bugün
- erdal beşikçoğlu'nun işçilerle yemek pr çalışması10
- mehmet şimşek'in türk milletine yerel halk demesi17
- yigitzsche10
- ölmeye karar vermek15
- kurtlar vadisi pusu rezaleti10
- gece seks yapanların sabah topluma karışması8
- icardi1905 silik olsun kampanyası14
- sağlıklı cinsel bir yaşamım var neden konuşuluyor12
- cengiz ünder'in bıyığı12
- erdal beşikçioğlu'nun öğle yemeği21
- motorcu fırlama hafif demir demirkan tarzı yazar15
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri10
- aleyna tilki nin annesi12
- anın görüntüsü17
- 18 nisan 2024 fenerbahçe olympiakos maçı63
- sexting haram mıdır23
- assembly kodu14
- iremga8
- fenerbahçe taraftarı9
- ezgi mola9
- annem baban uğur dündar dedi9
- kuva'i milliye ne ise hamas da o dur21
- erken seçim11
- junkman12
- ali koç8
- fenerbahçe14
- arda güler16
- altıncı filoya karşı namaz kılmak12
- uludağ sözlük discord grubu10
- yazarların en rum özelliği21
- erdoğan'dan sonraki başkan20
- ismail kartal19
- konstantinos tzolakis9
- sözlük kızlarının elleri şuan napıyor sorunsalı10
- sadece sennn13
- türkiyede bütün yiyecek fiyatları aşırı fahiştir17
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti12
- eybırın manyağı kıskanması14
- kadın ayağı kokusu11
- evlenmek istememek ama yalnızlıktan da sıkılmak10
- erkeklerin bir kere küsünce geri barışmaması18
- flörtlerinizin ortak özellikleri21
- beni seviyor musunuz8
- görümceniz sizi engellese ne yaparsınız13
- çok fazla çirkin erkek olması11
- anksiyete psikolojik değil fizyolojik bir sorundur11
- bacaklarımdan tahrik olan kız olduğunu sanmıyorum14
- yazarlardan parfüm önerileri14
- letthe8
- manyak olmaya karar verdim8
islam dünyasının tipik örneğidir. islamda hümanist bir insanın köpeğe verdiği değer kadar kadına değer verilmiyor.
islamda kadına değer verilmediğini söyleyen mahlukatın islam dini hakkında bir bok bilmediği gerçeğidir.
Olmaması gereken durum.3. yorumda ki arkadas sen kız kardeşini veya yakın akrabalarını serbest bırakma böylelikle büyüdüklerinde istedikleri yarragın altına yatmazlar.kendinden 30 yas büyük adamın yarragı altına yatarlar.
he tercih senin tabi ki.
he tercih senin tabi ki.
Gelismemis ulkelerde gozlenen tiplemedir.
Bu tarz olaylara tepki gosterilmesi sarttir.
Bu tarz olaylara tepki gosterilmesi sarttir.
islam hakkında atıp tutanlar gelmiş yine...
sizi rezil etmemden bıkmadınız mı daha?
islam'da evlilik hususunda birkaç hüküm vardır:
1) erginliğe ermiş kadının rızası alınmadan, kocaya verilemez.
2) erginliğe ermeden ''nikah akdi'' yapılan kadınla kocasının, erginliğe ulaştıktan sonra muhayyer olma hakkı vardır. yani evliliğin devam edip etmeyeceğini seçebilir.
nikahla, nikah akdi farklı şeyler zaten. nikah akdi, sözdür. ''şu kız ergin olduktan sonra senin karın olacak'' demek bir nikah akdidir misal. mesela hz. aişe 6-9 yaşında nikah akdi ile peygamberimize verilmiş, 9-12 yaşında da nikah vuku bulmuştur, yani zifaf ile fiilî olarak başlamıştır.
buradaki ince noktaya dikkat:
islam'da ergin olmayan kadınla zifaf yapılamaz. ergin olmanın şartı da, kadının regl olmaya başlamasıdır.
yani 11 yaşındaki bu kız eğer regl olmaya başlamışsa ergindir. sen onu zorla kocaya veremezsin.
velev ki bu kız regl olmuyor olsun. sen bu kızı nikahlayamazsın, nikah akdi yapabilirsin. yani dersin ki: ''bu kız erginliğe ulaşsın, sonra nikah kıyılsın''
ve bu kızın ergin olduğu anda seçme hakkı vardır kocasını. isteyene hadisleri de düzerim.
not:
caizlik meselesi üzerinde de durmak lazım biraz. nikah akdinin küçük yaşta yapılması caizdir. fakat bunun, kız istemediği halde, onun cinsel istismarına sebebiyet verecek şekilde kullanmak da zinhar haramdır. hukukî prosedürün caizlik ihtiva etmesi, eylemin bizatihi caiz olduğu manasına gelmez.
mesela islam'da misafir ziyareti caizdir, sevaptır. ancak gecenin 5'inde misafire ''biz geeeldiiiikkk'' diye gitmen caiz dahi olsa, o insanları rahatsız ettiğinden günahtır, haramdır. misafir ziyaretinin caiz olması, senin gecenin 5'inde saygısızca o insanların evine gitmeni gerektirmez.
aynı bunun gibi, küçük kızla nikah akdi yapılmasının caiz olması da, o kızı kötü duruma düşürecek şekilde döve döve kocaya verme noktasını caiz kılmaz.
imam-ı gazalî'nin şu prensibi kulaklara küpe olsun:
''insanın önünde gidilecek iki yol vardır: şeriat yolu ve şeriata uygun olmayan yol. şeriata uygun olmayan yolu tartışmaya lüzum dahi yoktur. şeriat yolunda ise, bir eylemin caizlik ihtiva eder şekilde yapılması kötü bir sonuca ulaşacaksa, o işin yapılmaması gerekir. o işin sonu iyi olacaksa ancak yapılmalıdır''
hz. peygamber'in dediği gibi:
''ameller niyetlere olduğu gibi, aynı şekilde sonuçlarına göredir de...''
edit: hanefî fıkhına göre yazdım bunu. şimdi biri gelir ''malikîler öyle demiyor ama'' falan derse de şunu söyleriz:
aynısını diyor...
sizi rezil etmemden bıkmadınız mı daha?
islam'da evlilik hususunda birkaç hüküm vardır:
1) erginliğe ermiş kadının rızası alınmadan, kocaya verilemez.
2) erginliğe ermeden ''nikah akdi'' yapılan kadınla kocasının, erginliğe ulaştıktan sonra muhayyer olma hakkı vardır. yani evliliğin devam edip etmeyeceğini seçebilir.
nikahla, nikah akdi farklı şeyler zaten. nikah akdi, sözdür. ''şu kız ergin olduktan sonra senin karın olacak'' demek bir nikah akdidir misal. mesela hz. aişe 6-9 yaşında nikah akdi ile peygamberimize verilmiş, 9-12 yaşında da nikah vuku bulmuştur, yani zifaf ile fiilî olarak başlamıştır.
buradaki ince noktaya dikkat:
islam'da ergin olmayan kadınla zifaf yapılamaz. ergin olmanın şartı da, kadının regl olmaya başlamasıdır.
yani 11 yaşındaki bu kız eğer regl olmaya başlamışsa ergindir. sen onu zorla kocaya veremezsin.
velev ki bu kız regl olmuyor olsun. sen bu kızı nikahlayamazsın, nikah akdi yapabilirsin. yani dersin ki: ''bu kız erginliğe ulaşsın, sonra nikah kıyılsın''
ve bu kızın ergin olduğu anda seçme hakkı vardır kocasını. isteyene hadisleri de düzerim.
not:
caizlik meselesi üzerinde de durmak lazım biraz. nikah akdinin küçük yaşta yapılması caizdir. fakat bunun, kız istemediği halde, onun cinsel istismarına sebebiyet verecek şekilde kullanmak da zinhar haramdır. hukukî prosedürün caizlik ihtiva etmesi, eylemin bizatihi caiz olduğu manasına gelmez.
mesela islam'da misafir ziyareti caizdir, sevaptır. ancak gecenin 5'inde misafire ''biz geeeldiiiikkk'' diye gitmen caiz dahi olsa, o insanları rahatsız ettiğinden günahtır, haramdır. misafir ziyaretinin caiz olması, senin gecenin 5'inde saygısızca o insanların evine gitmeni gerektirmez.
aynı bunun gibi, küçük kızla nikah akdi yapılmasının caiz olması da, o kızı kötü duruma düşürecek şekilde döve döve kocaya verme noktasını caiz kılmaz.
imam-ı gazalî'nin şu prensibi kulaklara küpe olsun:
''insanın önünde gidilecek iki yol vardır: şeriat yolu ve şeriata uygun olmayan yol. şeriata uygun olmayan yolu tartışmaya lüzum dahi yoktur. şeriat yolunda ise, bir eylemin caizlik ihtiva eder şekilde yapılması kötü bir sonuca ulaşacaksa, o işin yapılmaması gerekir. o işin sonu iyi olacaksa ancak yapılmalıdır''
hz. peygamber'in dediği gibi:
''ameller niyetlere olduğu gibi, aynı şekilde sonuçlarına göredir de...''
edit: hanefî fıkhına göre yazdım bunu. şimdi biri gelir ''malikîler öyle demiyor ama'' falan derse de şunu söyleriz:
aynısını diyor...
Beyin gelisimiyle vucud gelisimini bir arada tutan yazarları göz önüne sermiş durum.bir kez daha kızın yası ufak dahi olsa bazı fiziksel gelişimlerini tamamladıgı için evlendirilebilir denilmesi ilginç.insanlarla evlenirken ne düsündüklerine karar verilerek evlenilir.fiziki yeterliliklerine bakılarak degil.11 yasındaki kızla ne konusabilirsin?
bu islam hakkında cok bilenleri hayretle karsılıyorum.
bu islam hakkında cok bilenleri hayretle karsılıyorum.
gerçek islama uygundur.
güncel Önemli Başlıklar