bugün
- sigara içmenin insana verdiği zevk8
- icardi190527
- hamas bir terör örgütüdür15
- suriyeliler suriye'ye dönsün12
- vatandaşlık farkı alan otel24
- bir kadının yemek ısmarlaması15
- erkeğe ne hediye alınır34
- futbolcu ismiyle nick almak12
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız19
- anın görüntüsü13
- icardi1905 silik olsun kampanyası19
- şehirler arası aşk yaşamak9
- true'nin porno arşivi kaç gb8
- sözlükte ateist gibi takılan yahudiler10
- aleyna tilki10
- sözlük kızından gelin olmaz21
- herkes güncel fiyatını yazabilir mi9
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim22
- ağaç gövdesi gibi bacakları olan kadın14
- sözlük yazarlarının tatlıları8
- alınan en güzel iltifat14
- kızımın kiminle yatıp kalktığıyla ilgilenmezdim9
- cumaya gidenlerin çok azalması10
- bik bik'in balona binmesi34
- en yaşlı özelliğiniz9
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim23
- sabah aç karnına içilen bira13
- ideal duş alma sıklığı14
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi13
- artificialintelligence9
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız9
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım14
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı23
riyanın tanımı
a) sözlük anlamı: riya, iş, söz ve davranışlarda gösterişe yer verme; bir iyiliği veya bir ameli allah'ın rızasını kazanmak niyetiyle değil, insanların beğenisi için yapmaktır. böyle bir davranışta bulunan kimseye, riyakâr veya mürâî denir.
b) terim anlamı: ünlü mutasavvıflardan haris el-muhasibî riyayı şöyle tarif etmektedir: riya, kulun allah'a itaat ederken kullara yaranmak istemesidir. başka bir ifadeyle riya, itaat ederken allah'tan başkasına gönül vermektir. öyleyse riya, allah'a itaat etmiş gözüküyorken, aslında amacı allah'ın kullarının arzularını, beğenilerini kendinde toplamaya çalışmaktır.
gazalî'ye göre riyanın dört derecesi vardır: birincisi, riyanın en ağır olanıdır. riya ile yaptığı ibadette hiç sevap niyeti yoktur. insanların yanında abdestsiz bile namaz kıldığı halde, yalnız kaldığı zaman hiç kılmayan kimse gibi. bu namaz sırf insanlara gösteriş içindir, hiçbir hayrı yoktur.
ikincisi, ibadeti gösteriş için yapar. fakat allah'ın rızasını da niyet eder. ancak bu niyet zayıftır. yalnız kaldığında bu ibadeti yapmayacaktır. sevaba niyet etmese de gösteriş için bunu yapacaktır.
üçüncüsü, gösteriş ve sevap tarafları eşit olmaktır. eğer riyanın yanında bir de sevap veya sevabın yanında bir de riya niyeti olmasa, bu ameli yapmayacaktır. ikisinin eşit olarak bulunmasıyla bu ameli yapmıştır. kişi, bu amelinden zarar görmese de fayda da görmez.
dördüncüsü de, ibadeti insanların duymuş olmasından dolayı daha da gayrete gelip takviye etmesi, artırmasıdır. böyle birisi, kimse duymasa da ibadetini yapacaktır. dolayısıyla ibadeti sırf riya maksadıyla yapmadığı için yaptığı ibadetten fayda görebilir. http://askinerdemlisi.blogcu.com/
a) sözlük anlamı: riya, iş, söz ve davranışlarda gösterişe yer verme; bir iyiliği veya bir ameli allah'ın rızasını kazanmak niyetiyle değil, insanların beğenisi için yapmaktır. böyle bir davranışta bulunan kimseye, riyakâr veya mürâî denir.
b) terim anlamı: ünlü mutasavvıflardan haris el-muhasibî riyayı şöyle tarif etmektedir: riya, kulun allah'a itaat ederken kullara yaranmak istemesidir. başka bir ifadeyle riya, itaat ederken allah'tan başkasına gönül vermektir. öyleyse riya, allah'a itaat etmiş gözüküyorken, aslında amacı allah'ın kullarının arzularını, beğenilerini kendinde toplamaya çalışmaktır.
gazalî'ye göre riyanın dört derecesi vardır: birincisi, riyanın en ağır olanıdır. riya ile yaptığı ibadette hiç sevap niyeti yoktur. insanların yanında abdestsiz bile namaz kıldığı halde, yalnız kaldığı zaman hiç kılmayan kimse gibi. bu namaz sırf insanlara gösteriş içindir, hiçbir hayrı yoktur.
ikincisi, ibadeti gösteriş için yapar. fakat allah'ın rızasını da niyet eder. ancak bu niyet zayıftır. yalnız kaldığında bu ibadeti yapmayacaktır. sevaba niyet etmese de gösteriş için bunu yapacaktır.
üçüncüsü, gösteriş ve sevap tarafları eşit olmaktır. eğer riyanın yanında bir de sevap veya sevabın yanında bir de riya niyeti olmasa, bu ameli yapmayacaktır. ikisinin eşit olarak bulunmasıyla bu ameli yapmıştır. kişi, bu amelinden zarar görmese de fayda da görmez.
dördüncüsü de, ibadeti insanların duymuş olmasından dolayı daha da gayrete gelip takviye etmesi, artırmasıdır. böyle birisi, kimse duymasa da ibadetini yapacaktır. dolayısıyla ibadeti sırf riya maksadıyla yapmadığı için yaptığı ibadetten fayda görebilir. http://askinerdemlisi.blogcu.com/
güncel Önemli Başlıklar