bugün
- fenerbahçe taraftarı25
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı107
- ruh varsa neden görünmüyor13
- aşık olmadan sevişmek17
- iran cumhurbaşkanının helikopter kazası32
- en çok yaşamak istenilen şehir21
- mühendis erkeklerin genel özellikleri23
- bik bik için diktiğim keten pantolon10
- bik bikinize ne dikersiniz12
- karın gözünün önünde biriyle olursa büyü bozulur13
- ibrahim reisi13
- erkolar kapatılsın15
- galatasaray'ın yaşaması muhtemel facia15
- dokunmaya kıyamadan sevmek19
- fred'in gs orta sahasını kucağa alması14
- nurcuların fetöcü olduğu gerçeği10
- fenerbahçe13
- insanlara olan inancınızı ne zaman kaybettiniz14
- fethullah gülen şu an ne yapıyordur12
- mauro icardi11
- muharrem ince'nin diyanet kapatılsın mı anketi15
- manitayla yapılacaklar16
- avrupanın zenginliğini hırsızlığa borçlu olması22
- tc'yi atatürk değil ingiliz ve yahudiler kurmuştur22
- alex de souza13
- 19 mayıs atatürk ü anma gençlik ve spor bayramı11
- ninja turtles lar nasıl para kazanıyor14
- erkeklerin hep fotoğraf istemesi18
- karıya kıza doymuş erkek26
- travestilerin genelde kürt olması16
- bik bik'in cinsiyeti15
- bir erkekten duyulabilecek en güzel söz13
- kadınlar olarak erkeklerle sevişmiyoruz20
- üstteki yazarın yaşını tahmin etmek20
- çok üzgünüm sözlük9
- kötü gününde sevdiğine mi gidersin seni sevene mi15
- etine dolgun kız9
- risale i nur23
- taktik verin16
- icardi1905 adamdır13
- çocuğunuzu özel okulda okutur musunuz18
- okan buruk10
- icardi190523
- mert hakan yandaş30
- 21 maçtır yenilmeyen takımı becermek12
- icardi1905'in silik yemesi9
- sık sık aldığınız iltifatlar15
- anın görüntüsü19
- gulmekicinyaratilmis8
- nervio8
yaşamın acıklı yönlerini kendine özgü kurallarla sahnede yansıtmak için yazılmış, acıklı ve ciddi konuları işleyen manzum tiyatro türü. izleyicide korku, heyecan, acındırma duyguları uyandırarak ders vermeyi amaçlar.
konu tarih ya da mitolojiden seçilir.
kişiler tanrılar/tanrıçalar ya da soylu kişilerdir.
olay yüksek tabakadan insanlar arasında geçer; halkın yaşantısıyla alakalı değildir.
üç birlik kuralı'na uyulur.
kişiler arasında geçen korkunç ve çirkin olaylar sahnede gösterilmez.
erdem ve ahlâk her şeyin üstündedir.
manzum olarak yazılır.
perde yoktur ve bölüm sayısı beştir.
türünün önemli isimlerine aiskhylos, sophokles, euripides, pierre corneille ve jean racine örnek gösterilebilir.
konu tarih ya da mitolojiden seçilir.
kişiler tanrılar/tanrıçalar ya da soylu kişilerdir.
olay yüksek tabakadan insanlar arasında geçer; halkın yaşantısıyla alakalı değildir.
üç birlik kuralı'na uyulur.
kişiler arasında geçen korkunç ve çirkin olaylar sahnede gösterilmez.
erdem ve ahlâk her şeyin üstündedir.
manzum olarak yazılır.
perde yoktur ve bölüm sayısı beştir.
türünün önemli isimlerine aiskhylos, sophokles, euripides, pierre corneille ve jean racine örnek gösterilebilir.
trajedi. soylu kişilerin yaşadığı yıkımları seyircide korku, acıma, yücelik duyguları oluşturacak biçimde işleyen klasik tiyatro türü. tragedya, insanların tanrıların ya da birbiriyle çatışmasına, tutkuların yarattığı vahim sonuçlarının sergilenmesine dayanır.
tragedyalarda kahraman, yaşamını etkileyecek büyük bir olaylar karşılaşır. verdiği kararlarla tutkularını gerçekleştirmeye, alın yazısını yenmeye çalışır. sonunda genellikle mücadeleyi kaybeder. bu yüzden tragedyaların çoğunun sonunda kahramanlar ölür. burada önemli olan, kişinin yaptığı seçim ve bu seçimin yarattığı durumların sorumluluğunu alması, bedel ödemesidir.
tragedyalarda kahraman, yaşamını etkileyecek büyük bir olaylar karşılaşır. verdiği kararlarla tutkularını gerçekleştirmeye, alın yazısını yenmeye çalışır. sonunda genellikle mücadeleyi kaybeder. bu yüzden tragedyaların çoğunun sonunda kahramanlar ölür. burada önemli olan, kişinin yaptığı seçim ve bu seçimin yarattığı durumların sorumluluğunu alması, bedel ödemesidir.
roma, eski yunan'ı esir alınca köleler halkın önünde oyunun içinde öldürüldü. korkunun olmadığı yerde acıma olmaz misyonu ile hareket eden tragedyacılar tragedyalarında acıyı ön plana çıkararak insanlara acının ve korkunun dehşetini anlatırlar. ve insanlar da acıdan ve dehşetten uzak durmaya çalışırlar.
kuralları:
- kendine has bir dili vardır. (asil bir konu işlediğinden)
- 3 1'lik kuralına uyar; zaman-mekan-konu birliği
- olaylar ahlaki yönden ciddidir.
- amaç anlatmak değil oynamaktır.
- sonunda arınma vardır.
- her şey sahnede oynanır ama kanlı sahnelerle, ölüm sahneleri haberci vasıtası ile izleyiciye aktarılır.
kuralları:
- kendine has bir dili vardır. (asil bir konu işlediğinden)
- 3 1'lik kuralına uyar; zaman-mekan-konu birliği
- olaylar ahlaki yönden ciddidir.
- amaç anlatmak değil oynamaktır.
- sonunda arınma vardır.
- her şey sahnede oynanır ama kanlı sahnelerle, ölüm sahneleri haberci vasıtası ile izleyiciye aktarılır.
(bkz: antik tragedya)
konusunu mitolojiden alan , kahramanları soylular , krallar , kraliçeler olan , uslubu ve dili ağır olan , sahnede vurma yaralama gibi çirkin olaylar gösterilmeyen , 5 perdeden oluşan , manzum olarak üç birlik kuralına uyularak yazılan tiyatro eseri.
edit : ayrıca en önemli klasik tragedya yazarları aiskhylos , sophokles , euripides , ennius , corneille ve racine dir.
edit : ayrıca en önemli klasik tragedya yazarları aiskhylos , sophokles , euripides , ennius , corneille ve racine dir.
Klasik tanımlamasında,yüceltilmiş sözlerle konuşulan, yüceltilmiş bir kahramanın iyi bir durumdan kötü bir duruma düşmesiyle seyircinin korku ve acıma duygularına yönelmesi ve böylece entelektüel arınmaya gittiği oyun türü.Çağdaş tanımı için da, sırdan bir kişinin gerçekçi bir çevre içinde toplumsal çelişkilerini hissetmesiyle ortaya çıkan bir oyun türü.
güncel Önemli Başlıklar