bugün

Bu aralar akp'nin bir çok mitinginde ya da sosyal medyada dolaşan yandaşların yazdığı yalan beyan.

Gerçeği ise Müslümanlığın ve tüm dünyanın son peygamberi Hz. Muhammed'in öğütlerini içerdiği gerçekler.
Hiç bir günahı olmamasına rağmen. Cenneti haketmiş olmasın rağmen. Ayakları şişene kadar namaz kılan tövbe eden efendimiz sav'in sözleri. biz ehli'ne yapmamızı söyledikleri.
bu hadisler dine aykırı deniyor mesela ama buhari ve tirmizi iki önemli hadis kaynakçısı ve dikkate alınan insanlar. yani adamlar bir hadis doğru diğeri yalan oluyorsa bir şey diyemem ama çok kötü hadisler var.

1) Kadında, atta ve evde uğursuzluk vardır. [1995-6617-ibn Mace-1995/1993 c.17 s.218 /6617], [Buhârî-Müslim-Ebû Davud-Tirmizî-Nesâî] Bk. Kur’an-27/47 7/131

2) Namazın önünden kadın, eşek, siyah köpek, Yahudi veya domuz geçerse namaz bozulur. [2732-Buhârî-Müslim-Muvatta-Ebû Dâvud-Tirmizî-Nesâî] [2743-[Müslim-Ebû Dâvud-Tirmizî-Nesâî-ibnu Mâce] [6237- Müslim-Ebu Davud-Tirmizi-Nesai-ibn Mace] Bkz. Kur’an-107/4-6

3) Erkeğe karısını niçin dövdüğü sorulmaz. [3299-Ebu Dâvud] Bkz. Kur’an-33/58

4) insanın insana secde etmesi uygun olsaydı, kadının kocasına secde etmesini emrederdim.[3293-Tirmizî] Bk. Kur’an-27/24

5) Kadınların akılları kıt ve dindarlıkları eksiktir. [3307-Ebu Dâvud-Müslim-Buharî-ibnu Mâce] Bkz. Kur’an-39/18 4/1 49/11

6) Cehennemdekilerin çoğu kadınlardır. [5374-Buhârî-Müslim-Nesâî-Muvatta-ibn Mace] [2075-Buhârî-Müslim] Bkz. Kur’an-7/179 72/15 33/35

7) Cennette en az kadınlar vardı. [3309-Müslim] Bkz. Kur’an-7/179

8 ) Kadınlar sizin yanınızda esirler gibidirler [3303-Tirmizî] Bkz. Kur’an-4/1 49/11

9) Ey kadınlar, sizler cehennem odunusunuz. [3039-Buhârî-Müslim-Ebû Dâvud-Nesâî] Bkz. Kur’an-72/15

10) Erkek bebeğin sidiğini temizlemek için birkaç kez su serpin; kız bebeğin sidiğini temizlemek için çitileyin. [3506-Buhârî-Müslim-Muvatta-Ebû Dâvud-Tirmizî-Nesâî] [3507-Ebû Dâvud] [527-6162-ibn Mace] Bkz. Kur’an-6/139 16/58 43/17

11) Oğlan çocuğu için birbirine denk iki kurban, kız çocuğu için bir kurban gerekir. [3970-Ebû Dâvud-Tirmizî-Nesâî] Bkz. Kur’an-6/139 16/58 43/17

12) Erkeklere kadınlardan daha zararlı fitne bırakmadım. [3308-Buharî-Müslim-Tirmizî] Bkz. Kur’an-4/1 49/11

13) Kadın bir günlük yola mahremi olmadan seyahat edemez. [2194-Buhârî-Müslim-Muvatta-Ebû Dâvud-Tirmizî-] Bkz. Kur’an-33/35

14) Kadın avrettir, dışarı çıktı mı şeytan muttali olur. [3443-Tirmizî]

15) Altın ve ipek, erkeklere haramdır. [3597-7071-Ebu Dâvud- Nesâi-ibn Mace] Bkz. Kur’an-7/31-32 22/23

16) Altın ve ipek iman eden herkese yasaktır. [143-Buhârî-Müslim-Ebu Dâvud-Nesâî-Buhârî-Müslim-Tirmizî-Ebu Dâvud-Nesâî-ibnu Mâce] [2159-Buhârî-Müslim-Tirmizî-Nesâî] Bkz. Kur’an-7/31-32 22/23

17) Ey kadınlar süs eşyanız altın ve ipek değil, gümüş olmalıdır. [2104-Nesâî] [2106-Ebû Dâvud-Nesâî] Bkz. Kur’an-7/31-32 22/23

18) Ayakta su içmeyin. Biriniz ayakta su içerse, hemen kussun. [2246-Müslim] Bkz. Kur’an-7/31

19) Eti bıçakla kesmeyin. [3188-Ebu Davud]

20) Biriniz kötü bir rüya görürse, uyanınca sol tarafına üç kez tükürsün. [3910-7169-ibn Mace]

21) Ateşte pişeni yiyince abdest alın. [481-6147-ibn Mace] Bkz. Kur’an-5/6 4/43

22) içinizin irinle dolması şiirle dolmasından iyidir. [Buhari-Müslim-Ebu Davud-Tirmizi- ibn Mace-Darimi] Bkz.Kur’an-26/224-227

23) Yönetici, Kureyş ‘ten olmalıdır. [4544-Tirmizî] [Buhari-Müslim-Tirmizi] Bkz.Kur’an -4/58

24) iki yöneticiye birden onay verildi mi, birini öldürün. [1710-Müslim] [1711-Müslim] Bkz.Kur’an-5/32

25) Toplum içinde casusvari gizli bir şey söyleyeni öldürün. [1118-Buhârî-Müslim-Ebu Dâvud-ibnu Mâce] Bkz. Kur’an-5/32

26) Çoktanrıcıların yaşlılarını öldürün. [1048-Ebu Dâvud-Tirmizî] Bkz. Kur’an-2/256 10/99

27) Hırsızlıkta ısrar edenleri öldürün. [1631-Ebû Dâvud-Nesâî] Bkz.Kur’an-5/38

28) içki içmede beşinci kez ısrar edenleri öldürün. [1643-Ebû Dâvud-Tirmizî] Bkz.Kur’an-2/219 4/43 5/90

29) Kur’an okudukları halde traş olanları öldürün. [4816-Buhâri-Müslim-Muvatta-Nesâî-Ebu Dâvud] Bkz. Kur’an-4/93 5/32

30) Zina edenleri öldürün. [1623-Tirmizî] [1601] Bkz.Kur’an-24/1-3 4/93 5/32

31) Evliyken zina edenleri taşlayarak (recmederek) öldürün. [1111-Buhârî] [1606-Buhari-Müslim-Tirmizi-Ebu Davud-Nesai-ibn Mace] Bazı nedenlerden dolayı vazgeçildi. [1609-Muvatta] [1597-Ebu Davud] [1598-Tirmizî-Ebu Dâvud-Nesâî-ibnu Mâce] Bkz.Kur’an-24/1-3 4/93 5/32

32) Namazı terkedenler öldürülebilir. [2117-Ebû Dâvud] Bkz.Kur’an-19/59 4/93 5/32

33) Dinden dönenleri öldürün. [1585-Muvatta] [1558-Ebu Dâvud-Nesâî] [676-Nesâî] [1586-Ebu Dâvud-Nesâî] Bkz.Kur’an-5/54 2/256 5/32 10/99

34) Eşcinsellik yapanları öldürün. [1614-Tirmizî-Ebû Dâvud] Bkz.Kur’an-27/55-56

35) Birliği bozanı, tefrika çıkaranı öldürün. [1711-Müslim] [4775-Müslim-Ebu Davud-Nesâî] Bkz.Kur’an-3/103-105 30/32 6/159

36) Müslüman cinlere üç gün süre verin. Yine de görünürlerse, onları öldürün. [4941-Müslim-Muvatta-Ebu Davud] Bkz.Kur’an-72/1-19

37) Namazı terkeden kafir olur. [2356-Tirmizî-Nesâî-ibnu Mâce] [2357-Tirmizî] [2355-Tirmizî-Ebû Dâvud-ibnu Mâce] Bkz.Kur’an-19/59

38) Namazı terkeden müşrik(Allah ‘a ortak eden) olur. [2354-Müslim-Ebû Dâvud-Tirmizî] [1080-6307] Bkz.Kur’an-19/59

39) 10 yaşında namazı terkeden çocuklarınızı dövün. [2336-Ebû Dâvud-Tirmizî] Bkz.Kur’an-2/256

40) Yüz sene sonra yeryüzünde kimse kalmayacak. [5029-Müslim-Tirmizî-Buhari-Ebu Davud] Bkz. Kur’an-31/34 46/9

41) Güvercin şeytandır. [5331-Ebu Davud-ibnu Mace]

42) Av, koyun ve çoban köpekleri dışındaki köpekleri öldürün. [4949-Buhârî-Müslim-Muvatta-Tirmizî-Nesâî] Bkz.Kur’an-18/18

43) Peygamber hainlerin yakılmalarını emretti, sonra caydı. [1060-Buhârî-Ebu Dâvud-Tirmizî] Bkz.Kur’an-4/107

44) Peygamber teröristlerin gözlerinin oyulmasını emretti ve deve sidiğini içmeyi uygun gördü. [1587-Buhârî-Müslim-Tirmizî-Ebû Dâvud-Nesâî-ibnu Mâce] [1588-Ebu Dâvud-Nesâî] Bkz.Kur’an-2/190 9/10

45) Yılanı öldürmeyen bizden değildir. [4944-Ebu Davud] Bkz.Kur’an-2/29

46) Yılanları ve kertenkeleyi öldürün. [4948-Müslim-Ebu Davud-Tirmizî] [4943-Ebu Davud-Nesâî] Bkz.Kur’an-2/29

47) vücudu irin olsa, kadın da onu yalasa yine hakkını ödeyemez. Müsned, V, 239

alıntıdır.
muhammed peygamberin söylediği iddia edilen sözler.
hz.muhammed'in ölümüne çok az bir vakit kala müslüman olan yahudi ebu hureyre kaynaklı rivayetlerdir çoğu, fakat şöyle bir şey de vardır ki ebu hureyre adlı yahudi yalan rivayet uyurduğu için hazreti ömer tarafından dövülmüş ve ölümle tehdit edilmiştir.
hadislerin doğruluğu mevzusuna gelecek olursak da en çok şahidi bulunan hadis-i şerif veda hutbesi iken, veda hutbesinde dahi üç farklı rivayet vardır.
bu yüzden dinî konularda itimat edilmemesi gereken sözlerdir.
Günlük hayatta müslümanlara yol gösteren bilgi kaynağıdır hadis i şerifler.
Lakin günümüzde olmazsa olmaz zannedilir.
Kuranda da açıkça belirtildiği gibi asla değiştirilemeyecek olan kur an dır, hadis i şerifler değiştirilmiş olabilir,
Örneğin peygamber efendimiz savaşları allahın izni ve emriyle yapmıştır, bunun dışında savaşla ilgili bir hadis varsa hemen doğru kabul edilmemeli,
Erkeklerin ve kızların belli bir yaşa geldiklerinde akıl baliğ olduğu ve artık ibadetlerini yapmaya başlamaları ile ilgili olarak da, hemen 9 yaşındaki kız evlenebilir fetvasını verdirecek bir hadisten bahsediliyorsa ona da hemen atlamamak lazım,
Örneğin hz. Muhammed in 9 yaşında bir kızla evlendiğine dair iddialar mesnetsiz olup, hz. Muhammed ilk eşinden sonra yaptığı evlilikleri de Şehvet veya aşk için yapmamıştır,
kadınları ilgilendiren bazı konuları kadınlara doğrudan kendisininin anlatması veya kocaları, abileri veya babaları vasıtasıyla iletmesi doğru olmayacağı için bu yola başvurmuş olması daha kuvvetli bir ihtimaldir, eşlerine gerekli bilgiyi verir ve onlar da diğer kadınlara anlatır.
Hz. Muhammed yemekten önce ve sonra ellerinizi yıkayın demiş, bereket getirir fakirliği giderir demiş, ne deseydi peki, mikrop denen canlılar var, ellerinizi yıkamazsanız hasta olursunuz mu deseydi, güzel bir alışkanlık kazandırmak istemiş müminlere, şimdi bu hadise karşı çıkmanın bir manası var mı?
Ama aktarılan hadisler bunlarla bitmiyor, bir sürü hadis var, peki hangisine, ne kadar inanıcaz, bunlar diyanet işleri başkanlığının da tek başına karar vereceği konular değil, kaldı ki bizim diyanetin fetvası bile geçerli olmayabilir, zira bağımsız karar veremeyen, camilerde faizin haram olduğuna dair vaazlar verdiremeyen bir kurumdur,
Son noktayı koymadan evvel kişisel görüşüm şudur ki, günümüz müslümanlarının çoğu namazını kılmayan, orucunu tutmayan, rüşvetten geri kalmayıp zinayı içkiyi normal karşılar hale gelmiş insanlar, bunlar hadis i şeriflere laf ediliyor diye salyalar saçarak hakaret edeceklerine, önce dinin asıl gereği olan ve islamın şartlarından olan ibadetlerini yapsın, hadislere ondan sonra sıra gelir, yoksa ahirette hesabı sorulmayacak yada en son sorulacak olanı en baştan yapmaya çalışmak kadar saçma birşey olamaz.
Hadis i şerifler değerlidir ama bir kur anı kerim değiller.
Hadisler ne kadar güvenilirdirler? Muhammed peygamberin ölümünden yüzyıllar sonra ortaya çıkmaya başlayan, ve daha öncesindeki iktidar ve menfaat çatışmalarının da etkisine uğramaması imkansız olan, kuran'a ve akla ters bir sürü sözler içeren hadis kitapları ne kadar güvenilirdirler?

Zaten hadislerin çoğunun birbirleriyle çeliştiklerini biliyoruz. Belli ki peygamberin ölümünden sonra birtakım sahtekar herifler, ''peygamber şöyle dedi'' minvalinde iddialar ortaya atarak, peygamber ve allah hakkında bir sürü iftira ve yalan uydurmaya başlamışlar...

e tabi birtakım cahil kişiler de bu hadisleri göz önüne alarak, biraz da kendi sıçmıklarını ilave ederek, kuran'ın apaçık "fırkalara ayrılmayın" ayetlerine rağmen islam'ı farklı emir ve yasakları olan mezheplere bölmüşlerdir.

Bakınız ufak bir örnek vereyim;

"Dört hak mezhep"e göre namaz kılmayanların hükümleri nedir?

Hanefi: Dövülür
Maliki: Öldürülür
Hanbeli: Öldürülür
Şafi: Öldürülür

Allah aşkına bir kendinize sorun, bir olan Allah'ın farklı emir ve yasakları olabilir mi? Dört hak mezhep neye göre hak?

görsel

Kuran'da ise namaz kılmamanın herhangi bir dünyevi cezası yoktur.

2:256 Dinde zorlama yoktur. /

10:99 Rabbin dileseydi, yeryüzündekilerin hepsi gerçeği onaylardı. Öyleyse, sen mi halkı onaylamaları için zorlayacaksın?

Neyse, hadislere tekrar gelecek olursak kur'an ve hadisler arasındaki bir sürü çelişkiyi de görmezden gelemeyiz. Çünkü o kadar bariz çelişkiler vardır ki, her ikisi arasında karşılaştırma yapmaya kalkan her insan büyük ihtimalle dehşete düşer. Bu konuda da şu makalenin okunmasını şiddetle tavsiye ediyorum:

http://www.kurandakidin.c...-hadis-kuran-celiskileri/
Geçen gün D&R da Allah'a Öğretilen Din isminde bir kitap gördüm. Kuran ile çelişen hadisleri eleştiriyordu.
(bkz: hadis i sahih)
çoğunu Emevilerin uydurduğu peygambere ait olduğu iddia edilen sözlerdir. Hz huseyn'i şehit eden ordunun komutanından bile hadis nakledilmiştir.
görsel
Mezhepler sizi yanlış yerlere çeker.

Allah sana mezhebini sormayacak. Ama sen benim mezhebim öyleydi o yüzden yaptım dersen cevabı güzel olur.

Senin dinin ney?
islam.
Pe ki neden islamın emrettiği gibi yapmadın?
Çünkü mezhebim öyle diyordu.

Bu tabi insan aklı ile düşünülmüş bir diyalog. Varın siz düşünün mezhep olayını. Allah a şirk koşmayın.
Hadis-i Şerif, Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed (sav) 'in sözlü ifadelerinin tümünü kapsayan bir tanımdır.
Hadis-i Şerifler, ortaya çıkmış en hayırlı ümmet için hazine değerindedir.
örnek:
Birbirinize buğuz etmeyin, birbirinize haset etmeyin, birbirinize arka çevirmeyin; Ey Allah’ın kulları, kardeş olun. Bir müslümana, üç günden fazla din kardeşi ile dargın durması helâl olmaz.
kaynak,Buhârî
bu devirde yalancı hocalarla önemini kaybetmek üzeredir. Allah korusun.
Gudulmek isteyenlerin ihtiyac duydugu sozler.
sahih hadis olanları makbul hz.muhammedin sözleridir.
https://vahiydini.wordpre...r-bakisimiz-nasil-olmali/
(bkz: habis i şerif)
Kendilerine okunmakta olan Kitab'ı sana indirmemiz onlara yetmemiş mi? Elbette iman eden bir kavim için onda rahmet ve ibret vardır.
ankebut,51
Resûlullaha itâ'at Allah'a itaat ayri midir?

Resûlüne imân ve itâat olmadan Allah'a imân ve itâat olmaz. Çünkü Allahü teâlâ, kendine itâ'ati, bir çok âyette, Resûlü ile birlikte zikretmistir. Meselâ buyuruyor ki:

(Resûle itâ'at eden, Allah'a itâ'at etmis olur.) [Nisâ 80]

(Resûl, size ne verdiyse onu alin, size neyi yasakladiysa ondan sakinin!) [Hasr 7]

(De ki "Eger Allah'i seviyorsaniz bana uyun ki Allah da sizi sevsin!") [A.0mrân 31]

[Bu âyet-i kerîme inince, münâfiklar, simdiki mürted ve zindiklar gibi, "Muhammed kendine tapilmasini istiyor" dediler. Bunun üzerine asagidaki âyet-i kerîme indi. (Sifâ-i serîf)]

(De ki, "Allah'a ve Peygambere itâ'at edin! Eger [Peygambere uymayip] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Elbette Allah kâfirleri sevmez.) [A.0mrân 32]

Allahü teâlâ, Peygamber efendimize itâati emrettigi gibi, ona muhâlefeti, isyâni da yasaklamistir:

(Kim Allah'a ve Resûlüne isyân eder ve hududullahi asarsa Allah onu, temelli kalacagi Cehenneme sokar.) [Nisâ 14] [Hududullah, Allah'in emir ve yasaklari]

(Dogru yol belli olduktan sonra, Peygambere karsi geleni ve mü'minlerin yolundan baska bir yola uyani, o yolda birakir ve cehenneme sokariz.) [Nisâ 115]

Allah'a, Resûlüne isyân

(Allah ve Resûlüne karsi gelen, bilsin ki Allah'in azâbi çetindir.) [Enfal 13]

(Ey îmân edenler, sizi hayat verecek seylere [dinin emîrlerine] da'vet edince, Allah'a ve Resûlüne icâbet edin!) [Enfâl 24]

(Allah'a ve Resûlüne karsi gelen, apaçik bir sapikliga düsmüs olur.) [Ahzâb 36]

Sünnet-i seniyyeye uymanin farz oldugunu yukarida âyet-i kerîmelerle bildirmistik. Bu konudaki hadîs-i serîflerden birkaçi da söyle:

(Bana uyan Cennete girer, isyân eden giremez.) [Buhârî]

(Resûlün harâm kilmasi, Allah'in harâm kilmasi gibidir.) [Tirmizî]

(Allah'in kitabina, Peygamberin sünnetine sarilan sapitmaz.) [Hâkim]

(Sünnetimden yüz çeviren benden degildir.) [Müslim]

(Benden sonra ihtilâflar çikar. O zaman sünnetime ve hülefa-i râsidînin sünnetine uyun!) [Tirmizî]

Kur'ân-i kerîm, Peygamber efendimize inmistir. Muhatabi odur. Eshâb-i kirâm, Peygamber efendimize, Kur'ân-i kerîmin açiklamasini suâl ederlerdi. Açiklamayi gerektirmiyen âyetler hariç, her âyetin açiklamasini bilen yalniz odur. Resûlullah efendimizin bildirdiginden baska türlü açiklamak yanlis olmakla kalmaz, Allah'a ve Resûlüne iftirâ olur. Hiç bir kimse, Peygamber efendimizden daha iyi bildigini söyleyemez. Çünkü Allahü teâlâ buyuruyor ki:

(Size kitabi, hikmeti getiren ve bilmediklerinizi ögreten bir Peygamber gönderdik.) [Bakara 151]

Demek ki, Peygamber efendimiz, Kitabin [Kur'ân-i kerîmin] disinda, bir de hikmet getirmistir.

Ayrica, Kurân-i kerîme ragmen, insanlarin bilmedigi seyleri de ögretmistir. Allahü teâlâ, hikmet ehlini de övmüstür:

(Allah, hikmeti kime dilerse ona verir. Kime de hikmet verilmisse, muhakkak ona çok hayr verilmistir.) [Bekara 269]

http://www.enfal.de/resul.htm
allah resulü hala hayatta olsa ona elbet uyarız. yalnız kendisi tebliğ görevini yapmış ve ölmüş şu anda. görevini başarıyla da tamamlamış.
allah resulü şöyle böyle dedi diye senelerce kendi sapıklıklarını anlattılar millete sahih bilinen hadisler aracılığı ile. recm, deve sidiği, mezhepler, mürtedin katli gibi kur an la çelişen pislikleri hadis diye millete kakaladılar.
peygambere itaat kur an a itaattir, peygamber nasıl yemek yerdi, hangi ayağıyla güne başlardı, nasıl afedersiniz zıçardı, banyo yapardığı yı taklit etmek değil. kur an da sünnetullah geçer ki allah ın kanunlarını ifade eder, peygamber 6 yaşında hz aişe ile evlendi diyen iftiracı sapıklara kulak verirseniz, peygamberin ölümünden 250 yıl sonra yazılan, içinde bir sürü pislik barındıran uydurma hadislere de inanmak durumunda kalırsınız işte böyle.
sahihmiş, bok sahih. emevi hıyarlarının kendi çıkarlarına göre uydurduğu bir sürü şey.

Kuran'dan başka hidayet kaynağı arayan sapıtmıştır" (Tirmizi 2906). al sana hadis. inanacaksan buna inan.
hasbüna kitabullah!

Ömer ve Aişe’nin de her ihtilaflı konuda “Hasbunâ kitâbullâh” (Bize Allah’ın Kitabı yeter!)

Buhari, 3:39, 64:83, 75:17, 93:51, 96:26; Müslim, 25:5

ya da “Hasbukumu’l-Qur’ânu: (Size Kur’ân yeter!) Buhari, 23:32; Müslim, 11:9

şeklindeki uyarıları da bu görüşü destekler mahiyettedir.
http://www.youtube.com/watch?v=Jp9bHM894hg
Artık bundan (Kur’an’dan) sonra hangi söze (hadise) inanacaklar?
Mürselât : 50
Hepsi palavra demek kişiyi kâfir eder.
Kuranı yüzüne okuyamayan adamlar muhaddis kesilmiş yahu ne günlere kaldık, hadisleri anlamaya beyniniz basmıyorsa neden inkar ediyorsunuz, hadisi şerifler kuranı kerim in tefsiridir hadis olmadan din herkesin elinde oyuncak olur tıpkı bugün herkesin ben kuran ehliyim deyip 73 fırka olması gibi

Herkes kuran ehli ama 73 farklı fırka var neden?
Çünkü kuran ı nefsine uydurmuşta ondan.
Kim kötü ve çirkin bir iş görürse onu eliyle düzeltsin; eğer buna gücü yetmiyorsa diliyle düzeltsin; buna da gücü yetmezse, kalben karşı koysun. Bu da imanın en zayıf derecesidir. Müslim, Îmân, 78; Ebû Dâvûd, Salât, 248.
yeni nesil çok cevval.