bugün

allah ı görmediği için allah a inanmayan insan

allah ı görmemek mevzu değildir. allah ın tanımıyla hiçliğin tanımı arasında hiçbir fark yok. ikisi de aslında olmayan hiç görünmeyen bir şey.

hiçliği biz göremeyizden daha da önemlisi hiçliğin hiçbir etkileşimi yoktur. bu yüzden tanrılar da aslında etkisizdir.

mesele bir kedini üzerine siyah çarşaf attınız kedi koştu o çarşafı bir başkası gördü. çarşaf kendi kendine hareket edemeyeceğine göre o çarşafın altında biri var dersiniz. bunun ne olduğu ise olasılık dahilindedir.

ancak evrende tanrıya dair bir şeye gerek yoktur zaten tanrıyı açıklayabilmek diye bir şey de yoktur.

tanrı sadece bilinmeyenin üstünü örtüp onu başka bir şey üzerinden gidermektir.

mesela bilinmezliği bilmiyoruz, tanrıyı oraya koyuyoruz, tanrıyı açıklayamıyoruz, aslında gene orayı açıklayamıyoruz ancak tanrıya inanmanın sıkıntısı orayı açıkladığımızı sanıp esas açıklamaya yeltenmiyoruz.

mesele tanrıyı görmüyoruz meselesi değildir yani. olağanüstü hiçbir varlığı görmüyoruz biz.

ayrıca tanrıyı hiçleştirerek onun bilinebilirliğini imkansızlaştırmak bir şeyi bizim bilemediğimizi kanıtlamak değil ortada bilenebilecek bir şeyin olmadığını kanıtlamaktır.
güncel Önemli Başlıklar