bugün

sıkı bir türk milliyetçisi(faşist) olarak çok sağlam kaynaklar tarafından olmadığını öğrendiğim efsane şiir.
doğruluk payı olabilen şiirdir. çünkü kürtler askere bile alınmadı uzun yıllar.
osmanlı hükümdarlığı yapmış, bilgin bir kişidir kendisi. sonuç itibariyle senelerce hükümdarlığa hazırlanır bu insanlar. bir bildiği vardır bu şiiri yazdığına göre.
bu şiir, bilinenin aksine yavuz sultan selim'e değil, dr. rıza nur'a aittir. rıza nur tarafından kaleme alınan eser, dr.* 'un 14 ciltlik türk tarihi ansiklopedisinin tam olarak hatırlayamadığım bir cildinde* yer almaktadır.

samimi olarak söylemek istediklerim: yahu şu ülkede 100 kişiye sorsan 70'i bu şiiri bilir, herkes de şiirin yavuz sultan selim'e ait olduğunu sanır; birgün de biri çıkıp ''hayır ona ait değil'' desin be kardeşim*, ne zamandır beni şaşkına çevirecek bu anı bekliyorum ama nafile...

yavuz neden bu şiiri yazmamıştır, yazmaz?

yavuz'u biraz tanımaya başlayınca bilmece çözülüyor zaten...*

(bkz: yavuz sultan selim)
(bkz: idris i bitlisi)
(bkz: yavuz sultan selim in alevi zulmü)

yavuz sultan selim feat kürd idris'i bitlisi = türkmen katliamları vs.

birde ''bu şiir yavuz sultan selim'e aittir'' diyerek ortalığa sıçan, ülke çapında bilgi kirliliği yaratan ve zihinleri boka bulayan ilk kişiyi çok merak ediyorum.
doğru ise; yavuz sultan selim'in sultanlık ve halifelikten vazgeçip, külhan beyliğine başladığını gösterir.

üç dil bilen ve şah ismail ile girdiği diyaloglarda ayar veren sultan selim'in, bahsedilen şiirde kullandığı üslup, pantolonunun içinde tombala çekerek gezen adamdan farksız.

sultan selim'in kendi kaleminden şöyle bir eseri vardır;

--spoiler--
Didâr Olur

Sanma şâhım...herkesi sen....sâdıkane...... yâr olur
Herkesi sen.. dostun mu sandın..belki ol... ağyâr olur
Sadıkâne........belki ol.....âlemde bir.......... dildâr olur
Yâr olur... ağyâr olur...... dildâr olur....... serdâr olur
--spoiler--

sultan selim'in kürtler için yazdığı söylenen şiirin bir benzeri ise şöyle;

--spoiler--
ormana gittik

ormana gittik yaz geldi
soktuk soktuk az geldi
gittik doktor kamil'e
dedi cincon hamile
--spoiler--

cankan ve can yücel arasında fark bulanlar, bu iki şiir arasındaki 9 farkı bulabilir.
millet kavramının yaratılışı 1700 ün sonlarına, yani Fransız Devrimine dayanır. yavuz sultan selim in yaşadığı dönem ise 1500 lerdir. Demek ki Yavuz Sultan Selim, 200 yıl sonrasını görebilen bir adamdır.
kesinlikle bir halifeye ait olmayacak şiirdir.
yavuz sultan selim çok iyi bir şairdir. aruz veznini çok iyi kullanır. bu şiir de ise ne vezin ne kafiye var dolyısıyla bu şiiri yavuz sultan selim yazmış olamaz. muhtemelen osmanlıyı aşağılamaya çalışan malum laikler yazmış ve yayınlamıştır.
500 yıl öncesinden birşeyler anlatan şiirdir.
yavuz sultan selimin şiir yazdıgı dogrudur hatta mahlası selimidir ama gel gelelim kürtlere karsı tutumlarında boyle bir nedenin oldugunu dusunmuyorum sayet tarih bilgisi olanlar icin sah ismail ile ve memlukluler ile savasmıstır ve dogu seferlerini tercih etmisitr kürt halkıyla burdaki sorunlardan dolayı boyle bir şiir yazma olasılıgı vardır ama sonucta yavuz sultan selim medrese egitimi gormusdur yani divan edebiyatı yazması daha normaldirki zaten divanıda vardır yani bu şiirde kafiye orgusu ile hece olcusu tanımsızdır yani bilmiiyorum ama padisahlar boyle yazmazlar yinede bilir bir kisi cevaplayabilir.
Yavuz'un mudur değil midir emin olmak imkansızdır lakin Yavuz'un bunu bir çeşmeye veya öyle bir halka açık bir yere yazdırdığı rivayet olunmaktadır ki Halkın görmesi için yazılan bir şiir ağdalı bir dille yazılmaz halka göre yazılır.

Bununla beraber yavuz bu şiiri yazmışsa eğer büyük ihtimal "Allah'ım ben ne yarattım" diye günah çıkarmak amaçlı yazmıştır. Yavuz'un kürtleri Türkmenlere karşı kullandığı ve Bugün bile Türkmenler arasında kullanılan "Şafiiler (Kürtler) kanımızı içseler doymazlar" sözünün ortaya çıkışı yavuz yüzündendir. işte bunda yaptığı hatayı anlayan yavuz Kürtlerin ne menem bir topluluk olduğunu görmüş olabilir.

Yavuz'un mu değil mi hiçbir zaman emin olamayacağız ama bu şiir hakkında. Ama bu bile Şafii kürtlerin Türkmenlere yaptığı eziyeti hatırlatması açısından önemli bir noktadır.
türkçü rıza nur'a ait bir şiirdir. yavuz gibi yeminli bir türk düşmanından böyle bir şiir bekleyemeyiz netekim.
çok uluslu osmanlı devletinin en yüce padişahlarından birinin kaleminden dökülmüştür. ruma, çerkeze, gürcüye, ermeniye böyle dizeler yazılmamıştır. buna hak görülen yalnızca bu ulustur.
ey padişahım çok yaşa!
kaldığım öğrenci yurdunda hayatımı zehir eden malum insanlar yüzünden sinirlerim geçmesi için bu şiiri okuyorum içimden. ne tuhaftır işe de yarıyor.
Yavuz sultan selimin ileri görüşlü olduğunu gösteren şiirdir.
huylu huyundan vazgeçmez diye yorumlayabileceğimiz şiir.ha ciddiye alınır mı?kişiden kişiye değişir.
bir kafatasçının büyük bir imparatorluğa padişahlık yapmış birinin ağzıdan çıkmış gibi ortalığa bok atmasıdır.

her kafatasçı ahmak kaale alınsaydı bu ülke olmazdı zaten.
ülkedeki kardeş halkları birbirine düşürebilecek, aslı olmayan şiirdir. sümbülüzade vehbi efendi' nin olduğu iddia edilen şu meşhur argo diye tabir edilen şiir de asılsızdır örneğin.
olmayan şiirdir. yavuz sultan selim, adam öldürmekten şiir yazmaya vakit bulamamıştır.
yavuz sultan selim türkçülük akımı oluşturmak isteyen bir padişahtı. türk ve islam birliği kurmak istiyordu ve bunu başardıda. yüz yıllar önce böyle ön görmüş ise, ne güzel öngörmüş...
büyük ihtimalle yavuz a ait sözdür. son yılarda tarihçiler türk-kürt gerginliği yaratmamak için yok böyle bir şey deselerde. şiirdeki üslup ,vezin ve kafiye ler yavuz un diğer şiirleriyle benzeşmektedir.

olay a gelince de doğrulayan kaynak var ancak yalanlayan aksini iddia edilmesini sağlayan kaynak yoktur.
lan düdük. koskoca osmanlı padişahı ki yavuz oda.
kürtlere tepkisi olsa şiir mi yazacak sadece. tahtında oturacak şiir mi yazacak.
onu biz yaparız balım ancak. "israil'i bu olay sebebiyle kınıyoruz" ifade çok tanıdık geldi dimi.
yavuz selim böyle bir şiiri olmamakla beraber ,tamamen ırkçı alaycı ve basit bir yazıdır.
yavuz sultan selim türk - islam imparatorluğunu kurmak istiyordu.

çeşme yaptırmış ve geri geldiğinde çeşmeyi yıkılmış görünce bu yazıyı yazdırmıştır.

Kalleş adamlar o zamanda kalleşmiş. Hep arkadan saldırıyormuş kalleşler. Mert olup yüzüne bir şey söylese adam olduğunu anlayacak ve kellesini kesecekmiş. Onların dökülen kanı bile bozuk demiş sektir çekip Allah zaten onları cezalandırmış birde ben cezalandırmayım demiş. Akıllı olun diye bu yazıyı yazdırmıştır. Doğrudur bu yazı ama yine bunlar duramazlar seneler sonra TÜRKiYE'nin ekmeğini yiyip üniversitesinde okuyan biri çıkar bunu günümüz Türkçe'sine çevirir bunlar Yavuz artık yok diğerleride seslenemez diye silerler yazıyı.
tarihin arka odası'nda gelen bazı seyirci mesajlarına cevaben uydurma olduğu murat bardakçı ve erhan afyoncu tarafından detaylı olarak dile getirilen çakma şiir. hatta bardakçı bu mevzu ile ilgili olarak "hangi eşek uydurduysa" ifadesini kullandı.