bugün

Samsun müftüsü hayrettin öztürk'ün açıklamasına göre;

Kuran'dan isim konulurken seçilen kelimenin gerçek anlamının öğrenilmesi için uzman kişilere danışılmasını tavsiye eden Öztürk, isim kitaplarında veya internette geçen adların anlamlarının da irdelenmesini istedi.

Öztürk, şöyle devam etti:

''Aileler çocuklarına Kuran'dan isim koymak isterken ismin anlamına çok dikkat etmeliler. Mesela Sanem ismi çocuğa verilmemeli, Sanem, put demektir, Aleyna sıkça duyduğumuz bir isim ama anlamı üstümüze bela, sıkıntı aksın demektir. Kuran'da geçen her kelimenin isim olmayacağı bilinmelidir. Kur'an-ı Kerim'de geçen her kelime 'Bu Kuran'da geçiyor isim olur'' mantığıyla çocuklara verilmemelidir. Kur'an'da geçen kelimelerin anlamı iyi bilinmelidir. Kezban ismi Kur'an'da geçiyor diye veriliyor. Oysa Kezban yalancı demektir. Çocuğa bu ismi koyarsanız, 'yalancı, yalancı' diye çağırmak zorunda kalırsınız. Aleyna 'üstümüze bela sıkıntı aksın', Bekir, 'deve yavrusu' demektir. Hz. Ebubekir'in ismi Abdullah'tır Ebubekir lakabıdır. Bu husus karıştırılmamalıdır. Rumeysa 'gözü çapaklı kadın' demektir. Hüreyre, 'kedicik' demektir. Kayra eski Türk mitolojisinde 'tanrı' demektir, Allah'tan başka ilah mı olur? Çocuğa tanrı ismi konulmamalıdır. Melis, Yunan mitolojisinde 'tanrıça' demektir, şişman ve tembel anlamlarına da gelir. Erçin 'ücret' anlamına gelir. Bir insanın ücreti olamaz.''

iŞTE MEKRUH OLAN iSiMLER
Dinen mekruh sayılan isimler de olduğunu vurgulayan Öztürk, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Resul, Nebi, Cebrail, Azrail, Mikail, israfil isimleri konulmamalı, hoş değil. Samet ismi, hiç kimseye muhtaç olmayan demektir. Bu sadece Allah'a mahsus bir durumdur, isim olarak kullanılamaz. Gülsüm gariban, zavallı kimsesiz anlamındadır. Julide Farsça'da dağınık, perişan demektir. Cennet bahçesi olarak bilinen irem ise Allah'ın gazabına uğrayan sahte cennettir. Bade ismi içki demektir. Hannas ismi şeytanın ismi. Alara, Rosa, ileyda bunlar islam isimleri değil gayrimüslim isimleridir ve çocuklara konulmamalıdır. Anlamı kötü olan, anlamsız şeyler de çocuklara isim olarak konulmamalıdır.''
anne babanın çocuğa verdiği ismin, isim sahibi tarafından tam hakkıyla taşıyabileceği garanti olmadığından. ebeveynlerin Başka isimlere yönelmesi daha iyi olabilir.
anlamsız eylem. kuran'da geçiyor diye verdiğiniz isim çocuğu kutsamayacağına göre, çocuğunuza arapça isim vermenin ne anlamı var.
kezban koyma durumudur.


anlamı: cennete düşen ilk trip damlası.
kuran dili sanki başka bir dilmiş gibi algı yaratan durumdur. kuran'dan değil bildiğin arapça isim verirsin çocuğuna. lan bir de isim verilirken "ama bu kuran'da yok kii "denmesi yok mu beni tam ayar ediyor. türkseniz türkçe isim verin çocuklarınıza.
SaÇma bir eylemdir. Kuranda yıldız anlamına geldiği iÇin cocugun adını mira koyarlar. Ulan lafı dolandırma bari yıldız de geÇ madem. Ne o öyle köpek ismi gibi mira,ares,zeliş.
müslümanların yapmakta olduğu, ancak türk ailelerin zaman zaman tereddüt ile karşıladığı eylemdir.

şöyle ki, adam araplaşmaktan korkuyor. haklı olabilir. kuranda geçen isimler hep arapça. dininden de vazgeçmek istemiyor, ırkından da. bu da sorun oluyor.

bir türk bir müslüman ismi koymak çözümdür bu sorunsala.

müslüman ismi koymak, çocuğun ebeveynler üzerine hakkıdır. nasıl annelik babalık hakkı varsa, çocuk da müslüman ismi konması üzere hak sahibidir.

asimile olmamak, ikinci isim ve sonrasında gelen doğru eğitim ile mümkündür.

çocuğunuzu ideolojik milli eğitim sistemlerine yedirirseniz, suçlusu devlet değil, siz olursunuz. daha ilk yaşlarından itibaren milletini, geçmişini, soyunu sopunu öğrenmelidir. vatan nedir, bilmelidir.
peygamberimizin sünneti olduğundan dolayı yapılan bir harekettir.
(bkz: nasıl arap oluruz)

(bkz: arapların gözüne girmek)

o zaman herkes çocuğa arapça isim koysun. sevaptır falan diye. hatta suudi arabistan vatandaşlığı alalım. türkiye'yi bırakalım arabistan'a yerleşelim.

(bkz: oo gelsin sevaplar)
(bkz: çıkarcı insanoğlu)
güzel anlamı olan bir isim konulması yeterlidir oysa. anlamını yalan yanlış öğrenerek nasıl isim koyuyorlar çocuklarına.
özellikle bazılarının tamamen atmasyon olduğu aşikar. ben bıktım artık şu diyaloglardan;
-adın ne?
+hedehödö
-aa daha önce duymamıştım, peki ya anlamı ne?
+cennete düşen ilk yağmur damlasına bakıp iç geçiren cehennemlik insanın dünyada yaptığı iyi amellerine denk gelen güzel yürekli kişinin ona ettiği iyi duaya amin diyen melek.
- ok.
Kur'an'da çok güzel ve anlamlı adlar vardır ama Sırf kur'an'da geçtiği için oğluna faiz ismi koyan aileler de vardır.
geçen bir hoca açıklamıştı arapa bilmiyor kuranı okumamış kurandan bir isim bulup çocuğuna koyuyor halbuki kuranda o isim kötü olarak kötü şeyler yapmış biri olarak anlatılıyor.
(bkz: keziban) koyup bir nesli arapca 'yalanci' ilan etmektir.

lan tamam turkcesini okumadiginiz kitaba inaniyonuz bari cocuga koydugunuz ismin anlamina bakin lan.
sayın müftü, bu isim koymalara karşı uyarıda bulunmuş.

ama halkı bu kadar dininden uzaklaştırırsan, halkta o eğitimi almadıysa illaki bu tür yanlışlıklar ortaya çıkacaktır.

yıllarca millet islamı onun kutsal kitabını öğrenmesin diye verilen çabanın ardından ortaya çıkan bu sosyal patlama bazı yanlışlıkları beraberinde getirir.

bunu düzelmenin yolu diyanetin bu konu hakkında acil eylem planı yapmasıdır. kamu spotu yapmasıdır. yara derinleşmeden önü alınmalıdır.

bakınız zeynep, fatıma, hatice, hamza, ali, hüseyin, hasan, zeynel, muhsin vs... çok güzel islam büyükleri isimleri var bunlar anlatılmalıdır.
bazen kezban, aleyna gibi kötü isimler gelebiliyor. kötü olabilir.
sırf kuranda geçiyor diye koymak salakçadır. Ayriyeten çocuğun ilerde o ismi sevmeyeceği de ihtimaller arasında.
Çocuğun onu kaldırıp kaldıramayacağını düşünmeden yapılan davranıştır.
Ben (bkz: esra)... banu falan olmasini isterdim yada aslı.
Kur an'da geçen isim koymak şart olmadığı kanaatindeyim. Aynı zamanda verilen isim insanların karakterini de etkilediğini düşünüyorum. O sebeple isim konulurken popülerliğinden çok, anlamına bakılmalı.
görsel
güncel Önemli Başlıklar