bugün

arabesk'i diğer müzik türlerinden ayıran en önemli özelliği, içinde aşk, yoksulluk, gurbet, ezilmişlik, kısacası toplumun dertleri işlenir. diğer tür dediğimiz pop mesala aşktan başka neyin peşindedir?

arabesk sadece arabesktir. yukarı da verdiğimiz değerler modernleşir mi?

yoksulluğu ele alalım nasıl moderniteye uyduracağız. arabesk seksenli yıllarda patlama yapmış bir dal yani dönemin şartlarına göre yukarıda saydığımız kavramlar da seksenlerden daha ileri değil geriye gittiğimizi düşünüyorum.

verilen örneklerin arabesk ile bir kan bağı yoktur. haa benzer tınılara sahip olabilir bu onun modernleştiği anlamına gelmez. bu uzaktan duyulan davulun hoş sesidir. saz türkü de sazdır, şarkıda da.

modernleşmez demiyorum lakin bunu biz görmeyiz.
budur.

http://www.youtube.com/watch?v=-8qifzv_F4Q
halil sezai'nin günümüzde yaptığır.
ismail yk'nın çokta iyi icra ettiği müzik türü. nerdesin, son defa, isterim seni, git hadi git, bu şarkının sözleri yok vs. şarkılarıyla bu tarzı kendisi çıkartmıştır ortaya ve zirvededir...
(bkz: hayko cepkin)
daha slow ama bir o kadarda yeni nesil gençlikte arabesk etkisi bırakan şarkılardır.