bugün

italyanlar ve kürtler mimari yapıda dünya çapında tanınmış özelliğe sahiptir, türklerin başarıları ise kayısı satmak, pişmaniye satmak, gül suyu satmak gibi ekonomik olarak pek fayda getirmeyen gelirlerdir.

Kürtlerin mimari alanda oldukça ileri olmasının nedeni
Çok uzun yıllara dayanan kürt tarihi ve birikimidir.
ünlü mimari eserleri de şunlardır; hırsızlık, gasp, kapkaç, çocuk kaçırma, adam yaralama, leğen satma, berdel vb.
(bkz: gecekondu)
hepsi için konuşmuyorum ama dağdaki açtıkları mağara yuvaları mimarinin babası.
nerde bu yapılar ben göremiyorum en son van depreminde 5000 bina yıkılmamışmıydı. Bu 5000 bina kürtlerin mimari alanda oldukça ileri olmasınımı kanıtlıyor.
bir türk milliyetçisi olarak malesef bütün milliyetçi kardeşlerim bu gerçeği kabullenmek zorundalar.

Bilinen ilk kürt mimari eserleri mağara süslemeleri olup dönemin oldukça ilerisinde olan bu süslemeler kürtlerin ne kadar ileri bir ırk olduklarını göstermektedir.

Kürt rönesansı ile birlikte kürt mimarisi tüm mezpotamya bölgesinde kendini iyiden iyiye hissetirmiş olup osmanlı ve diğer imparatorluklar kürt mimarisinden özenerek yapılarına hayat vermişlerdir.

Kürt mimarisinin genel özellikleri olarak molotof desenleri, puşili süslemeler yer almaktadır.

Günümüze yaklaştıkça mimaride gittikçe ilerleyen kürtler istanbul ve bilumum büyükşehirlere akınlar ederek kendilerine yaşam konutları oluşturdular. Gece kondu adlı bu büyük mimari eserler oldukça pratik ve göze hitap eden eserlerdi. Gecekondular, tuğla, kum gibi temel yapı malzemeleri inşa edillr. 75 nüfusun tek odada nasıl yaşayıp gittiğini hala anlayamayan bilimciler kürtlerin ne kadar ilerizekalı olduklarına kanaat getirmişlerdir.

Mevsimlik işçi olan kürtlerin mlmarisi daha çok '' ırgat mimarisi '' adı altında incelenmekte olup çadır ve baraka mimarisine dayanmaktadır.

ünlü kürt mimarları kısaca ve en önemlisi olarak mimar kürt sinan, kürt ahmet, mimar ırgattin gibi mimarlardır.

Kısaca kürt mimari tarihi böyledir.
Mağara duvarlarına yaptıkları kapkaç yaparken kaçan genç, tecavüz ettiği yeğenini boğan genç, halk otobüsü şöförünü bıçaklayan masum yolcu isimli çalışmaları en bilinenleridir.
sorsanız taa fi tarihinden beri anadolu da yaşadıkları söylenen fakat iş icraata gelince tek bir mimari eserleri olmaması enterasandır. fakat onlar asla bunu kabullenmez. bu da mimari alanda ne kadar ileride olduklarını gösterir adamlar yapmadan yapmış olabiliyor.