bugün
- tezgahtarlık yapan doktora mezunu10
- kızılcık şerbeti 2 nci sezon finali11
- bik bik'in gece kapısına gidip serenat yapmak9
- kıza iğne batıran türbanlı11
- erkek gibi kisa tirnakli kadinlar9
- uludağ sözlük köpek avlama timi16
- erkek sünnetine 18 yaş sınırı getirilmesi12
- aktroll yazarları donuzlayıp umursamamak10
- evlendikten sonra çok daha iyisiyle karşılaşmak21
- kendini bir görsel ile anlat19
- xdearm10
- jose mourinho34
- herkesle iyi geçinmek18
- sözlükte kendinize yakın hissettiğiniz kişiler10
- sarılma ihtiyacı13
- zalbert ramstein8
- aşkım ben hiç osurmuyorum bizde genetik diyen kız16
- meral akşener17
- bursa9
- gizli samyelin moderatör olması13
- kuresel ikinma'nın sevgilisi19
- dünyanın en güzel kızını tarif et16
- gideon reid morgan jj9
- anın görüntüsü12
- icardi190552
- magicovento12
- sekse doymuş erkek12
- hafta içi avm kafelerinde oturan menopoz karılar12
- dem parti'nin tc kürdistan da işgalci açıklaması9
- en ilginç bilgiler11
- gizli samyel22
- küresel ıkınma9
- dinlilerin dinsizlere sürekli lakap takması12
- namaz kılmayan türk değildir12
- tatvan belediyesinde rte'nin resminin indirilmesi11
- dem parti'nin valiyi ölümle tehdit etmesi8
- dünyanın en güzel kızıyla karşılaşmak8
- albay kemal18
- kadir mısıroğlu mezarı18
- en sevmediğiniz sözlük yazarları10
- kemalistler 15 temmuzda ne yapıyordu20
- ankarayı sel aldı25
- haysenin1210
- ey müslümanlar inananlar haydi cumaya allah yoluna8
- eksi ruyalar için diktiğim tulum12
- kocasına kahvaltı hazırlamayan kadın kusurludur13
- uludağ sözlük aktrollerinin uçurulması9
- içinde hiç'a harfi geçmeyen bir cümle yazınü19
- güçlü kadınların ortak özellikleri8
- yazarların en sevdikleri diziler11
insanların zihinsel özellikleriyle ve fikirleriyle alay etmek kadar önemli olmayan durumdur. Her nedense insanların fiziksel özellikleriyle alay edilmesi toplumda çoğunluk tarafından kötü karşılanırken, aynı toplum aynı muameleyi işin zihinsel kısmı ile ilgili yapamamakta.
halihazırda gündemde olduğu için diyanet fetvası üzerinden örnek vereyim. mesela adamın biri çıkıp diyor ki "ben kızıma şehvet duyuyorum". sonra millet hemen başlıyor sayıp sövmeye. vay efendim adam sapıkmış da allah belasını versinmiş de. kimse düşünmüyor ki, bu adam acaba yaptığının yanlış olduğunun farkında mı? acaba elinde olmadan mı bu isteği duyuyor? bu adam nasıl bir çevrede yetişti? acaba ben de bu adamın yaşadığı hayatı yaşasam böyle düşünür müydüm? ki burada adam yanlış yaptığının farkında olmasa bile eleştirilecek bir durum yok. doğru bildiğini güzel bir dille anlatmaya çalışırsın en fazla.
maalesef bu son diyanet vakasında da bu yapılamadı ve ön yargılı davranıldı. hele de bu tartışmayı körükleyenlerin "el alem uzaya çıkıyor biz hala bunları konuşuyoruz" diyen kesim olması apayrı komik. (kendi subjektif gözlemimdir. )
insanlar cahil olduklarını düşündükleri kişilere veya gruplara bir şeyler anlatırken daha hassas olmaları lazım. kendilerini onların yerine koyup konuşmaları lazım. ama bizde nedense hep tam tersi oluyor. millet anca cahil gördüğü adamın üzerinden ego şişirme peşinde. çoğu kişinin asıl derdinin cehaletle mücadele olduğunu düşünmüyorum ben açıkçası. yok eğer gerçekten böyleyse o zaman durum daha da vahim. zira okumuş sayılan kesim de en az eleştirdikleri kadar cahildir bu durumda.
hatta bu kadar yazmışken şunu da eklemek isterim. eğer herhangi bir tanrı'ya ve onun kurallarına inanmıyorsanız ahlak denilen şeyi temellendirebilmeniz mümkün değil. bunu farklı mecralarda dile getirdiğim zaman çok tepki gördüm "sen ateistlere ahlaksız mı diyorsun?" diye. üstüne basa basa söylüyorum benim burada kastettiğim bu değil. toplumun genelinin ahlak olarak nitelendirdiği değerler bütününe göre bir ateist gayet ahlaklı olabilir. ki nice dindarlardan daha ahlaklı ateistleri gördü bu gözler. eminim siz de görmüşsünüzdür. lakin eğer bir ateist ahlaklı davranıyorsa ya toplum baskısından çekiniyordur ya da kendi vicdanını rahatlatmak için öyle davranıyordur. bu dediğim de kötü bir şey değil. zaten ben de bir müslüman olarak çıkarım için müslüman olduğunu düşünüyorum. hatta genelleyecek olursam; insanların çıkarı olmadığını düşündüğü bir şey yapmayacaklarını düşünüyorum. çıkar kelimesi toplumda genel olarak kötü manada kullanıldığı için bu dediğimi yakın çevremdekilere anlatmakta oldukça zorlandım. umarım sözlükte beni anlayan birileri çıkar.
yani diyanete soruyu soran bu adamı ateistlerin ahlaksızlıkla eleştirmesi tutarsızlıktır. en fazla dinine yeteri kadar uyamadığı için eleştirilebilir.
ben bu olaydan şunları anladım. ne müslüman kendi dinini biliyor, ne ateistler ahlak felsefesine hakim, ne diyanet dini doğru biliyor, (bilse bile meramını anlatmaktan aciz. zira toparlama açıklaması fetvadan daha garip.) ne de toplumda adam gibi bir eleştiri kültürü var.
kısacık bir şey yazacaktım aslında ama uzadı gitti. bahsettiğim konular hakkında özelden fikir alışverişi yapmak isteyen olursa buyursun gelsin bi çayımı içsin. zira üzerine yazmayı ve okumayı sevdiğim konular.
halihazırda gündemde olduğu için diyanet fetvası üzerinden örnek vereyim. mesela adamın biri çıkıp diyor ki "ben kızıma şehvet duyuyorum". sonra millet hemen başlıyor sayıp sövmeye. vay efendim adam sapıkmış da allah belasını versinmiş de. kimse düşünmüyor ki, bu adam acaba yaptığının yanlış olduğunun farkında mı? acaba elinde olmadan mı bu isteği duyuyor? bu adam nasıl bir çevrede yetişti? acaba ben de bu adamın yaşadığı hayatı yaşasam böyle düşünür müydüm? ki burada adam yanlış yaptığının farkında olmasa bile eleştirilecek bir durum yok. doğru bildiğini güzel bir dille anlatmaya çalışırsın en fazla.
maalesef bu son diyanet vakasında da bu yapılamadı ve ön yargılı davranıldı. hele de bu tartışmayı körükleyenlerin "el alem uzaya çıkıyor biz hala bunları konuşuyoruz" diyen kesim olması apayrı komik. (kendi subjektif gözlemimdir. )
insanlar cahil olduklarını düşündükleri kişilere veya gruplara bir şeyler anlatırken daha hassas olmaları lazım. kendilerini onların yerine koyup konuşmaları lazım. ama bizde nedense hep tam tersi oluyor. millet anca cahil gördüğü adamın üzerinden ego şişirme peşinde. çoğu kişinin asıl derdinin cehaletle mücadele olduğunu düşünmüyorum ben açıkçası. yok eğer gerçekten böyleyse o zaman durum daha da vahim. zira okumuş sayılan kesim de en az eleştirdikleri kadar cahildir bu durumda.
hatta bu kadar yazmışken şunu da eklemek isterim. eğer herhangi bir tanrı'ya ve onun kurallarına inanmıyorsanız ahlak denilen şeyi temellendirebilmeniz mümkün değil. bunu farklı mecralarda dile getirdiğim zaman çok tepki gördüm "sen ateistlere ahlaksız mı diyorsun?" diye. üstüne basa basa söylüyorum benim burada kastettiğim bu değil. toplumun genelinin ahlak olarak nitelendirdiği değerler bütününe göre bir ateist gayet ahlaklı olabilir. ki nice dindarlardan daha ahlaklı ateistleri gördü bu gözler. eminim siz de görmüşsünüzdür. lakin eğer bir ateist ahlaklı davranıyorsa ya toplum baskısından çekiniyordur ya da kendi vicdanını rahatlatmak için öyle davranıyordur. bu dediğim de kötü bir şey değil. zaten ben de bir müslüman olarak çıkarım için müslüman olduğunu düşünüyorum. hatta genelleyecek olursam; insanların çıkarı olmadığını düşündüğü bir şey yapmayacaklarını düşünüyorum. çıkar kelimesi toplumda genel olarak kötü manada kullanıldığı için bu dediğimi yakın çevremdekilere anlatmakta oldukça zorlandım. umarım sözlükte beni anlayan birileri çıkar.
yani diyanete soruyu soran bu adamı ateistlerin ahlaksızlıkla eleştirmesi tutarsızlıktır. en fazla dinine yeteri kadar uyamadığı için eleştirilebilir.
ben bu olaydan şunları anladım. ne müslüman kendi dinini biliyor, ne ateistler ahlak felsefesine hakim, ne diyanet dini doğru biliyor, (bilse bile meramını anlatmaktan aciz. zira toparlama açıklaması fetvadan daha garip.) ne de toplumda adam gibi bir eleştiri kültürü var.
kısacık bir şey yazacaktım aslında ama uzadı gitti. bahsettiğim konular hakkında özelden fikir alışverişi yapmak isteyen olursa buyursun gelsin bi çayımı içsin. zira üzerine yazmayı ve okumayı sevdiğim konular.
güncel Önemli Başlıklar