bugün
- diamond tema32
- anın görüntüsü15
- saraca silsüpüroğlu9
- ülkesi savaştayken başka ülkede keyif süren kansız9
- çinliler her şeyi üretebiliyor türklerin neyi var23
- evlenmeyenlerin seks yapmadan ölüp gitmesi9
- ne zaman evleneceksin diye soran akraba12
- türkiyeyi mülteci kampına dönüştüren abd10
- oktay kaynarca'nın türkiyeliyim açıklaması22
- kayseri de atatürk heykeline baltalı saldırı13
- millet öğle yemeğine çıkarken yeni uyanan tipler8
- özgür özel13
- abber'ın ruh hastası olması26
- babalar günü17
- kitap okuyan erkek10
- sevgiliyle aynı evde yaşamak9
- thusneldaa10
- kaka'nın eşinin boşanma gerekçesi9
- diyanetin türkleri araplara şikayet etmesi14
- sözlükteki 11 yaşında yazar olması19
- buralarda dinsiz denen bir tarzan varmış17
- ne hissediyorsun8
- larisalisa12
- steven s power law10
- gideon reid morgan jj25
- kurban eti dağıtmak mecburi mi12
- yazarların başarılı olduğu dersler11
- kendini hunharca teşhir eden liberal türk kızları12
- ismeti yazar yapan moderatör13
- memati1923'ün gelişiyle başlayan süreç13
- özge özacar'ın memeleri10
- yatakta fırtına gibi esen erkek12
- inciden yazar nakli13
- yazın göt boyunda şort giyen kızlar9
- dünyanın en güzel kızlarının olduğu ülkeler9
- ups boobss nickli yazar28
- yazarlarin orgazm olurken kurduklari cumleler11
- 15 haziran 2024 macaristan isviçre maçı9
Michel Focault tarafından yazılmış özgün adı (bkz: L archeologie du savoir) olan kitap felsefe üzerine bir kitaptır daha çok ta bilgi felsefesi üzerine. Birey yayıncılıktan çıkmıştır
foucault kitabın giriş bölümünde tarih metodolojisinin kendinden önceki durumunu eleştirmektedir. tarihi diğer sosyal bilimlerden ayırmakta ve diğer sosyal bilimlerde kesintilerden bütüne gidilen anlayışın tarih için uygun olamayacağını söylemektedir. "süreksizlik kavraı araştırmacının hem aleti hem de konusudur." bir post modern olarak her şekilde büyük anlatıları reddetmekte ve bu anlatıların özneyi merkeze çekmesinde hata görmektedir. zira ona göre özneler tarihin yapılarında pasif durumdadır. bu bütünüyle modernitenin reddiyesidir doğal olarak. "hayıflatan şey bir asırdan daha fazla bir zamandan beri kendisinden uzaklaşmaya devam eden her şeyi kendisi yoluyla insanda yeniden kurmaya çalışılan tarihin bu ideolojik kullanımıdır." dökümantasyon meselesine değinmekte ki bu noktada marc bloch'tan nerede ayrıldığını kavrayamamakla birlikte-çeşitli formülasyonlar sunmaktadır. bu yapılara saldırarak amacının tarihi yok etmek olmadığını sadece onun özne merkezli anlayışının silinmesini amaçladığını söyler. ilk defa foucault'yu okumaya başlamış biri olarak onu gerçekten diğer sosyal bilimcilerden ayıran şeylerden birinin müthiş bir hitabet tarzı olduğunu söylemeliyim. ve müthiş derecede yazdıkları iç uyuma sahiptir.
güncel Önemli Başlıklar