bugün

Fikir ayrılıkları olsa da yorumcuların çoğunluğu iki yorumda birleşir.

1. Soldaki kişinin rönesansı temsil ettiği, en sağdakinin antik yunan medeniyet ve felsefesini temsil ettiği ve ortadakinin -o dönemki anlayışa paralel olarak- sağ ve soldaki arasındaki köprü görevi gören islam dünyasını temsil ettiği düşünülür.

2. Bu yorum ise aslında ilkinden dolaylı olarak medeniyet ve dönemi temsilen bir filozofu göstermeye dayanır. Soldaki kişinin rönesans dönemini temsilen kim olduğu bilinmese de 1. Yoruma paralel olarak ortadakinin şarih sıfatıyla anılan ibn-i rüşd, sağdakinin ise aristoteles olduğu düşünülür.

Aslında ikincisi gayet mantıklıdır. Zira Thomas Aquinas ibn-i rüşd'ü isminden ziyade şarih olarak anar. Batının antik yunanı hatırlaması ibn-i rüşd'ün aristoteles'in "organon" adlı derleme eserini şerh etmesi (yorumlaması) ile hatırlamıştır.

Dolayısıyla resimde sağda aristoteles, ortada onu şerh ederek batıya aktaran ibn-i rüş ve solda ise bununla meydana gelen aydınlanma vardır.
güncel Önemli Başlıklar