bugün
- babalar günü13
- memati1923'ün gelişiyle başlayan süreç18
- ismeti yazar yapan moderatör11
- özge özacar'ın memeleri11
- kurban eti dağıtmak mecburi mi9
- kaka'nın eşinin boşanma gerekçesi8
- gideon reid morgan jj39
- hoşlanılan kıza bayramda mesaj atmak11
- yatakta fırtına gibi esen erkek12
- inciden yazar nakli13
- güzel kadınların problemli olması19
- kendini hunharca teşhir eden liberal türk kızları13
- diyanetin türkleri araplara şikayet etmesi12
- yazın göt boyunda şort giyen kızlar9
- dünyanın en güzel kızlarının olduğu ülkeler9
- özgür özel11
- ups boobss nickli yazar29
- yazarların başarılı olduğu dersler10
- yazarlarin orgazm olurken kurduklari cumleler13
- 15 haziran 2024 macaristan isviçre maçı9
- kitap okuyan erkek11
- anın görüntüsü15
- memati192313
- erkeklerin hiç iltifat almaması13
- 14 haziran 2024 almanya iskoçya maçı19
- 5 milyon tl verseler fatih ürekle sevişir misiniz17
- erkekte en seksi göz rengi hangisidir sorunsalı15
- moda iskelesi8
- yurtdışı çıkış harcı8
- iğneye iplik geçiremeyenlerin ioçk'yı eleştirmesi11
- insan olmaya ceyrek kala13
- hasan can kaya13
- herkes fakirse neden avmler dolu9
- kitapçıya gidip dakikalarca vakit geçiren dallama9
- kürt kızlarının namuslu olduğu gerçeği12
- turk kizlarinin rus kizlardan daha guzel olmasi15
- kızlar kilolu erkeklerle seksten zevk alırmı30
- istanbul da yaşayan yazarlara soru10
- bazen ekmek arası salça yiyorum9
- hasan can kaya'nın gözaltına alınması9
- yetkili yapsanız da yeter11
- epeydir sozluge fotomu atmamis olmam9
- zall'ın yapacağı sözlüğe sokayım sorunsalı10
- tüm sözlük kölemdir20
ABD'li bilim adamı Lawrence Kohlberg'in geliştirmiş olduğu bir kuramdır. Jean Piaget, ahlaki gelişimi,
-Ahlaki gerçekcilik / bağımlılık ve
-Ahlaki özerklik / bağımsızlık olarak ikiye ayırırken, Kohlberg ise 3'e ayırmıştır.
Bunlar;
a) Gelenek öncesi düzey,
b) Gelenek düzeyi,
c) Gelenek sonrası düzeydir.
Bu evreler ahlaki açıdan öznelden nesnele, kötüden iyiye, bireyselden evrensele doğru sıralanmıştır. Her evre kendi içerisinde iki kısıma ayrılır.
a) Gelenek öncesi düzey;
------------------------------
Otoriteye tam itaat vardır. Kuralların değişmemesi gerektiğine inanılır. Davranışın sonucuna bakılır.
..a1) itaat ve ceza : Bireyin temel amacı ceza almamaktır. Ceza alnımayacağına emin olunan ortamda kurallar çiğnenir. (Polisin olmadığı yerde kırmızı ışıktan geçme)
..a2) Araçsal ilişkiler : Saf bir çıkarcı yaklaşım vardır. iyilik yapılmasının nedeni iyilik görmek içindir. (iyiliğe karşı iyilik ama kötülüğe karşı da kötülük.)
b) Gelenek düzeyi;
------------------------------
Yavaş yavaş empatinin başladığı, başkalarına önem verildiği evredir.
..b1) Kişiler arası uyum : Kişi bir davranışı çevresinden onay görmek için yapar ya da yapmaz.
..b2) Kanun ve düzen eğilimi : Temel amaç toplumsal kurallardır. Kural kuraldır ve çiğnenemez.
c) Gelenek sonrası düzey;
------------------------------
Hümanistik felsefenin ağır bastığı, üst basamaktır.
..c1) Sosyal sözleşme eğilimi : Yasalar topluma faydalı olmak için vardır. Hümanist yaklaşım ağır basmaya başlar.
..c2) Evrensel ahlak ilkeleri : Herkesin eşit olduğu, insan haklarına sonsuz bağlılık gösterildiği son noktadır. (peygamberler, azizler örnek olarak gösterilir)
-Ahlaki gerçekcilik / bağımlılık ve
-Ahlaki özerklik / bağımsızlık olarak ikiye ayırırken, Kohlberg ise 3'e ayırmıştır.
Bunlar;
a) Gelenek öncesi düzey,
b) Gelenek düzeyi,
c) Gelenek sonrası düzeydir.
Bu evreler ahlaki açıdan öznelden nesnele, kötüden iyiye, bireyselden evrensele doğru sıralanmıştır. Her evre kendi içerisinde iki kısıma ayrılır.
a) Gelenek öncesi düzey;
------------------------------
Otoriteye tam itaat vardır. Kuralların değişmemesi gerektiğine inanılır. Davranışın sonucuna bakılır.
..a1) itaat ve ceza : Bireyin temel amacı ceza almamaktır. Ceza alnımayacağına emin olunan ortamda kurallar çiğnenir. (Polisin olmadığı yerde kırmızı ışıktan geçme)
..a2) Araçsal ilişkiler : Saf bir çıkarcı yaklaşım vardır. iyilik yapılmasının nedeni iyilik görmek içindir. (iyiliğe karşı iyilik ama kötülüğe karşı da kötülük.)
b) Gelenek düzeyi;
------------------------------
Yavaş yavaş empatinin başladığı, başkalarına önem verildiği evredir.
..b1) Kişiler arası uyum : Kişi bir davranışı çevresinden onay görmek için yapar ya da yapmaz.
..b2) Kanun ve düzen eğilimi : Temel amaç toplumsal kurallardır. Kural kuraldır ve çiğnenemez.
c) Gelenek sonrası düzey;
------------------------------
Hümanistik felsefenin ağır bastığı, üst basamaktır.
..c1) Sosyal sözleşme eğilimi : Yasalar topluma faydalı olmak için vardır. Hümanist yaklaşım ağır basmaya başlar.
..c2) Evrensel ahlak ilkeleri : Herkesin eşit olduğu, insan haklarına sonsuz bağlılık gösterildiği son noktadır. (peygamberler, azizler örnek olarak gösterilir)
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar