bugün

ikisi de bu ülkenin başyapıt filmleridir. ancak bir gerçek var ki korkusuz korkak araya girerse ikisini de siler süpürür.
kemal sunal'ın devleştiği bir başka türk sinemaları. artık böyle filmler çekilmiyor, ne yazık.
ikisi de çok değerli filmler olmakla beraber, çöpçüler kralının alacağı versustur. zira oyuncu kadrosu daha iyidir.
ikisi de umur bugay-zeki ökten mahsulüdür.

kapıcılar kralı biraz daha mesaj ağırlıklıdır, orada bir makro toplum simülasyonu yapılır. her daire bir toplumsal grubu temsil eder. zenginler fakirler ortadirek maganda kılıbık vs. çöpçüler kralı ise biraz daha mikrodur, bireydir. kapıcılar kralında apartman ön planda iken çöpçüler kralında çöpçü ön plandadır.

kapıcılar kralını bir adım öne çıkartan şey, rahmetli kemal sunal'ın bu filmle altın portakal almış olmasıdır.

lakin, çöpçüler kralında ise partneri şener şen'dir ve bu ikilinin olduğu herhangi bir film, bütün filmlere karşı 1-0 önde başlar takdir edersiniz ki.
(bkz: anasını mı öldürsek baba)
(bkz: ver o çöpçüye bu kızı baba orospu olacak yoksa bizi katil etme)
Çöpçüler kralı filminin alacağı versus.