bugün
- evlenmek istememek ama yalnızlıktan da sıkılmak19
- junkman13
- anın görüntüsü17
- psikoloğa gitmek mi içki almak mı8
- sözlük kızlarının elleri şuan napıyor sorunsalı14
- erdoğan'dan sonraki başkan19
- icardi19059
- yigitzsche15
- başıboş köpek sorunu25
- görümceniz sizi engellese ne yaparsınız14
- çok fazla çirkin erkek olması13
- erdal beşikçioğlu'nun öğle yemeği24
- sexting haram mıdır24
- sophie dee'nin memeleri11
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri11
- kurtlar vadisi pusu rezaleti11
- aleyna tilki nin annesi12
- cengiz ünder'in bıyığı12
- ölmeye karar vermek19
- erdal beşikçoğlu'nun işçilerle yemek pr çalışması10
- mehmet şimşek'in türk milletine yerel halk demesi15
- icardi1905 silik olsun kampanyası14
- sağlıklı cinsel bir yaşamım var neden konuşuluyor12
- motorcu fırlama hafif demir demirkan tarzı yazar15
- 18 nisan 2024 fenerbahçe olympiakos maçı59
- assembly kodu11
- iremga8
- fenerbahçe taraftarı9
- ezgi mola9
- annem baban uğur dündar dedi9
- kuva'i milliye ne ise hamas da o dur20
- ali koç8
- fenerbahçe13
- arda güler16
- altıncı filoya karşı namaz kılmak12
- uludağ sözlük discord grubu9
- yazarların en rum özelliği20
- ismail kartal19
- konstantinos tzolakis9
- sadece sennn9
- türkiyede bütün yiyecek fiyatları aşırı fahiştir16
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti11
- eybırın manyağı kıskanması14
- kadın ayağı kokusu11
- erkeklerin bir kere küsünce geri barışmaması18
- flörtlerinizin ortak özellikleri21
- beni seviyor musunuz8
- anksiyete psikolojik değil fizyolojik bir sorundur11
- bacaklarımdan tahrik olan kız olduğunu sanmıyorum14
- yazarlardan parfüm önerileri14
a-) armoni, 20yy'da değişim geçirerek günümüze uygun hale getirilmiştir. debussy'nin kullandığı 5'li ve 7'li akorlar, ton içindeki önemini ve görevini yitirmiştir. klasik armonideki akorlar zorlaştırılmış, 11'li ve 13'lü akorların kullanımı artmıştır. 2,4,5 ve 7'li aralıklar, üstüste konularak akorlar elde edilmeye başlanmıştır.
b-) kontrpuan tekniği, günümüzde, tüm ses partilerinin bağımsızlaştığı yeni bir biçim kazanmıştır. bitonal ve politonal yazı biçimleri, çağdaş çok sesliliğin temelini oluşturur. çalgı yapımının gelişmesiyle birlikte orkestrasyon, doruk noktasına ulaşmıştır.
c-) majör ve minör kavramları serbest bırakılmıştır.
- pentatonik gamlar kullanılmıştır.
- ortaçağın kilise ezgileri yeniden kullanılır hale gelmiştir.
- kromatizme önem verilmiştir.
- 12 ses yöntemi kullanılmıştır.
- ezgi ortadan kaldırılmıştır.
d-) ritm, önemli bir anlatım gücü kazanmıştır;
- ölçü çizgileri kaldırılmıştır.
- çapraz ritmler, büyük bir karmaşıklık içinde kullanılmıştır.
- anlatımı bulanıklaştırmak için, her ölçüde, ölçü birimi değişebilir.
- aksak ritmler sık kullanılmıştır.
- cazın da etkisiyle, vurguların yer değiştirmesi önem kazanmıştır.
e-) üç bölmeli lied, rondo, çeşitleme ve sonat gibi form biçimleri, günümüze uyarlanmıştır.
b-) kontrpuan tekniği, günümüzde, tüm ses partilerinin bağımsızlaştığı yeni bir biçim kazanmıştır. bitonal ve politonal yazı biçimleri, çağdaş çok sesliliğin temelini oluşturur. çalgı yapımının gelişmesiyle birlikte orkestrasyon, doruk noktasına ulaşmıştır.
c-) majör ve minör kavramları serbest bırakılmıştır.
- pentatonik gamlar kullanılmıştır.
- ortaçağın kilise ezgileri yeniden kullanılır hale gelmiştir.
- kromatizme önem verilmiştir.
- 12 ses yöntemi kullanılmıştır.
- ezgi ortadan kaldırılmıştır.
d-) ritm, önemli bir anlatım gücü kazanmıştır;
- ölçü çizgileri kaldırılmıştır.
- çapraz ritmler, büyük bir karmaşıklık içinde kullanılmıştır.
- anlatımı bulanıklaştırmak için, her ölçüde, ölçü birimi değişebilir.
- aksak ritmler sık kullanılmıştır.
- cazın da etkisiyle, vurguların yer değiştirmesi önem kazanmıştır.
e-) üç bölmeli lied, rondo, çeşitleme ve sonat gibi form biçimleri, günümüze uyarlanmıştır.
Zordur. Niye ki mi? Çünkü önce klasik müziğe(barok, klasik, romantik) hakim olunmalı. Sonra bunun zıddı, aykırı duranı bulunmalı. Öyle bestelenmeli. Ritim çok değişir. Her ölçü değiştiği dahi görülür. Sabit bir melodiniz olmamalı. Olanlar da folk ezgisi, caz kullanmıştır. Yoksa geneli çağdaşçıların geçmişi reddeder. Politoniktir. Aynı anda 2,3farklı akor çakışır. Kulağı rahatsız eder. Eserlerde daha önce kullanılmayan icat niteliğinde çalgılar da kullanılır. Sessizlik bile müzik olabilir! Çılgın john cage sessizlikten beste yapmıştır. Çalgılar kullanım düzeyleri ile çalanını yormaya yöneliktir. Çağdaş müziği layıkıyla icra edenler inanılmaz yorulur. Zor müziğin zor besteleme teknikleridir.
günümüzde beste sayısının artışıyla beraber, kurallara bağlı kalırsanız yapacağınız iyi beste sınırlıdır. bundan kastım kuralları öğrenmeyin demek değil. klasik müziğe hakim olmak gerçekten önemlidir ama sizi farklı yapan kuralların dışına çıktığınız anlardır.
müzik tam anlamıyla dipsiz bir kuyu. bazen aradığınız tam gözünüzün önündeyken bazen en dipte olabilir.
hele ki günümüzde müzik yapım sürecinde hız anlamında ciddi bir artış yaşanmıştır. oluşturduğunuz ufak partisyonları hemen bilgisayarınızdaki programlarında çaldırabiliyorsunuz. vst enstrüman kavramı inanılmaz gelişti.
eski zamanlarda insanlar partisyonlarını istedikleri zaman çaldırma imkanında değillerdi. partisyonun orkestra ile beraber nasıl tınladığı çoğu müzisyen ve aranjör için çok önemli bir nokta. o insanlar tıpkı matematik formülleri gibi kurallara süregelen dogmatik düşüncelere uymak zorundaydılar.
günümüzde dediğim gibi odanızdan bile güzel müzik yaratabilirsiniz. çok iyi kulaklar haricinde vst enstrümanları gerçek diye yutturabilirsiniz. bunlar kesinlikle kötü şeyler değil ama insanoğlu kıskanır,güzel olan her şeyin bokunu çıkarmaya gayret eder. hep kestirme yollar arar. zahmet çekmek istemez. oysa güzel müzik yetenek yanında zahmet ve emek ister.
onun yanında farklı şeyler denemek konusunda, bence bu geçmiş ve tarih yutulduktan sonra denenebilir neden denenmesin.
zaten kulaklarınız sesleri kavradığında inanın kuralmış falanmış unutulur hepsi,inanılmaz özgür olursunuz.
kısaca müziği sevin öğrenin beste yapın insanlık için yapın,yeryüzündeki en güzel şeylerden birisi için sesler için.
müzik tam anlamıyla dipsiz bir kuyu. bazen aradığınız tam gözünüzün önündeyken bazen en dipte olabilir.
hele ki günümüzde müzik yapım sürecinde hız anlamında ciddi bir artış yaşanmıştır. oluşturduğunuz ufak partisyonları hemen bilgisayarınızdaki programlarında çaldırabiliyorsunuz. vst enstrüman kavramı inanılmaz gelişti.
eski zamanlarda insanlar partisyonlarını istedikleri zaman çaldırma imkanında değillerdi. partisyonun orkestra ile beraber nasıl tınladığı çoğu müzisyen ve aranjör için çok önemli bir nokta. o insanlar tıpkı matematik formülleri gibi kurallara süregelen dogmatik düşüncelere uymak zorundaydılar.
günümüzde dediğim gibi odanızdan bile güzel müzik yaratabilirsiniz. çok iyi kulaklar haricinde vst enstrümanları gerçek diye yutturabilirsiniz. bunlar kesinlikle kötü şeyler değil ama insanoğlu kıskanır,güzel olan her şeyin bokunu çıkarmaya gayret eder. hep kestirme yollar arar. zahmet çekmek istemez. oysa güzel müzik yetenek yanında zahmet ve emek ister.
onun yanında farklı şeyler denemek konusunda, bence bu geçmiş ve tarih yutulduktan sonra denenebilir neden denenmesin.
zaten kulaklarınız sesleri kavradığında inanın kuralmış falanmış unutulur hepsi,inanılmaz özgür olursunuz.
kısaca müziği sevin öğrenin beste yapın insanlık için yapın,yeryüzündeki en güzel şeylerden birisi için sesler için.
güncel Önemli Başlıklar