bugün
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı31
- anın görüntüsü26
- dokunmaya kıyamadan sevmek14
- mert hakan yandaş13
- iran cumhurbaşkanının helikopter kazası9
- alex de souza12
- karıya kıza doymuş erkek25
- arda güler13
- manitayla yapılacaklar12
- erkeklerin hep fotoğraf istemesi18
- 19 mayıs atatürk ü anma gençlik ve spor bayramı10
- bik bik'in cinsiyeti14
- ninja turtles lar nasıl para kazanıyor11
- bir erkekten duyulabilecek en güzel söz12
- karın gözünün önünde biriyle olursa büyü bozulur9
- bir gün önce tanışılan kızın yazlığa davet etmesi16
- gulmekicinyaratilmis8
- travestilerin genelde kürt olması14
- kadınlar olarak erkeklerle sevişmiyoruz19
- üstteki yazarın yaşını tahmin etmek20
- sık sık aldığınız iltifatlar15
- çok üzgünüm sözlük8
- insanlara olan inancınızı ne zaman kaybettiniz11
- icardi190510
- erkolar kapatılsın11
- aşık olmadan sevişmek9
- mühendis erkeklerin genel özellikleri16
- nervio8
- türklerin çok kolay devlet kurması9
- tc'yi atatürk değil ingiliz ve yahudiler kurmuştur31
- kötü gününde sevdiğine mi gidersin seni sevene mi14
- insan olmaya ceyrek kala13
- etine dolgun kız8
- fatih terim9
- taktik verin15
- çocuğunuzu özel okulda okutur musunuz22
- gecenin şarkısı10
- icardi1905 adamdır12
- muharrem ince'nin diyanet kapatılsın mı anketi10
- türklerin ingilizce konuşamama nedenleri9
- her türk vatandaşına türkiye gezisi12
- avrupanın zenginliğini hırsızlığa borçlu olması14
- sizi cuma saflarında göremedim sözlük10
- risale i nur21
- en çok yaşamak istenilen şehir10
- selahattin demirtaş11
- allaha küfür etmek10
- türklerden adam çıkmaması12
- bir müslüman olarak filistin benim meselem değil16
- ruh varsa neden görünmüyor13
Müzik güzel beğendim * . dinliyorum.
''hasretinle yandı gönlüm'' derken hepimizi yakar..
Bugün keşfettiğim eşsiz şahsiyet.
Lütfen http://www.youtube.com/watch?v=QFuMcd1gXbo linkindeki türküyü dinleyin ve derinliği hissedin.
Lütfen http://www.youtube.com/watch?v=QFuMcd1gXbo linkindeki türküyü dinleyin ve derinliği hissedin.
sesini dönüş filminden tanıdığımız şarkıcı.
çok güzel türküler söylemiştir, farklı bir ses rengi ve tarzı vardır. ama hasretinle yandı gönlüm başladır. o çalan flüt, enstrümanlar...
bir edip akbayram şarkısı olan, hasretinle yandı gönlüme tat katar.
"hasretinle yandi gönlüm
yandi yandi söndü gönlüm
evvel yükseklerden uctu
düze indi simdi gönlüm
gözlerimde kanli yaslar
hasretim bagrimda kislar
basa geldi olmaz isler
binbir dertle doldu gönlüm
gelecektin gelmez oldun
halimi hic sormaz oldun
yaralarimi sarmaz oldun
yoklugundan soldu gönlüm
gözlerimde kanli yaslar
hasretim bagrimda kisllar
basa geldi olmaz isler
binbir dertle doldu gönlüm
aramizda karli daglar
hasretim bagrimi daglar
caresizlik yolu baglar
yoklugundan öldü gönlüm"
http://www.youtube.com/watch?v=ouXQ_-zECPA
çok güzel türküler söylemiştir, farklı bir ses rengi ve tarzı vardır. ama hasretinle yandı gönlüm başladır. o çalan flüt, enstrümanlar...
bir edip akbayram şarkısı olan, hasretinle yandı gönlüme tat katar.
"hasretinle yandi gönlüm
yandi yandi söndü gönlüm
evvel yükseklerden uctu
düze indi simdi gönlüm
gözlerimde kanli yaslar
hasretim bagrimda kislar
basa geldi olmaz isler
binbir dertle doldu gönlüm
gelecektin gelmez oldun
halimi hic sormaz oldun
yaralarimi sarmaz oldun
yoklugundan soldu gönlüm
gözlerimde kanli yaslar
hasretim bagrimda kisllar
basa geldi olmaz isler
binbir dertle doldu gönlüm
aramizda karli daglar
hasretim bagrimi daglar
caresizlik yolu baglar
yoklugundan öldü gönlüm"
http://www.youtube.com/watch?v=ouXQ_-zECPA
"hasretinle yandı gönlüm" diyerek bizi her defasında yerle yeksan eden müthiş ses.
http://www.youtube.com/watch?v=ouXQ_-zECPA
http://www.youtube.com/watch?v=ouXQ_-zECPA
hasretinle yandı gönlüm derken bizi de yakan abladır.
1933 yılında istanbul'da doğdu. ilk ve orta öğrenimini istanbul'da tamamladı, küçük yaşlarından itibaren başladığı müzik eğitimini daha da geliştirmek için istanbul belediye konservatuarı'nın türk müziği bölümü'ne girdi. o yıllarda konservatuarın en seçkin hocaları olan münir nurettin selçuk, şefik gümeriç, emin ongan, halil bedi yönetken, nevzat atlığ, mefharet yıldırım'dan dersler aldı. 1958 yılında bu okuldan mezun oldu. seha okuş istanbul radyosu'nda veya konservatuarın icra heyetinde ses sanatçısı olmak istiyordu. ancak kadrosuzluk nedeniyle bu iki kurumda da sanatını icra edecek ortam bulamadı.
bu sırada, konservatuarın klasik batı müziği bölümü korosunun "soprano" kadrolarından birinde açık vardır. arkadaşlarının ve hocalarının teşvikiyle bu görevi kabul eder; iki buçuk yıl bu kadroda görev yapar. o yıllarda konservatuarın batı müziği korosunun, istanbul operası korosu ile birleştirilmesi gündeme gelir. seha okuş, opera - şan bölümü mezunu olmadığından bu göreve devam etmek için tereddütlüdür. koronun şefi muhittin sadak ve yardımcısı şerif yüzbaşıoğlu. okuş'u çok başarılı bulmalarına ve görevine devam etmesini istemelerine rağmen, okuş, konservatuarın halk müziği topluluğuna naklini yaptırır (1961). aslında ilk başlarda bu durumdan çok memnun olmamıştır. çünkü gönlü "klasik türk müziği" icracılığındadır. ancak zamanla halk müziği uygulamalarına alışır, halk müziğini sever, hatta öylesine büyük bir tutku ile bağlanır ki yaşamının kalan kesiminde halk müziğinden kopamaz, seha okuş'a göre "halk müziğinde kutsal bir yön vardır", işin içine girmeden, özümsemeden bunu anlamak imkansızdır. bu görüşünü meslek yaşamı boyunca pek çok yerde tekrarladığı şu cümle ile tanımlar: "halk müziğimiz halkın özüdür, ondaki toprak kokusunun piyasadaki türkücülerin icrasından alınması asla mümkün olamaz".okuş'un türk halk müziği'ni sevmesine, ona gönül vermesine katkıda bulunmuş bir folklorcumuzu burada anmadan geçemiyeceğiz. o dönemde belediye konservatuarının halk müziği şefi olan sadi yaver ataman, radyodaki oluşumun (yurttan sesler/ koral çalgısal topluluk) bir benzerini konservatuar bünyesinde oluşturmuş ve yetenekli gençleri burada değerlendirmiştir, işte kentli bir bayan olan seha okuş'un halk müziğine bu denli ilgi duymasına, sadi yaver ataman'ın büyük katkıları olmuştur.
seha okuş'un icra heyetine (thm topluluğu) girdiği tarihten yaklaşık iki yıl sonra istanbul radyosu'nda "kadınlar topluluğu" adı ile bir topluluk oiuşturulmasına karar vermişti, önceleri radyonun içinden eleman alınması düşünüldü ise de, yeterli eleman sayısına bu yolla ulaşılamadı. topluluğun şefi olan neriman tüfekçi, kadroyu geliştirmek için, sesi halk müziğine yatkın, nota bilen bayan sanatçılar aramaktaydı... daha önceleri nida tüfekçi ile seha okuş bir vesile ile tanışmış olduğundan, bu arayış sırasında 'nida tüfekçi okuş'u kadınlar korosu için önerdi. okuş girdiği sınavı kazanarak radyonun elemanları arasına katıldı. seha okuş bu toplulukta 4 yıl korist olarak çalıştı. hemen ardından solistliği onaylandı. kısa bir süre sonra ahmet yamacı'nın yurttan sesler topluluğu'na katıldı. bu dönemde halk müziğine ilişkin bilgi ve görgüsünü artırmak için neriman ve nida tüfekçi çiftinden çok yararlandı. halk müziğinin "inceliklerini" ve "derinliklerini" bu hocalardan öğrendi. bu bağlamda seha okuş'u "neriman tüfekçi ekolü"ndeki ilk kuşak sanatçılarından saymak yanlış olmaz. bu hocalara duyduğu sevgi ve saygı okuş'un sanat yaşamının tüm kesitlerinde belirleyici rol oynamıştır. seha okuş asıl kadrosunun bulunduğu konservatuarın yanısıra radyoda da mukaveleli sanatçı otarak 35 yıl görev yaptı.
okuş, konservatuar'ın thm topluluğu şefi s. yaver ataman'ın emekliliğinden sonra yerine getirilen oğlu adnan ataman'la da yıllarca süren başarılı çatışmalara imza attı, o dönemde topluluğun tek konservatuar mezunu bayan sanatçısı seha okuş'tu.
okuş, adnan ataman'ın da teşvikiyle topluluğun kadınlar kısminin öğretmentiğine getirildi. bir süre bu görevini sürdürdü. 1976 yılında istanbul türk musikisi devlet konservatuarı'na repertuar dersi hocası otarak atandı,
fiili görevine başlayamadan kısa bir süre sonra ailevi ve sağlık sebeplerinden ötürü bu görevinden ayrıldı. eski kurumuna geri döndü ve sanatçılık görevine devam etti. okuş'a göre artık belediye konservatuarı'ndaki görevinden emekli olma zamanı gelmişti. ancak yakın arkadaşları ve dostları (muazzan sepetçioğlu, ismail hakkı özkan, süheyla altmışdört) o'nun bu fikrine karşı daha başka bir fikir üretmişterdi. türk müziği bölümü'nün halk müziği repertuarı hocalığını teklif ettiler. okuş, bu görevi severek kabul etti. böylece konservatuardaki icracılığı sona erdi; öğretmenlik görevi ise başlamış oldu. bu görevini hala sürdürmektedir. seha okuş kendisini halk müziği icracılığının ardından repertuar öğretmenliği kulvarında da kabul ettirmiş bir sanatçıdır. aradan geçen zaman içinde iyiden iyiye ısındığı repertuar hocalığını sürdürebileceği bir başka ortam oluşur. yeğeni müjdat gezen binbir güçlükle kurduğu "müjdat gezen sanat merkezi"nin halk müziği bölümü'nün başına halasını getirmek ister. seha okuş yeğeninin ısrarlı teklifini kabul eder... 1990 yılından itibaren bu kurumun halk müziği bölümü başkanlığının yanısıra repertuar hocalığı görevlerini sürdürmektedir. seha okuş sanat hayatına başladığı ilk günden bu zamana kadar heyecanını, duygusallığını, ümidini yitirmemiş bir sanatçıdır. azimli ve özverili çalışmaları sayesinde daima başarıya ulaşmış, fakat bu başarısını zedeleyebilecek küçük çıkarların ardından hiç bir zaman koşmamıştır.
doldurduğu plaklar, radyoda ve konser salonlarında seslendirdiği türküler, okuş'u popüler bir sanatçı yapmamıştır belki, ancak, seha okuş mesleğine aşık bir ses sanatçısı ve öğrencilerine sevgi iie yaklaşan başarılı bir öğretmen olarak müzik tarihinin saygın simaları arasında yerini çoktan almıştır.
bu sırada, konservatuarın klasik batı müziği bölümü korosunun "soprano" kadrolarından birinde açık vardır. arkadaşlarının ve hocalarının teşvikiyle bu görevi kabul eder; iki buçuk yıl bu kadroda görev yapar. o yıllarda konservatuarın batı müziği korosunun, istanbul operası korosu ile birleştirilmesi gündeme gelir. seha okuş, opera - şan bölümü mezunu olmadığından bu göreve devam etmek için tereddütlüdür. koronun şefi muhittin sadak ve yardımcısı şerif yüzbaşıoğlu. okuş'u çok başarılı bulmalarına ve görevine devam etmesini istemelerine rağmen, okuş, konservatuarın halk müziği topluluğuna naklini yaptırır (1961). aslında ilk başlarda bu durumdan çok memnun olmamıştır. çünkü gönlü "klasik türk müziği" icracılığındadır. ancak zamanla halk müziği uygulamalarına alışır, halk müziğini sever, hatta öylesine büyük bir tutku ile bağlanır ki yaşamının kalan kesiminde halk müziğinden kopamaz, seha okuş'a göre "halk müziğinde kutsal bir yön vardır", işin içine girmeden, özümsemeden bunu anlamak imkansızdır. bu görüşünü meslek yaşamı boyunca pek çok yerde tekrarladığı şu cümle ile tanımlar: "halk müziğimiz halkın özüdür, ondaki toprak kokusunun piyasadaki türkücülerin icrasından alınması asla mümkün olamaz".okuş'un türk halk müziği'ni sevmesine, ona gönül vermesine katkıda bulunmuş bir folklorcumuzu burada anmadan geçemiyeceğiz. o dönemde belediye konservatuarının halk müziği şefi olan sadi yaver ataman, radyodaki oluşumun (yurttan sesler/ koral çalgısal topluluk) bir benzerini konservatuar bünyesinde oluşturmuş ve yetenekli gençleri burada değerlendirmiştir, işte kentli bir bayan olan seha okuş'un halk müziğine bu denli ilgi duymasına, sadi yaver ataman'ın büyük katkıları olmuştur.
seha okuş'un icra heyetine (thm topluluğu) girdiği tarihten yaklaşık iki yıl sonra istanbul radyosu'nda "kadınlar topluluğu" adı ile bir topluluk oiuşturulmasına karar vermişti, önceleri radyonun içinden eleman alınması düşünüldü ise de, yeterli eleman sayısına bu yolla ulaşılamadı. topluluğun şefi olan neriman tüfekçi, kadroyu geliştirmek için, sesi halk müziğine yatkın, nota bilen bayan sanatçılar aramaktaydı... daha önceleri nida tüfekçi ile seha okuş bir vesile ile tanışmış olduğundan, bu arayış sırasında 'nida tüfekçi okuş'u kadınlar korosu için önerdi. okuş girdiği sınavı kazanarak radyonun elemanları arasına katıldı. seha okuş bu toplulukta 4 yıl korist olarak çalıştı. hemen ardından solistliği onaylandı. kısa bir süre sonra ahmet yamacı'nın yurttan sesler topluluğu'na katıldı. bu dönemde halk müziğine ilişkin bilgi ve görgüsünü artırmak için neriman ve nida tüfekçi çiftinden çok yararlandı. halk müziğinin "inceliklerini" ve "derinliklerini" bu hocalardan öğrendi. bu bağlamda seha okuş'u "neriman tüfekçi ekolü"ndeki ilk kuşak sanatçılarından saymak yanlış olmaz. bu hocalara duyduğu sevgi ve saygı okuş'un sanat yaşamının tüm kesitlerinde belirleyici rol oynamıştır. seha okuş asıl kadrosunun bulunduğu konservatuarın yanısıra radyoda da mukaveleli sanatçı otarak 35 yıl görev yaptı.
okuş, konservatuar'ın thm topluluğu şefi s. yaver ataman'ın emekliliğinden sonra yerine getirilen oğlu adnan ataman'la da yıllarca süren başarılı çatışmalara imza attı, o dönemde topluluğun tek konservatuar mezunu bayan sanatçısı seha okuş'tu.
okuş, adnan ataman'ın da teşvikiyle topluluğun kadınlar kısminin öğretmentiğine getirildi. bir süre bu görevini sürdürdü. 1976 yılında istanbul türk musikisi devlet konservatuarı'na repertuar dersi hocası otarak atandı,
fiili görevine başlayamadan kısa bir süre sonra ailevi ve sağlık sebeplerinden ötürü bu görevinden ayrıldı. eski kurumuna geri döndü ve sanatçılık görevine devam etti. okuş'a göre artık belediye konservatuarı'ndaki görevinden emekli olma zamanı gelmişti. ancak yakın arkadaşları ve dostları (muazzan sepetçioğlu, ismail hakkı özkan, süheyla altmışdört) o'nun bu fikrine karşı daha başka bir fikir üretmişterdi. türk müziği bölümü'nün halk müziği repertuarı hocalığını teklif ettiler. okuş, bu görevi severek kabul etti. böylece konservatuardaki icracılığı sona erdi; öğretmenlik görevi ise başlamış oldu. bu görevini hala sürdürmektedir. seha okuş kendisini halk müziği icracılığının ardından repertuar öğretmenliği kulvarında da kabul ettirmiş bir sanatçıdır. aradan geçen zaman içinde iyiden iyiye ısındığı repertuar hocalığını sürdürebileceği bir başka ortam oluşur. yeğeni müjdat gezen binbir güçlükle kurduğu "müjdat gezen sanat merkezi"nin halk müziği bölümü'nün başına halasını getirmek ister. seha okuş yeğeninin ısrarlı teklifini kabul eder... 1990 yılından itibaren bu kurumun halk müziği bölümü başkanlığının yanısıra repertuar hocalığı görevlerini sürdürmektedir. seha okuş sanat hayatına başladığı ilk günden bu zamana kadar heyecanını, duygusallığını, ümidini yitirmemiş bir sanatçıdır. azimli ve özverili çalışmaları sayesinde daima başarıya ulaşmış, fakat bu başarısını zedeleyebilecek küçük çıkarların ardından hiç bir zaman koşmamıştır.
doldurduğu plaklar, radyoda ve konser salonlarında seslendirdiği türküler, okuş'u popüler bir sanatçı yapmamıştır belki, ancak, seha okuş mesleğine aşık bir ses sanatçısı ve öğrencilerine sevgi iie yaklaşan başarılı bir öğretmen olarak müzik tarihinin saygın simaları arasında yerini çoktan almıştır.
hasretinle yandı gönlüm şarkısını en iyi seslendiren sanatçı. filmin duygusallığında ağlanabilir.
dün izlediğim dönüş filmindeki hasretinle yandım gönlüm türküsüne getirdiği yorum şimdiye duyduğum en iyi yorumlardan birisidir.
hasretinle yandı gönlüm şarkısına getirdiği yorum ve sesindeki naiflikle her dinlediğimde içimde kapanmaz yaralar açan kadın.
insanı çok enteresan bir duruma potansiyeline sahip kişi/kuruluş.
şöyle ki;
http://fizy.com/s/1ai7qp
şöyle ki;
http://fizy.com/s/1ai7qp
badem gozluler cennetine hangimiz daha evvel gideriz bilmem.. birbirimize hasret gidecegimiz malumdur. sadece cok degil, ayni zamanda tok da ya$ayanlardan bir buyuk ses.
aşk sesli, sevgi sesli, göz yaşı sesli kadın.
dönüş filminin finalinde hasretinle yandı gönlüm'ü görüp görebileceğimiz en muhteşem şekilde yorumlayıp hafızalarda sesiyle yer etmiş sanatçı. kalan müzik'ten 2002'de çıkmış olan "hasretinle yandı gönlüm" derleme albümüyle arşivlerde yerini almıştır. ayrıca müjdat gezen'in halasıdır, müjdat gezen albüm aşamasında çok büyük emek ve çaba sarfetmiştir.
dönüş filminin sonunda çalan hasretinle yandı gönlüm parçasını yorumlayan, hala yaşamakta olan ve müzik öğretmenliği yapan hanımefendi. öldükten sonra değeri artacaklardan.
1933 yılında istanbul'da doğmuş olan müzisyen.* http://www.kalan.com/scri...bum/dispkisi.asp?id=22529
güncel Önemli Başlıklar