bugün

kişileri mensup olduğu ırktan dolayı farklı uygulamalara tabi tutmak.
(bkz: ırk)
akıllara zencileri ve kızılderilileri getiren insan dışı eylem. şahsen benim aklıma ilk olarak eto geliyor.
oncelerde sağcı, solcu, sıyah, beyaz... dıye ayrım yapılıyordu. simdi ise clubber, tikky, punk diye ayrım yapılıyor. nasıl iş bu? boyle saçmalık mı olur? neden insanları bır kalıba sıgdırmaya calısıyorlar ki? ben ne tikkym(!) nede clubber ben sıradanım ve bu zamanda sıradan olmak farklılık yaratıyor.*
Dil ve ırk ayrimciliği
Bu konuyu net bir şekilde açıklayan ibretli olaylar yaşanmıştır islam tarihinde.
isterseniz sözü uzatmadan mesaj yüklü olaylardan birini takdim edeyim takdirlerinize... Bakalım Müslüman ırkçılık adına değil, fiilen ayrımcılık yapmak, lafla bile olsa kendi ırkını ötekilerden üstün tutmaya yönelebilir mi, başka ırka düşmanlık duygusuna girebilir mi?
imam-ı Malik Hazretleri'nin Muvatta'ından öğrendiğimize göre, Kays bin Mutata adında bir Arap, Medine'de sahabelerin oturduğu bir meclise gelmiş, Evs ile Hazreç kabilelerine mensup Arapların başka ırktan insanlarla oturup kardeşçe sohbet ettiklerini görünce bir hayli kızmış, kızgınlığını da şu sözleriyle oradaki Araplara aksettirmişti:
- "Evs ile Hazreç Peygamber'e hizmet eden Araplar. Ama şu Habeşli Bilal, şu Rum memleketinden gelme Suheyp, şu da Farslı Selman!.. Bunlar Arap değiller ki?.. Nasıl oluyor da Arap olmayan bu yabancılar Araplarla eşit şekilde oturup sohbete kabul edilebiliyorlar? Bunlar bu eşitliğe ne zaman ulaştılar?.."
Bu ırkçı ve ayrılıkçı sözler orada bulunan büyük sahabi Muaz bin Cebel'in hiddetlenmesine sebep olmuş, hemen oturduğu yerden kalkan Muaz, ırk ayrımcılığı yapan adamın yakasına yapışarak:
- Seni Resulullah'ın huzuruna götüreceğim, bu söylediklerinin doğruluğunu ona soracağım. Ondan sonra seninle hesaplaşacağız. Bu ne biçim değerlendirme böyle. Arap olanları yüceltiyor, Arap olmayanları aşağılıyorsun. islam'da böyle bir ırkı yüceltip ötekini aşağılamak var mı?.. diyerek adamı alıp doğruca Efendimiz'in mescidine götürmüş ve bulduğu ilk fırsatta da hemen sorusunu sorarak:
- Ya Resulallah, demiş, bu adam için ne buyurursunuz? Biz Araplar oturmuş Arap olmayanlarla kardeşçe sohbet ediyorduk, gelip aramıza ırkçılık fitnesi soktu. Arapların üstün ırk olduğunu ileri sürdü, iranlı Selman'ı, Rum'dan gelen Suheyb'i, Habeşistan'dan gelen Bilal'i, aşağı ırktan kabul ederek Araplarla sohbete layık olmadıklarını iddia etti?..
Anlatılanları dinleyen Resulullah'ın (sas) yüzünde seyrek görülen öfkelenme işaretleri görüldü. Hemen kalkıp mühim gördüğü konularda konuşma yaptığı minberine çıkarak islam'ın ölçüsünü anlatan ikaz dolu bir açıklama yaptı. Şöyle ölçü veriyordu ırk ayrımı yapanlar için:
- Ey insanlar! Sizin Rabb'iniz birdir. Babanız, ananız da birdir! Araplık ne ananızda vardır ne de babanızda. O sadece sonradan meydana gelen dil farkından ibarettir. Bu sebeple Arap'ın Arap olmayanlardan üstünlüğü yoktur. Üstünlük, Allah'a iman ve itaattedir. Allah'a iman ve itaat edenler hep birlikte üstündürler. Bunu herkes böyle bilmeli, aranıza ırka dayalı üstünlük ayrımcılığı sokmamalısınız!
Gariptir ki, bu hutbeyi dinleyenlerin hemen hepsi de Arap'tılar. Hiçbiri, Arap'ın öteki ırklardan üstün olduğunu iddia etmedi. Fazla olarak Arap'ın üstün olduğunu ileri sürmek isteyen adamın yakasına sarılarak oraya getiren Muaz bin Cebel de Arap'tı:
- Ya Resulallah, dedi, öyle ise ne yapayım aramıza ırk ayrımcılığı fitnesi sokmak isteyen bu adama?..
Efendimiz bu soruya da, pek kullanmadığı ağır bir azarlama cümlesiyle cevap verdi. Ne dedi biliyor musunuz?
- Da'hü ilennar!.. Bırak o ırkçı adamı, cehenneme kadar yolu var!
Evet, ırkçılık yapan adamın cehenneme kadar yolu vardı... Bundan dolayı islam, bir ırkın değil, tüm ırkların dini olmuş, hiçbir kavim ve kabileyi dışarıya itelememiş, hepsini de eşit bir hukuk ile bağrına basmış, tüm ırkları kucaklayıp kardeş yapmıştır. Bunun aksini iddia edene de:
- Bırak o ırkçı adamı, cehenneme kadar yolu var! ihtarında bulunmuştur.
Demek ki islam'da din kardeşliğini bırakıp ırk ayrımcılığına sapan adamın yolu nihayet cehenneme kadar gider. Nitekim sözünü ettiğimiz ırkçı adamın yolu da oraya çıkmış, ben benim ırkımı ötekilerden üstün tutmayan dine tabi olmak istemem, diyerek sonunda mürted olarak ölmüş, yöneldiği (menfi!) ırkçılık yolu onu cehenneme çıkarmıştır...
Şükürler olsun ki tarih boyunca bu ülkede hep kardeş kalmış, sonu cehenneme çıkan ırk ayrımcılığına hiç yönelmemişizdir. Evet, Türk, Kürt, Laz, Çerkez, Boşnak, Pomak, Arap... hep birlikte din kardeşiyiz. Kardeş kardeşle hep tokalaşır, kucaklaşır. Asırlarca da böyle olmuş, kıyamete kadar da böyle olacaktır. Hiçbir ayrımcı bizim Peygamberimizle başlayan kardeşliğimizi bozamaz, inançlarımızı değiştirip de kardeşi kardeşe düşman yapamaz!..
Yapmak isteyenlerin yollarının nereye çıktığı da işte böyle yaşanmış olaylarla hatırlanır, unutturulmaz
günahtır. ırkçılığa karşıyız. yaşasın milliyetçi türkiye.
yapması zevkli yapılması dertli biten bir kavramdır.
insanları sadece ve sadece mensup olduğu etnik kökenden ötürü aşağı * görme ve hakkaniyete uymayan farklı uygulamalara tabi tutmaya verilen bir ad. dünyanın geçirdiği acı tecrübelerden sonra genellikle kötü ve yanlış kabul edilir hale gelmiştir.
genelde ezik ırklara mensup kişiler tarafından dile getirilen sözde ayrım.
ırk ayrımı yoktur.ırklar vardır. bu bir ayrım değil gerçektir.
uğruna adolf hitler gibi; anders breivik gibi katillerin; ku klux klan gibi katil grupların dünyayı kana buladığı, çoluk çocuk demeden insanları katliama veya eziyete uğrattığı bir yaklaşım tarzıdır.
Django filminin başarılı bir şekilde ele alınmış konusudur.
dilimizi, kültürümüzü tanıyın, üniversitelerde bölümler açın diyerek ortalığı savaş alanına çevirenlerin yaptığı ayrımdır.

Mevzu bahis topluluk eğer insan gibi insan olsaydı, yediği yemeğe hiyanet etmesiydi kimse kimseyi dışlamaz, klmse kimseden tiksinmezdi.

Hani lazlar? Hani çerkezler? hangisi ortalığı yakıp yıktı?
nazizmi akıllara getirir.
insanlığı çıkar milliyetçiliği ekle insanları böl baş kaldıranı çarp ırk yapar. diyerek belirteceğim insanlık dışı olgu.
edit: başlangıcı bir olanın sonu farklı olmaz.
ilk entrysi de, tanımı da yanlış yapılmıştır. ırk ayrımcılığı için farklı uygulamalara tabi tutmak gerekmez.

yani bir germen' i kendi ırkımdan saymıyorum, sen benim ırkımdan değilsin diyorum. bu ona çeşitli konularda kendi ırkımdan olandan daha farklı davranacağım anlamına gelmez. eğer başına pozitif veya negatif sıfatları gelirse bir nebze olabilir, ancak bu haliyle olmamış diyoruz.

örneğin ben türk üm, adam kürt!

ben neden onunla aynı ırktan olduğumu söyleyeyim ki, adam kürt kardeşim biz aynı ırka mensup olmak zorunda değilizki...

ha, bu ona pozitif ya da negatif manada bir anlanm yükleyeceğimi de garanti etmez.

sadece "ırkımız farklı" demek, ırk ayrımcılığı olabilir.

farklı muameleye tabi tutmak ise ırkçılıktır.