bugün
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim14
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız10
- cumaya gidenlerin çok azalması16
- aleyna tilki'nin en seksi fotoğrafı8
- alınan en güzel iltifat11
- bir kadının yemek ısmarlaması14
- ideal duş alma sıklığı14
- türkiyede çok abartılan arabalar15
- futbolcu ismiyle nick almak10
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri15
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi15
- vatandaşlık farkı alan otel15
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim8
- icardi190524
- artificialintelligence15
- icardi1905 silik olsun kampanyası28
- bik bik'in balona binmesi26
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- yol bitimindeki kuytu mekan8
- anın görüntüsü18
- kanınıza rengini verir misiniz11
- abır nerede sorunsalı8
- suriyeliler suriye'ye dönsün9
- erkeğe ne hediye alınır31
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız17
- uzağı göremeyen insan15
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım28
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı24
- integralin müfredettan kaldırılması15
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı36
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın13
- kekeme olan biri doktor olurmu11
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz14
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel16
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- istanbul suriyenin başkentidir10
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım12
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş9
görsel
görsel
görsel
》 Kanuni'nin Dört Katlı Tacı 《
.
Osmanlı-Habsburg rekabeti döneminde padişahın gücünü yansıtmak için tasarlanmış, Venedik Balyozu Andrea Gritti'nin istanbul da bulunan oğlu Alvise Gritti'nin aracılığı ile Venedikli kuyumculara yaptırılan Taç, Avusturya tarzı iç içe geçmiş dört kattan oluşmaktaydı, üstünde ise hilal şeklinde kundağa sahip bir tüy bulunmaktaydı. Taç altından yapılmıştı ve devasa on iki karat inciler, sivri elmaslı bir kafa bandı, kırk yedi yakut, yirmi yedi zümrüt, kırk dokuz inci ve büyük turkuaz renginde bir Firuze taşı ile süslenmişti. Tacın toplam değeri 115.000 Duka olarak tahmin edilse de bazı iddialara göre değeri 500.000 Dukaya kadar çıkabiliyor. 20. Yüzyılda keşfedilen Venedik kaynaklarına göre taç Kuyumcu Luigi Caorlini ve ortaklarına lüks zevki ile de tanınan Pargalı ibrahim Paşa tarafından yaptırıldı.
Satınalım Pargalı'nın danışmanları Defterdar iskender Çelebi ve Baş Hazinedar ve aynı zamanda Osmanlı-Venedik ilişkilerinde kilit rol oynamış Alvise Gritti tarafından organize edildi. Tacın dört katı ise aynı zamanda hem Süleyman'ın dünya fethi hedefini temsil ederken (O dönem bilinen kıtalar Asya, Avrupa, Afrika ve Amerika tacın dört katı şeklinde) hem de Papa'nın meşhur üç katlı tacına ve iki yıl önce Kutsal Roma Cermen imparatoru olarak taç giymiş Şarlken'e gönderme teşkil etmektedir.
Astronomik maliyetine rağmen taç takma geleneği bulunmayan Osmanlılar için tacın pek bir önemi yoktu, onlar başındaki kavuk ile yaşar ölünce de mezarlarının başına kavuklarını geçirtirlerdi, buna rağmen taç bu seferden sonra Osmanlıların Avrupa'ya karşı üstünlüğünü göstermek adına ,bazı Avrupalı ressamlara göre, ı. Ahmed ve ıV. Mehmed tarafından takılmıştır. Tacın üstündeki üç kat sonradan kullanılmak üzere eritilirken en alt katının ise hediye olarak Şarklen'e sunulduğu tahmin edilmektedir buna rağmen ilerleyen yıllarda taç efsanesini yitirmemiş ve Avrupalı ressamlar tarafından Osmanlı Padişahları üzerinde tasvir edilmiştir.
▪︎ Kaynakça 》
1. Süleyman the Magnificent and the Representation of Power in the Context of Ottoman-Hapsburg-Papal Rivalry. Gülru Necipoğlu (ing). CAA. Eylül 1989. ss. 401-427.
2. "Sultan Suleyman the Magnificent Wearing the Jewel-Studded Helmet". 1540-1550. 18 Nisan 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi.
3. Luxury Arts of the Renaissance. Marina Belozerskaya (ing). Getty Publications. 1 Ekim 2005. ISBN 9780892367856.
4. Bunu Herkes Bilir. Gürkan, Emrah Safa. Erişim tarihi: 29 Mart 2021.
5. The Age of Sultan Süleyman the Magnificent. Esin Atıl (ing). National Gallery of Art. 21 Ocak 1987.
6. Armour and Masculinity in the Italian Renaissance. Carolyn Springer (ing). University of Toronto Press. 15 Haziran 2010. ISBN 9781442699021.
7. Keating. ss. 54-55.
8. Kavuk". TDV islam Ansiklopedisi.
9. The Globalization of Renaissance Art: A Critical Review". Daniel Savoy. BRILL. 11 Aralık 2017.
görsel
görsel
》 Kanuni'nin Dört Katlı Tacı 《
.
Osmanlı-Habsburg rekabeti döneminde padişahın gücünü yansıtmak için tasarlanmış, Venedik Balyozu Andrea Gritti'nin istanbul da bulunan oğlu Alvise Gritti'nin aracılığı ile Venedikli kuyumculara yaptırılan Taç, Avusturya tarzı iç içe geçmiş dört kattan oluşmaktaydı, üstünde ise hilal şeklinde kundağa sahip bir tüy bulunmaktaydı. Taç altından yapılmıştı ve devasa on iki karat inciler, sivri elmaslı bir kafa bandı, kırk yedi yakut, yirmi yedi zümrüt, kırk dokuz inci ve büyük turkuaz renginde bir Firuze taşı ile süslenmişti. Tacın toplam değeri 115.000 Duka olarak tahmin edilse de bazı iddialara göre değeri 500.000 Dukaya kadar çıkabiliyor. 20. Yüzyılda keşfedilen Venedik kaynaklarına göre taç Kuyumcu Luigi Caorlini ve ortaklarına lüks zevki ile de tanınan Pargalı ibrahim Paşa tarafından yaptırıldı.
Satınalım Pargalı'nın danışmanları Defterdar iskender Çelebi ve Baş Hazinedar ve aynı zamanda Osmanlı-Venedik ilişkilerinde kilit rol oynamış Alvise Gritti tarafından organize edildi. Tacın dört katı ise aynı zamanda hem Süleyman'ın dünya fethi hedefini temsil ederken (O dönem bilinen kıtalar Asya, Avrupa, Afrika ve Amerika tacın dört katı şeklinde) hem de Papa'nın meşhur üç katlı tacına ve iki yıl önce Kutsal Roma Cermen imparatoru olarak taç giymiş Şarlken'e gönderme teşkil etmektedir.
Astronomik maliyetine rağmen taç takma geleneği bulunmayan Osmanlılar için tacın pek bir önemi yoktu, onlar başındaki kavuk ile yaşar ölünce de mezarlarının başına kavuklarını geçirtirlerdi, buna rağmen taç bu seferden sonra Osmanlıların Avrupa'ya karşı üstünlüğünü göstermek adına ,bazı Avrupalı ressamlara göre, ı. Ahmed ve ıV. Mehmed tarafından takılmıştır. Tacın üstündeki üç kat sonradan kullanılmak üzere eritilirken en alt katının ise hediye olarak Şarklen'e sunulduğu tahmin edilmektedir buna rağmen ilerleyen yıllarda taç efsanesini yitirmemiş ve Avrupalı ressamlar tarafından Osmanlı Padişahları üzerinde tasvir edilmiştir.
▪︎ Kaynakça 》
1. Süleyman the Magnificent and the Representation of Power in the Context of Ottoman-Hapsburg-Papal Rivalry. Gülru Necipoğlu (ing). CAA. Eylül 1989. ss. 401-427.
2. "Sultan Suleyman the Magnificent Wearing the Jewel-Studded Helmet". 1540-1550. 18 Nisan 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi.
3. Luxury Arts of the Renaissance. Marina Belozerskaya (ing). Getty Publications. 1 Ekim 2005. ISBN 9780892367856.
4. Bunu Herkes Bilir. Gürkan, Emrah Safa. Erişim tarihi: 29 Mart 2021.
5. The Age of Sultan Süleyman the Magnificent. Esin Atıl (ing). National Gallery of Art. 21 Ocak 1987.
6. Armour and Masculinity in the Italian Renaissance. Carolyn Springer (ing). University of Toronto Press. 15 Haziran 2010. ISBN 9781442699021.
7. Keating. ss. 54-55.
8. Kavuk". TDV islam Ansiklopedisi.
9. The Globalization of Renaissance Art: A Critical Review". Daniel Savoy. BRILL. 11 Aralık 2017.
(bkz: itibardan tasarruf olmaz)
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar