bugün

http://diep.io/

Kısaca çok oyunculu, basit grafikli, bağımlılık yapıcı, tarayıcı tabanlı savaş oyunu.

Agar.io ya da slither.io gibi popülerleşmiş "io" uzantılı oyunların bir başka örneği. Bu oyun da kuş bakışı kamera açısıyla oynanıyor ve tamamen 2 boyutlu, sade ve basit grafiklere sahip. Sahip olduğunuz bir silah var ve amacınız yok edebildiğiniz kadar düşman yok etmek. Böylece skor tahtasında zirveye çıkabiliyor ve herkese ne kadar iyi olduğunuzu gösterebiliyorsunuz.

Oyunda bir seviye sistemi mevcut. Çevrenizdeki altıgen, üçgen ya da kare şekilleri vurarak deneyim puanı gibi bir tür puan kazanıyor ve bu puanlarla seviyenizi yükseltiyorsunuz. Seviye sisteminde yükseldikçe bazı geliştirmeler yapabiliyor ve böylece daha güçlü ve hızlı hale gelebiliyorsunuz. Bu geliştirmeler sırasıyla,

sağlık yenileme hızı (health regeneration),
maksimum sağlık kapasitesi (max health),
gövde hasarı (body damage),
kurşun hızı (bullet speed),
kurşun delicilik oranı (bullet penetration),
kurşun hasarı (bullet damage),
kurşun atma sıklığı (reload),
hareket hızı (movement speed),

olarak gösterilebilir.

seviye sistemi en fazla 45 olabiliyor ve bu da deneyim puanlarınızı yukarıdaki geliştirmelere uygun şekilde dağıtmanız gerektiği anlamına geliyor. Oyunda ayrıca 15. ve 30. seviyelerde silah seçimleri yapılıyor. Bu seçimlerde ikili tabanca, dürbünlü nişancı tüfeği, makineli tüfek ya da iki yöne ateş eden silahlar mevcut. 30. seviyedeki seçimler ise 15. seviyede seçtiğiniz silahların daha da gelişmiş versiyonları olarak belirlenmiş.

oyun html5 tabanlı yapılmış ve mobil cihazlardan da oynanabiliyor fakat elbette kişisel bilgisayarlar üzerinde daha iyi bir kontrole sahip olunacağı söylenebilir. Klavye ve fare kullanılarak oynanan oyunda klavye ile karakterinizi, fare ile ise silahlarınızı kontrol ediyorsunuz.

cidden bağımlılık yapıcı bir oyun olmasına rağmen henüz hiçbir sözlük ortamında yazılmamış olması ilginç.
reklam alınır.
güzel oyundur. sarmaya başladı.
bullet pen
bulet dmg
mov spd
reload

ile düzüp 60 k birinci olduğum machine gunumın hain bir 18k sniper tarafından tek atıldığı oyundur.

görsel
çaylak dönemi geçebilirseniz en işe yarayan zımbırtılar mermi ile ilgili tümü ve hareket hızı. gelin gelelim canlara vermeyince çaylak dönemi geçemiyorsunuz. ha bir de machine gun candır.
ciddi strateji yapılabilen oyun. makineli, keskin nişancı, tank... bunların her biri farklı stratejilerle geliyor. az önce keskin nişancıyı denedim meselâ. şöyle...

mermiye abanın bir kere. hızı, darbesi, doldurması, penetrasyonu... bunları fulleyin. zaten 6 yükseltme hakkı mı ne kalıyor. onunla da canınızı yükseltin. son fiziksel değişimde stalker olur. haritanın kenarlarında bir yerlere geçin ve öylece durun. birkaç saniye içinde görünmez oluyorsunuz. bekleyin, biri gelsin. nişan alıp ateş edin. zaten çoğu rakibiniz 2-3 mermide iniyor. onlar ne olduğunu anlayana kadar işlerini bitirmiş olursunuz. sonra gene yatın. gene görünmez olun. belki zirveye yerleşmezsiniz ama zirvedeki dahil gören herkesin topukları götlerine vura vura kaçtıkları adam olursunuz. yalnız makineliler sıkıntı çıkartabilirler.
kamikaze taktiği de yapılabilen oyun.

hız, can, can dolumu, beden hasarı fullenir. kalan yükseltmeler reload'a verilir. triangle olunur. triangle çünkü ateş ettikçe ileri gidiyorsunuz. zaten reload'a vermenin nedeni de bu.

sonra bulduğunuza kafadan dalın. yalnız dikkât edin fazla mermi yemeyin o arada.
oyuna başla > bir iki kez öl > seviye atla > haritanın anasını belle > arena kapandı yazısını oku > gardiyanlar gelip öldürsün.

her şeyi denedim. en zevklisi tripple oynamak. yalnızca karşıya ateş ediyor olması nişan almayı kolaylaştırıyor. üçlü ve büyük mermi atması rakibinizin ateş gücünü bastırmanıza yarıyor. mermi ile ilgili tüm yükseltmelere ve hıza abanın. hıza abanın ki kaçamasınlar.

ortalığın koymadık yerini bırakmayın.
bir harita nasıl terörize edilirin resmidir:

görsel
Zırhlı Tank olmak için level 15 geliştirmesini iptal etmek, 30 da zırhlı tank seçmek lazımdır.