bugün
- sözlük kızlarını kategorize eden utanmazlar8
- club'a gidiyor musun diyen erkek8
- güne bir şarkı bırak13
- türkiye de 120000 atatürk heykeli olması10
- suriyeliler suriye'ye dönsün9
- sözlüğün en götü güzel kızı14
- özgür özel9
- karınıza kaşarlı poğaça yapar mısınız12
- 1 mayıs9
- anın görüntüsü11
- kocamsunun hazırladığı sürpriz14
- insana kendini kötü hissettiren şeyler18
- mustafa sandal'ın 1 mayıs paylaşımı8
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi15
- sözlükte ateist gibi takılan yahudiler12
- uludağ sözlüğün bitmiş olması18
- japonyada düşen insana yardım edenler12
- vahdettin'e hain diyenleri susturacak tarihi belge42
- bik bik'in balona binmesi15
- hamas bir terör örgütüdür24
- tilki ailesi11
- oksijensizsu13
- sabah aç karnına içilen bira13
- sel felaketinin nedeni cehapedir9
- cumaya gidenlerin çok azalması15
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim24
- düşün ki o bunu okuyor12
- sözlük erkeğinden damat olmaz30
- temizlik hastası eşle sevişme öncesi diyaloglar14
- 30 nisan 2024 bayern münih real madrid maçı26
- çabuk vazgeçen insan10
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız8
- fatih terim'in yuhalanması16
- ayça tilki10
- icardi190519
- memesi küçük olmak14
- adolf hitler9
- ben bu davanın savcısıyım8
- ideal duş alma sıklığı8
- sözlük kızından gelin olmaz23
- sürekli milletin entrylerini eleştiren tip11
- crop giyen erkek11
- vatandaşlık farkı alan otel15
- nazar değdi sözlük12
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız23
- icardi1905 silik olsun kampanyası8
- kızımın kiminle yatıp kalktığıyla ilgilenmezdim14
- şehirler arası aşk yaşamak10
- true'nin porno arşivi kaç gb9
- bir sözlük yazarını kaşır mısınız11
Meallerde geçmişten günümüze doğru gelirsek ne kadar da mucize uydurduklarını görürüz. Sebebi bu insanların Kur'an'ı bir iman ve yorum işi görüp kafalarına göre yorumlamalarıdır. Buysa bilimsel değil, batınidir. Kur'an'ı mutlak gerçek görüp mevcut paradigmalarına göre zihinlerinde tasarladıkları anlamı Kur'an'a atfediyorlar. Halbuki Kur'an 7.yy Kureyş lehçesi üzerine kuruludur. Muhammed'in ve çevresindeki insanların anladığı dil budur. Kur'an'ın 7.yy'da hakiki hali bu dildedir. Buysa bir kabile dilidir. Bu yüzden Kur'an Muhammed'in ölümünden sonra kitaplaştırılmıştır. Çünkü Muhammed'in kullandığı dil yazı dili için yetersizdi ve gelişmemişti. Tüm dogmatik teologların iddiasının aksine Kur'an kendi sosyo-kültürel ortamında Muhammed'in çevresinin etkisine tepki olarak doğan ayetlerdir. Bunu anlamak için Kur'an'ın nüzul sırasına bakabiliriz. Yani Muhammed'e vahyedilme aralığına. Kur'an 7.yy'daki kabile dili olan Kureyş lehçesinin mecazlarını, yan anlamlarını, gerçek anlamlarını, deyimlerini, ata sözlerini, kalıplarını anlamak için o zaman ve bölgedeki kültürü bilmek gerekir. Kabile, bedevi kültürünü.
Bugünkü Kur'an zannedildiği gibi tahrif edilmemiş değildir. Tahrif edilmiştir. Bunu Kur'an'ı bir metin olarak ele alan hiçbir dilbilimci, teolog reddetmez. Kur'an'ın yazılaştırılması için bir yazı dili yoktu. Var olan yazı kültürü de Muhammed gibi tüccarların satışlarıyla ilgili basit notlar tutmasından ibaretti. Yine çoğu dogmatik teoloğun iddia ettiği gibi Muhammed'den önce Arabistan'da cahiliye kültürü yoktu. Hristiyan habeşi, Süryani Hristiyanı, Yahudi vb. birçok kültür vardı. Kur'an'ın tasnifi Antik Yunan yöntemiyle yapılmıştır. Kur'an'daki ayetlerde olan numaralandırma Hint rakamlarıyla yapılmıştır. Ve bunlar bir süreçtir. Kur'an'ın kitaplaştırılması için yazılı dil gelişmediğinden Habeşçe, Aremice vb. birçok dilden birçok kelime, kalıp alındı. Bunların sonucunda Kur'an kitaplaştırıldı. Ama Kur'an'da hareke(esre, üstün, ötre ), noktalama(be, te, se gibi harflerdeki noktalar ) yoktu. Bunun tamamlanması 8-10.yy'da oldu. Yani günümüzdeki Kur'an 8-10.yy'ın ürünüdür. Ve tarihi bir metne yapılan her müdahale o metnin asıl anlamından daha da çok uzaklaşmasıdır. Olan budur, Kur'an tahrif edilmiştir. Kendi diliyle öğrenmek içinde nüzul sırası, etkileşime geçtiği dilleri, dil yapısının ilk halini bilmek çok önemlidir. Kur'an'da bilinmeyen diye geçen çoğu adın Aremice kökenli olduğu günümüzde ortaya çıkmıştır. Bunu reddetme kültürü de imam Şafi'den daha eskidir. O Kur'an'ın Kureyş lehçesi olduğunu reddedip Allah'ın dili olarak görüp aksini inkar görmüştür.
Bugünkü Kur'an zannedildiği gibi tahrif edilmemiş değildir. Tahrif edilmiştir. Bunu Kur'an'ı bir metin olarak ele alan hiçbir dilbilimci, teolog reddetmez. Kur'an'ın yazılaştırılması için bir yazı dili yoktu. Var olan yazı kültürü de Muhammed gibi tüccarların satışlarıyla ilgili basit notlar tutmasından ibaretti. Yine çoğu dogmatik teoloğun iddia ettiği gibi Muhammed'den önce Arabistan'da cahiliye kültürü yoktu. Hristiyan habeşi, Süryani Hristiyanı, Yahudi vb. birçok kültür vardı. Kur'an'ın tasnifi Antik Yunan yöntemiyle yapılmıştır. Kur'an'daki ayetlerde olan numaralandırma Hint rakamlarıyla yapılmıştır. Ve bunlar bir süreçtir. Kur'an'ın kitaplaştırılması için yazılı dil gelişmediğinden Habeşçe, Aremice vb. birçok dilden birçok kelime, kalıp alındı. Bunların sonucunda Kur'an kitaplaştırıldı. Ama Kur'an'da hareke(esre, üstün, ötre ), noktalama(be, te, se gibi harflerdeki noktalar ) yoktu. Bunun tamamlanması 8-10.yy'da oldu. Yani günümüzdeki Kur'an 8-10.yy'ın ürünüdür. Ve tarihi bir metne yapılan her müdahale o metnin asıl anlamından daha da çok uzaklaşmasıdır. Olan budur, Kur'an tahrif edilmiştir. Kendi diliyle öğrenmek içinde nüzul sırası, etkileşime geçtiği dilleri, dil yapısının ilk halini bilmek çok önemlidir. Kur'an'da bilinmeyen diye geçen çoğu adın Aremice kökenli olduğu günümüzde ortaya çıkmıştır. Bunu reddetme kültürü de imam Şafi'den daha eskidir. O Kur'an'ın Kureyş lehçesi olduğunu reddedip Allah'ın dili olarak görüp aksini inkar görmüştür.
güncel Önemli Başlıklar