bugün

"Hiç unutmuyo­rum" derler.. "Hiç unutamayacağım" derler.. "Hiç unutamam" derler. . "Unutmam" derler. .
Ve unuturlar, unuturuz.. Unutursun..
Hatırlamayı bile!

Demiş Özdemir Asaf, Yuvarlağın köşelerinde.
Sevilenin yanlışları görülmez
Sevilmeyenin görüntüsü yanlıştır.

Çok çok sevdiğim Özdemir Asaf eseri.
özdemir asaf'ın en şık eseridir. asaf'ın dünyaya dair hemen tüm konularda sözleri vardır içinde. her cümlesine bir deneme yazılabilir. her tümcesi insanı haftalarca düşündürebilir.

sevilenin yanlışları görülmez..
sevilmeyenin görüntüsü yanlıştır..
Devrimci bir bakış açısı.
özdemir asaf'ın 2006'da çıkan yapıtı. nefesinizi tutup okuyabilirsiniz.
bir özdemir asaf şaheseri... Peki neden yuvarlağın köşeleri? Varlık sorununa dair çarpıcı bir gönderme yapılamazdı herhalde. franz kafka'nın erken-tespitinde belirttiği üzere "Herkes beraberinde taşıdığı bir parmaklığın ardında yaşıyor." özdemir Asaf'ın bahsettiği elbette bu parmaklıklar değil ama olmayanı oluşuna veya olanın yok sayılmasına dair önemli bir eleştiridir. Bu kenarları olmayan ve bizim şablonlarımızın dışına çıkarak yapmamız icap eden bir ölçümü, hayatı imler. Bunu yapamayanlar işte o yuvarlağın köşelerini aramaya başlar.
okuduğumda yuvarlağın sivilcesi çıkmıştır diye düşünmeme neden olan başlıktır. * .
kürede, dairede; yani yuvarlakta dik noktalar mevcuttur. sonsuz sayıda ve yan yana. bunlarla da kesişen sonsuz sayıda nokta olduğunu düşündürsek iki doğru parçası çizdiğimizde bunlar vardır.
üstadın, son ve suz'la noktayı koyduğu kitabı.

"sonsuz, bilim'in nefes aldığı; yani yaşayabildiği bir ora'dır.. ise.
onu "herhangi bir şeyle" durdurmak sanırım ki "dialektik" olmasa gerektir.
bilmem.. anlatabildim mi!
insanı unutmaz isek."

not: noktalama işaretleri orijinal olarak kitaptan alıntı.
nerede aradımsa bulamadığım kitaptır. elinde bulunupta satmak isteyen ya da kitabı temin edebileceğim bir yerlere yönlendirecek güzel insanlar varsa beri gelsin.
(bkz: teyzemin taşakları)
meyhanelerde bir kenarda yalnız başlarına içenler vardır, onların hepsi yalnız kişiler değildir.
ama hep mi hep başkalarıyla içmek isteyenler vardır, ille birisini ararlar : onlar kesin yalnız kişilerdir.
özdemir asaf'ın bir ip üstünde birden fazla kafa yapıcı cümleyi oynattığı kutsal öğreti.
fatih ürek'in kalçaları.
"Aşka gönül ile düşersen yanarsın.
Zeka ile düşersen kavrulursun.
Akıl ile düşersen çıldırırsın.
Duygu ile düşersen gülünç olursun.
Aşka düşmezsen kalabalığa karışırsın, ezilirsin.
Sersem sersem bakınıp durma bir yol seç."
çizim programlarında bilgisayarın ekran kartının güzel olmaması durumunda yuvarlağın ongen-15gen gibi olması.
özdemir asaf ın;
'sevişenlere bakmak, bakanın küçüklüğünü büyültür'
diye bir sözü vardir ki bu kitabında,
insanı gülerken düşündürmüştür, sevişenleri seyretmeyi seven abazanları daha da düşündürmüştür.
'aşkın öncesi yoktur, ötesi mi ötesi hiç yoktur.' gibi bir sözün sahibi özdemir asaf ın mükemmel başucu niteliğindeki kitabı.
yuvarlak kişinin köşeleridir.
(bkz: dairesel yumuşakçaların en derin köşeleri)
özdemir asaf şiiri.
--spoiler--
birbirinize kızın,
birbirinizle kavga edin,
yumruk yumruga yüzlerinizi parçalayın,
gözlerinizi patlatın,
kulaklarınızı koparın,
saçlarınızı yolun,
derinizi parçalayın,
tekmeyle kemiklerinizi kırın.
yalnız ananızdan dogdugunuzda oldugunuz gibi kavga edin.
yalancı, ek bir araç kullanmayın.
mendil bile olmaz.

ama ne olur sakın bir insanı gönülce, gözce, dilce, ruhça kırmayın.
--spoiler--
(bkz: oksimoron)
yuvarlagi olusturan noktanin en dis uc bolgesine denk gelen noktanin en dis uc bolgesine denk gelen noktanin en dis uc bolgesine denk gelen noktanin...en dis uc bolgesine denk gelen noktanin olusturdugu nokta.
ya da;

yuvarlagi olusturan bir noktanin olusmasini saglayan diger noktalarin olusturdugu noktalarin olusturdugu noktalarin.. olust.. nok.. ol.. nok.. olusturdugu nokta.
*
özdemir asaf'ın bir oku bin düşün kitabıdır. tadından yenmez. kitap hiç bitmesin istersiniz. öyle paragraflar vardır ki gözlerinizi kapatıp düşünürken uykuya dalarsınız.
özdemir asafın 2 ciltten oluşan, üstünde düşünülmesi gereken etikalarını içeren kitabıdır. yazar ciddi ciddi felsefe yapmıştır, bu yüzden kitap felsefi bir kitap olarak da görülebilir.