat ne içindir?" sorusuna verilecek en iyi cevaplardan birini vermiş olarak taktire şayandır.
schoenberg ile sağlam dost oldukları bilinmektedir.
resimlerine sürekli baktığım, bakarken anlam veremediğim bir haz aldığım ressam.
(bkz: vasiliy kandinskiy) doğru yazılışı böyledir.
renklerle içiçe olan bir zat-ı gökkuşağı.rengahenktir.
adamın tipine bakınca insan yanılmıyor değil. soğuk bir duruşu var aldanmayınız aldatmayınız zihni sıcacık bir adam kendisi. kanımca geometrik şekillerle de haşır neşir.
*ayrıca bu nasıl bir şeydir yahu:`
görsel `
`http://russianavantgard.c...andinsky_all_saints_l.jpg`
on yüz bin milyon baloncuk yuttum resmen.
adamın tipine bakınca insan yanılmıyor değil. soğuk bir duruşu var aldanmayınız aldatmayınız zihni sıcacık bir adam kendisi. kanımca geometrik şekillerle de haşır neşir.
*ayrıca bu nasıl bir şeydir yahu:`
görsel `
`http://russianavantgard.c...andinsky_all_saints_l.jpg`
on yüz bin milyon baloncuk yuttum resmen.
(bkz: vassili zaitsev)
(bkz: kandil simidi)
hastahanelerde eserleri bulunan sanatçı. candır.
rus ressam. doğum günüymüş bugün.
franz marc ile beraber kurdukları toplulukla da bilinir.
small pleasures -ki en sevdiğim- şahane eserlerinden sadece bir tanesidir.
franz marc ile beraber kurdukları toplulukla da bilinir.
small pleasures -ki en sevdiğim- şahane eserlerinden sadece bir tanesidir.
sinestezi hastasıdır.
ressamlığını bu hastalığa borçludur.
ressamlığını bu hastalığa borçludur.
hayatında 3 kadın oldu
anya, Gabriell münter (ressamdır) ve Nina kandinsky.
Nina nin " kandinsky ve ben " kitabı ressam hakkında bilgi edinmek isteyenler için güzel bir kitaptır.
anya, Gabriell münter (ressamdır) ve Nina kandinsky.
Nina nin " kandinsky ve ben " kitabı ressam hakkında bilgi edinmek isteyenler için güzel bir kitaptır.
1996 da hakkında şöyle bir yazı yazmışım
http://www.akhisarhaber.c...imizden-misiniz-945yy.htm
http://www.akhisarhaber.c...imizden-misiniz-945yy.htm
(bkz: Wassily sandalyesi)
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar