bugün
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır13
- icardi190518
- anın görüntüsü15
- ali erbaş18
- evlilik11
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu36
- demet akalın'ın zeka seviyesi9
- türkiye işçi partisi11
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- arda güler10
- karınıza range rover alır mısınız21
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı18
- ruh okuzu9
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- icardi1905 silik olsun kampanyası16
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği14
- xdearm9
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı8
- boşuna yaşıyorum hissi16
- patiswiss23
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı15
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi28
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti8
- akrep burcu8
- siklememenin getirdiği huzur12
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler16
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi20
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi9
- futbolcu ismiyle nick almak11
- escort fiyatlarının güncellenmesi8
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası10
- evlenmezsek yaşlanınca ne yapacağız sorunsalı11
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı10
- murat kurum kurudu gitti8
- haçta iken sevgili ile sevişmek günah mıdır11
- yunanistan bizden çalsa rahatsız olmayacağınız şey11
- akp seçmeni16
- online olup entry girmeyen yazarlar9
- bebek kokusu10
- fenerbahçe'nin bu sene de şampiyon olamaması23
- bülent uygun15
- chp genel merkezi önündeki aşırı üks araçlar10
- çirkin erkeği yakışıklı gösterecek şeyler10
- belediyeler el değiştirince bütün foyalar döküldü14
YOBAZ
Aslında Osmanlı argosundan bir kelimedir. Medreselerde çöreklenmiş talebe kılığındaki eşkıyaya verilen addır. 1794 yılına ait bir belgede geçtiği haliyle yayınlıyorum.
Üçüncü Selim Nizam-ı Cedîd düzenlemelerine henüz geçtiği sıralarda en büyük muhalefeti “istemezükçü” Yeniçeri ve Medreseli taifelerinden görüyordu. Nizam-ı Cedid taraftarları da karşı tedbir olarak yeniçeriyi hoş tutma, ulemayı darıltmama politikasını uzlaşmacılıkla götürmeye çalışıyorlardı. Bilhassa medreselerde yuvalanmış, öğrenci kılığında, yaşı geçkin, beli silahlı, avrata, oğlana, sefahate düşkün “yobaz” tabir edilen baş belalarından da kurtulmaya çalışıyorlardı. Sadaret tarafından Bursa Naibine gönderilen fermanın gereği olarak izmitli Külahlı Ali, Aydınlı Kara Mustafa ve Aydınlı Osman adlı üç yobaz cezalandırılmak üzere istanbul’a gönderiliyor. Belgenin ruhuna nüfuz etmek isteyenler için birebir çevirdim.
Bursa Naibinin Sadarete Yazdığı ilam:
Der-Devlet-Mekîne Arz-ı Dâî-i Kemîneleridir ki;
Bu esna-i sa’d-iktirânda Asitâne-i Aliyye medreseleri misillü mahrûse-i Brusa’da vaki medreselerde sâkin talebe gürûhu ehl-i ırz ve ta’lîm-i ulûm-ı tedrîs ile meşgûl olmak mukteziyatdan iken ba’zen içlerinde yobaz ta’bir olunur ziyy-i talebede kendülerini ihtifâ ve cibilliyât-ı aslîsi üzere gûnâgün zamîrinde caygîr fesâdâtı icra edenler marifet-i şer’le ve müderrisleri marifetleriyle teftiş ve tefahhus olunmak babında vürûd eden emirnâme-i hazret-i veliyyü’n-ni’amiye imtisâlen Sultan Yıldırım Bayezid Han Medresesi’nde sâkin iznikmidli Külahlı Ali ve Aydınlı Kara Mustafa ve Sultan Murad-ı Sâni Medresesi’nde sâkin Aydınlı Osman nâm kimesneler talebe-i ulûm sûretine girip ilm-i marifetden bî-behre dâima âlât-ı harb ile gezüp erâzil ve nekebât ile ülfet ve ihtilât gâh fahişe avret ve oğlan ile gûnâgün fısk u fesâd etmek âdet-i müstemirreleri olduğunu bî-garaz sikât-i sahihatü’l-kelimât ihbarlarıyla lede’ş-şer’ mütehakkık olmağla mezbûrûn üzerlerinde âlât-ı harble ahz ve te’dîbât-ı lâyıkaları icrâsîçün Hüdâvendigâr Mütesellimi marifetiyle der-devlet-medâra irsâl olunmasını bi’l-cümle müderrisîn-i kirâm dâîleri iltimâs etmeleriyle mezbûrûnun kendilerini te’dîb ve emsâlini terhîb re’y-i âlîlerine menût mevâddan olmağın mezkûru’l-ism üç nefer yobaz mütesellim-i merkûm marifetiyle li-ecli’t-te’dîb tesyîr olunduğu ol ki vâkiü’l-hâldir bi’l-iltimâs pâye-i serîr-i a’lâya arz u i’lâm olundu. Bâkîyü’l-emr li-hazret-i men-lehü’l-emrindir. Hurrire fi’l-yevmi’l-hâmis ve’l-ışrîn min Saferü’l-hayr li seneti tis’a ve mi’eteyn ve elf. [Hicri 1209 Safer 25/Miladi 21.9.1794]
Kaynak
el-Abd el-Dâî li-Devleti’l-Aliyyeti’l-Osmaniyye
eş-Şeyh Mehmed el-Mevla bi-Hilafeti Mahrûse-i Bursa
Sinan Çuluk
Aslında Osmanlı argosundan bir kelimedir. Medreselerde çöreklenmiş talebe kılığındaki eşkıyaya verilen addır. 1794 yılına ait bir belgede geçtiği haliyle yayınlıyorum.
Üçüncü Selim Nizam-ı Cedîd düzenlemelerine henüz geçtiği sıralarda en büyük muhalefeti “istemezükçü” Yeniçeri ve Medreseli taifelerinden görüyordu. Nizam-ı Cedid taraftarları da karşı tedbir olarak yeniçeriyi hoş tutma, ulemayı darıltmama politikasını uzlaşmacılıkla götürmeye çalışıyorlardı. Bilhassa medreselerde yuvalanmış, öğrenci kılığında, yaşı geçkin, beli silahlı, avrata, oğlana, sefahate düşkün “yobaz” tabir edilen baş belalarından da kurtulmaya çalışıyorlardı. Sadaret tarafından Bursa Naibine gönderilen fermanın gereği olarak izmitli Külahlı Ali, Aydınlı Kara Mustafa ve Aydınlı Osman adlı üç yobaz cezalandırılmak üzere istanbul’a gönderiliyor. Belgenin ruhuna nüfuz etmek isteyenler için birebir çevirdim.
Bursa Naibinin Sadarete Yazdığı ilam:
Der-Devlet-Mekîne Arz-ı Dâî-i Kemîneleridir ki;
Bu esna-i sa’d-iktirânda Asitâne-i Aliyye medreseleri misillü mahrûse-i Brusa’da vaki medreselerde sâkin talebe gürûhu ehl-i ırz ve ta’lîm-i ulûm-ı tedrîs ile meşgûl olmak mukteziyatdan iken ba’zen içlerinde yobaz ta’bir olunur ziyy-i talebede kendülerini ihtifâ ve cibilliyât-ı aslîsi üzere gûnâgün zamîrinde caygîr fesâdâtı icra edenler marifet-i şer’le ve müderrisleri marifetleriyle teftiş ve tefahhus olunmak babında vürûd eden emirnâme-i hazret-i veliyyü’n-ni’amiye imtisâlen Sultan Yıldırım Bayezid Han Medresesi’nde sâkin iznikmidli Külahlı Ali ve Aydınlı Kara Mustafa ve Sultan Murad-ı Sâni Medresesi’nde sâkin Aydınlı Osman nâm kimesneler talebe-i ulûm sûretine girip ilm-i marifetden bî-behre dâima âlât-ı harb ile gezüp erâzil ve nekebât ile ülfet ve ihtilât gâh fahişe avret ve oğlan ile gûnâgün fısk u fesâd etmek âdet-i müstemirreleri olduğunu bî-garaz sikât-i sahihatü’l-kelimât ihbarlarıyla lede’ş-şer’ mütehakkık olmağla mezbûrûn üzerlerinde âlât-ı harble ahz ve te’dîbât-ı lâyıkaları icrâsîçün Hüdâvendigâr Mütesellimi marifetiyle der-devlet-medâra irsâl olunmasını bi’l-cümle müderrisîn-i kirâm dâîleri iltimâs etmeleriyle mezbûrûnun kendilerini te’dîb ve emsâlini terhîb re’y-i âlîlerine menût mevâddan olmağın mezkûru’l-ism üç nefer yobaz mütesellim-i merkûm marifetiyle li-ecli’t-te’dîb tesyîr olunduğu ol ki vâkiü’l-hâldir bi’l-iltimâs pâye-i serîr-i a’lâya arz u i’lâm olundu. Bâkîyü’l-emr li-hazret-i men-lehü’l-emrindir. Hurrire fi’l-yevmi’l-hâmis ve’l-ışrîn min Saferü’l-hayr li seneti tis’a ve mi’eteyn ve elf. [Hicri 1209 Safer 25/Miladi 21.9.1794]
Kaynak
el-Abd el-Dâî li-Devleti’l-Aliyyeti’l-Osmaniyye
eş-Şeyh Mehmed el-Mevla bi-Hilafeti Mahrûse-i Bursa
Sinan Çuluk
Bir keresinde, bir forum sayfasında tecavüz hakkında konuşuluyordu. Herifin biri ciddi ciddi tecavüzü savunuyordu. Tocovoz oyodor, kolbo tomozlor falan diyordu. Asıl yobazlık bu bence. Bir insan, nasıl olurda sapıkça bir fiili din adı altında savunur anlamam.
Kurani okumazlar okusalarda anlamazlar anlasalarda yanlis tercüme ederler.tarikatlara takilirlar.seyhlerinin nur çesmesinden istifade ederler.uydurma hadislerle yatip kalkarlar.bir abdest konusunda bile kuranda acikca belirtilmisken anlaşmazliğa düşerler.din üzerinden cepperini doldururlar.kariya düşkündürler.hatta bagzilari anladiniz siz onu lağimcidir.orda burda çikip kafa kesecem abey derler.türbe duvarlarini öpüp koklayip türbelerden istemeye meraktirlar.genelde mercedes bmwden baska araclara binmezler.fakat müritlerine fakirliği överler.biyik uzatmazlar sakal cevirirler.kulaklarini tersten tutup insanlara sen anlamazsin bu din işlerinden birak bize derler hatta boyuna sacma sapan sorularla kafa yorarlar.hu çekerler ama alkol var diye kolanya çekmezler.kimisi kafayi kapatip tanponu açikta birakir.böledir işte bu yobazlar bunlar adami hem yer hemde cehennemlik ederler.
Dinde bağnazlığı aşırılığa vardıran, başkalarına baskı yapmaya yönelen (kimse) (sıfat) demektir.
Genellikle bir konuda tutuculuk, sorgulamama, eleştirmeme ve eleştiriyi kabul etmeme, kendi doğrusunu herkese dayatmayı hayat felsefesi edinmiş kişi. Çoğunlukla dindarlardan çıkmaktadır.
ve aşksız yobaz... işi gücü,
namazla cennet takasında.
tam dört asırdır müslümanlık,
cansız etiket markasında.
kur'an kalbi kör ezbercide,
din, üfürükçü muskasında.
batı, batı der, çırpınırlar,
batı tükürük hokkasında.
necip fazıl kısakürek
namazla cennet takasında.
tam dört asırdır müslümanlık,
cansız etiket markasında.
kur'an kalbi kör ezbercide,
din, üfürükçü muskasında.
batı, batı der, çırpınırlar,
batı tükürük hokkasında.
necip fazıl kısakürek
çağdaş dünyaya ayak uydurmayı reddedip diğer insanların da aynısını yapması gerektiğini savunan kişilerdir.
insanlara din konusunda baskı yapmaya yönelen kişiler.
bir inanca, bir düşünceye körü körüne, aşırı ölçüde bağlı olan, hoşgörüden yoksun (kimse).
buna din dışı inançlar dahil *
buna din dışı inançlar dahil *
Uygarlığın en büyük düşmanlarından biridir.
Hangi din olduğu fark etmiyor. Hepsi insanlık için büyük tehlike.
https://www.instagram.com...RQ/?igsh=OHc5cmYxZXE2MXZ2
https://www.instagram.com...RQ/?igsh=OHc5cmYxZXE2MXZ2
Potansiyel teröristlerdir.
güncel Önemli Başlıklar