bugün

Hadisleri red eden müslümandır. Ayrıyeten katli vaciptir. Eved.
yoktur. çünkü müslüman birisi asla allah'ın sözlerini inkar edemez. edecekse müslüman değildir. açık açık değilim desin bitsin.
Usta buçuk kulaktan duyma var birşeyler ama dağınık oturmamış birşeyler. Ayette allahın resulünde sizin için güzel örnekler vardır.der.kuran siyer olmadığı için Resul'ün hayatı Kuran'da anlatılmaz.genel kural ve ilkeleri verir.pratik olarak Resul'den öğrenirsin.yani kurani okuyupta yaa ben burda söyle anladım burda bunu demek istemiş demekle olmaz.
inkar ettiğini sandığınız insanların çoğu aslında inkar etmiyor sadece at gözlüğünü takıp inanan insanlar gibi değiller. sorgular, araştırır ve doğruluğundan emin olana dek konuşur. siz buna inkar etmek dersiniz. demeyiniz efenim.

allah bize bu aklı süs olsun diye vermedi. sorgulayın, araştırın bunun gibi eylemleri gerçekleştirmek için verdi. kur anda böyle yazıyor ben buna inanayım olayına ben çok karşıyım. kur an günümüze kadar birçok değişimler yaşamıştır. bunun aksini iddia ediyorsanız zaten sizinle değil tartışmak göz göze dahi gelmeyelim, sağdan gidelim. kur anın değiştirilmediğine inanmak ne bileyim.. tuhaf.

sonuç olarak bu kur an çevirisini bize bizim gibi insanlar yapıyor ve arapçada bir işaretle bir noktayla anlam değişikliğine uğrayacak birçok kelime var. en basiti kur anda örtünmekle ilgili kısımda “örtü” kelimesi kafaya takılan değildir. örtü yani bu. sana bizzat “ saç için” dememiş.
“yööö diyor” diyenler olacak sizi de sağdan çıkışa alalım. teşekkürler.

özetleyecek olursam ben de o inkar ettiğini sandığınız insanlardanım. inancım var lakin ben okuduğumda anlamsız gelen şeyi sorgulamak zorundayım. evet zorundayım. çünkü aklı olan insanın yapacağı eylemdir bu.
Ayeti inkar eden müslüman olamaz. Müslüman olmanın ilk şartı allah ın ayetine koşulsuz imandır.

Allah ın varlığına birliğine meleklerine peygamberine kitabına ve kader kazaya inanıp günah işlersen sadece günahkar olursun.

Ama allah ın ayetini inkar edersen kafir olursun. Kural açık.
Müminin kuranı sorgulama şekli,okurken ayeti daha iyi anlamak adına araştırır kafa yorarsın bu normaldır zaten.bunun adıda bir işin hikmetine vakıf olmak bugünkü meşhur tabiriyle sorgulamak.hz ibrahim'de bir takım sorular sormuştu rabbine Kuran'da geçen.yanlış olan şudur mümin adına yaa şu ayeti okudum mantığıma yatmadı böyle olmaz demek yada bu devirde zekat hacmı olurmuş demek kişiyi dinin dışına çıkarır.bu dinin kuralını yaratıcı belirler bizim gibi ölümlüler değil.o yüzden oyunu rabbin kuralına göre oynamak gerektirir. Hadislere gelince çok kurcalanmış talan edilmiş giren çıkan olmuş oyüzden ayıklanması elzemdir.