bugün

--spoiler--
sizin en hayırlınız kuran’ı öğrenen ve öğreteninizdir.

hadis-i şerif
--spoiler--

ben de hiç gitmedim bu kurslara, ve şu an kuran'a aval aval bakıyorum, hiçbir şey anlamıyorum. "hocayı tarikatı cemaati şeyhi şıhı bırakın kuran'ı okuyun" diyen laiklerin bu kurslara da karşı çıkması laiklerimizin binlerce aymazlıklarından sadece biridir.
boştur, zararlıdır, ufacık çocukların beynine örümcek ağı örmenin ilk somut adımlarındandır.
duaları kuran dilini falan da öğreniyorduk ama şimdi ben varım orada. (bkz: yaratıcı çakal hayat formu) sessiz yerde çalışmak bahanesiyle hocadan balkonun anahtarını alıp yukarıda tespihlerle futbol, handbol benzeri oyunlar oynardık. (bkz: tesbihball)
her yıl cüzü bitirip kuran okumaya başlanır.

yani her yıl bu tekrarlanır.

ilk sayfalar neredeyse ezbere bilinir. çünkü yıllarca gidilse de kuran kursuna her yıl baştan alınır ve çoğu zaman bi ilerleme kaydedilemez. *
oraya giden çocuklara arapça öğretilmez. arap harfleri ile kur-an okumak öğretilir. ki keşke arapça da öğretilse.

yazın eğlencelidir soru cevap sohbet şeklinde geçer çocuklara hırsızlığın yalan söylemenin kötü şeyler olduğu anlatılır.

gerekli bir uygulmadır.
hiç gitmediğim kurslardır. gitmediğim gibi mahallede elinde kuran'larla o kurslara giden küçük çocukları gördüğümde çok garip karşılardım. gerçi hala garip karşılıyorum. kuran kurslarına gitmemiş olmak bana bir şey kaybettirmedi zira.
gidilmek istenmeyip caminin kapısına gelir gelmez, geri vitese taktıran kurslardır...bir insanın içinde olacak azizim. hatta hiç unutmam camiye gidip yoldan geri dönmüştüm, döner dönmez peşime bir köpek düştü ben koşuyorum o da koşuyo caminin kapısına kadar koştum hocada gördü
-koş koş ders başlayacak, dedi. yine yırtamamıştım..
çocukluğa dair hatırlanan eğlenceli anılardandır. genellikle küçük yerlerde daha keyiflidir içine ideoloji sıkıştırmadan yapılanı makbuldür.
küçükken dini altyapının edinilmesi açısından gerekli gördüğüm, fakat, çocukluğumda gitmemek için direndiğim kurslardır. sırf alışık olmadığın türde kıyafetler giyip çarşının ortasından geçmek, yarım sayfa okumak için 3-4 saat beklemek, aslında 1 haftada kuran okumaya geçebilecekken bunun aylar sürmesi, tam olayı çözmüşken okulların açılması, ertesi sene herşeye baştan başlama zorunluluğu yüzünden dinden soğumaya sebep olabilecek kurslardır. daha sistemli, akılcı biçimde uygulanması halinde dinden öte, ahlaki bakımdan daha sağlam bireyler yetiştirilebileceğine inandığım sistemdir. bahsettiğim kurs konsepti mahalle camisi içersindedir, çeşitli cemaatlerin kendilerine mürid yetiştirmek amaçlı açtıkları saçma sapan ortamlar değildir.
asla gereksiz olmayan kurslardır. temel dini bilgileri çocuklarına veremediğini düşünen aileler çocuklarını böyle kurslara göndermekle laikliklerinden hiçbir şey kaybetmezler. amcamın trakyanın bir köyünde görev yapması nedeniyle yazları bir süreliğine oraya giderdim. orda katılırdım camideki kursa. içki tüketiminin çok yoğun olduğu, kadınların çoğunun başının açık olduğu, cemaat sayısının iki elin parmaklarını geçmediği bir köy orası. aileler dini biz öğretemiyoruz, hocadan öğrensin diyerek gönderiyordu çocuklarını ve cami tıklım tıklım doluyordu ders zamanı. şimdi bu aileler yobaz mı oldu bunu yaparak. hayır tabi ki.
nedendir bu yargı anlamıyorum. müslüman bir ülkede küçük çocukların camiye gidip dinini öğrenmesi kötü birşey midir yani?
ne trakya' da gittiğim kursta, ne ailemin gönderdiği kursta hiç kimse bize erkekler öcüdür, yaklaşmayın demedi. ne de erkeklere kızlarla oynamayın denmedi. aksine hocalarımızla birlikte caminin avlusunda oyunlar oynardık molalarda. bahçede erkeklerle birlikte piknik yapar, arkasından bisiklete binerdik. bazılarımızın arapça zırva dediği surelerimizi, ayetlerimizi öğrenirken eğleniyorduk yani aynı zamanda.
camiyi temizlemekte hiç zorumuza gitmiyordu. neden gitsin ki? insan ibadethanesini temizlerken gocunur mu hiç?
evet bu kurslar ilim irfan yuvasıdır. dini eğitimin yanı sıra insanlıkta öğretir. birkaç hoca sıfatlı kendini bilmez yüzünden bu tür eğitimlere yobazlık gözüyle bakılması son derece yanlıştır kanaatimce.
çocuk ayna gibidir. ne verirsen onu yansıtır. dini olsun, toplumsal olsun birçok temel bilgi insanlara çocuk yaşta verilir. çocuklarına dini bilgileri veremeyecek ailelerin, evlatlarını dini öğreten bir kursa göndermeleri asla laikliğe leke sürdürmez.
sayet aile yeterli dini bilgiyi veremiyorsa,cocugunun bu temeli alması icin yolladıgı kurstur.dinini ogrenmeye calısan ınsan yobazsa buyrun efem (bkz: komple komple yobazız)
6 yaz gidip hiçbir halt öğrenemediğim kurslar. en sonunda hoca kızım sen seneye gelme bari dedi. o zamandan beri nerde kuran kursuna giden bir çocuk görsem oturup ağlarım. *
biz kimiz sorusunun cevabının tamamının değil ama bir parçasının öğrenildiği yerdir. 0-10 yaş arasındaki bir çocuğun kafasında millet ve din bilincinin temelleri atılmadığında bu iki kavram da büyük ihtimalle o birey için derin bir bağla bağlanılmayan ve pek anlam ifade etmeyen kavramlar olacaktır. milletin bekası bu bilincin oluşturulmasına ve türklük benliğinin kazandırılmasına bağlıdır. bazı kimselere ne kadar kabul edilmesi acı veya mümkün olmayan bir durum olarak görünse de türk milletinin islam'la olan bütünleşmesi, bu kimliğin ta kendisini oluşturmaktadır. aksi halde türk milleti, adındaki 'türk' dışında hiçbir türklük özelliğini taşımayacak ve çok acıklı bir şekilde suda eriyen sandoz gibi cismini dağıtacaktır.
ailelerin çocuklarını kuran'ı kerim'i arapça okuyabilsin, duaları ezberlesin diye gönderdiği kurslardır. mahalledeki bütün çocuklarla gidildiğinde eğlenceli olabilir. hocanın teneffüslerde, cami bahçesinde deve cüce oynattığı bile görülmüştür. din eğitimi almak için ne kadar doğru yerlerdir tartışılır nitekim din eğitimi ilk olarak ve en iyi aileden alınır.
aslında genellikle anne babanın çocuğunun gittiği sandığı kurslardır. oysa mahallenin zıpırları olarak az ötedeki inşaat alanında japon kale maç yapılmaktadır.
(bkz: eğitim şart) *
(bkz: yazin gidilen kuran kursundan kovulmak)
ufacık çocukların yazın sıcağında zorla başlarını örterek ailelerinin zorlamasıyla gittikleri kurslardır. o minik beyinlere kargacık burgacık arap alfabesini dayatmaya çalışmak ise apayrı bir insanlık suçudur.
kurslara gidenleri adam olmamakla suçlayan zihniyetlere nazaran daha düzgün adamlar yetiştiren kurslardır. *
edit: yazılanlara inanamıyorum ilk önce ebeveynleri suçluyorlar tabiri caizse koyun diye sonra gençliğimizi oralarda körelttiğimizi sölüyorlar şaka gibi. resmen toplumun dışlanmış kesimi gibi. gittim allahımı, peygamberimi tanıdım. evime geldim üç saat sonra çıktım dışarı normal hayatıma devam ettim. bu ayrımcılık yapan zihniyetleride esefle kınıyorum. kuran okuyup, namaz kılmak, camiye gitmek yobazlıksa da en büyük yobazım her türlü suç duyurusunda da bulunabilirsiniz. benden büyük yobaz yok. o küçük gördüğünüz insanların içindeki insan sevgisinin onda biri yoktur sizin içinizde. insan bara, diskoya gidince medeni oluyo camiye gidince yobaz oluo dimi.
(bkz: sizi allaha havale ediyorum)
(bkz: seni aristo ya havale ediyorum)
laik kesimin korkusu olarak tanımlanamayacak kurslardır.
elbettekigerekli kurslardır. dini ve kur'an-ı kerim'i okumayı öğrenebilmek için gereklidir. ancak kötü niyetli kimseler bu kurslardan fayda ve seçmen sağlamaya çalışmakta, dine siyaset karıştırmakta , hurafeleri çocuklara aşılamakta ve beyinlerini yıkamaktadırlar.
bu sebeble sıkı bir şekilde denetlenmeleri ve oralarda ders verecek kişilerin özenle seçilmeleri gerekmektedir.
laik kesimin korkusu tanımlamaları günümüzde bu kursların birçoğunda dini öğretmeye çalışan yobazların da düşüncesidir.
bir türlü laikliğin ne olduğunu anlamayanlara 40 derste laiklik ;
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
laiklik din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır, dinsizlik değildir.
daha ilk okula başlamadan, gönderilen çocukların, ilerleyen yıllarda ateist olmasında büyük etkisi olan kurslardır.
(bkz: yazin kacip internet cafeye gidilen kuran kurslari)
koyun imaminin konusan ogrencileri ayak parmaklari ile 5 ton basinc yaparcasina cimdiklemesi uzerine tirstigim ve midemin kalktigi hatira.
1 sene zorla gönderilip katlandıktan hemen sonraki sene yine aynı baskılar başlayınca bunun böyle gideceğini anlayıp, aileme çirkef yüzümü gösterdiğim ve dedemin gözlerimin içine baktığı halde, yüzüne bile bakmadığım kurslardır.

(bkz: tespih ile sıra dayağı)
laik kesimin kabusudur, körpecik dimağlar nasılda "allah sevigisi" yle doldurulur öyle.
oysa; 9. senfoni eşliğinde açlık yatıştırmak, batman da açılan bale kurslarına göndermek varken değilmi ciğerim.
dindar kesim şunun bilincindedir "allah ın olmadığı yerde günah kavramı olmaz, ve günah kavramının olmadığı yerde her şey mübahtır."
güncel Önemli Başlıklar