bugün

ridaniye seferine giderken muş'ta yaptırdığı bir hayratın, sefer dönüşü harap bir halde olduğunu görünce, çeşmenin üzerine yazdırdığı söylenen şiir. doğruluğu tartışılır. türkçeye çevrildikten sonra kaldırıldığı söyleniyor.

Kürde fırsat verme ya Rab. dehre sultan olmasın,
Ayağını sıksın çarık, asla iflah olmasın,
Vur sopayı al ekmeği, karnı bile doymasın,
Ol çeşmeden GAVUR içsin, RUM içsin kürde nasip olmasın

Vasiyetim oldur kim,
Kürd bin kere yalvarsa; inanma kanma,
Yakana bit, kapına kürt dadandırma.

sebepsiz gelen artı ve eksi oylar editi: ne böyle bir bilginin doğruluğunu iddia ediyorum ne de böyle bir görüşüm var. sadece internette bulunan bir bilgidir.
bir osmanlı padisahının boyle bir yorumda bulunması soz konusu degildir. osmanlı'nın en büyük özelligi bir cok milletten olusmasına ragmen huzur ve refah icinde yasamasıdır.
bir Osmanlı padişahının mahalle karıları gibi devlet bünyesindeki etnik bir unsura bu tarz beddualar edeceğini düşünmek abesle iştigaldir. ki yavuz sultan selim devrinin divan şairleriyle başa baş gidecek güzellikte şiirler yazmış bir hükümdardır.
doğru olmama ihtimali yüksektir. eğer yavuz böyle düşünse yazmaz direk icraat yapardı.
doğru değildir zira bir osmanlı padişahı buna benzer bir olayla karşılaşınca light erkekler gibi şiir mi yazar? ortalığın mına koyar.
yavuz sultan selimin buyuk bir alim ve din adamı oldugu gercegi hatırlanırsa; asla iflah olmasın,karnı doymasın diye bir sey soylıyecegi tahmin edilemez. anca farsca ya da osmanlıca bilen bir ibnenin yazdıgı ve sultan selimdir diye nete verdigi gereksiz bilgidir.

ha kötü mü yazmış ben bilmem kocam bilir..

kaldı ki; osmanlıalr döneminde boyle bir sorun da söz konusu degildi. hiç okumayan tarih filmlerini izlesin bari. boyle bir sorun sadece türklere ait cumhuriyet kurma girişimlerinden sonra başlamıştır.
insana yavuz sultan döneminde yaşama isteği uyandıran bir şiir.
doğru olma ihtimali yoktur zira o dönemde kürt mü vardı ki?!
yavuz sultan selimi sevme nedenidir.
yavuz'a değil kanuni sultan süleyman'a ait olduğu söylenir. zira yavuz sultan selim dönemin türkmen ayaklanmasını bastırmak için doğu'daki kürtleri türkmenlere kışkırttığı ve kürtlere türkmen katliamı yaptırdığı ortadadır. kaldı ki dönemin koşulları düşünüldüğünde yavuz'un kürtler hakkında böyle bir şiir yazıp sağa sola afişe etmesi kötü bir politik manevra olacağı için şehirefsaneden öte değildir. kanımca; doğu'daki kürt aşiretlerinin saray yardımıyla palazlanıp daha ileride osmanlının başına bela olmasının baş müsebbibinden beklenmeyecek şiirdir doğrusu.
bu şiir güney doğu sorununu yavuz sultan selim'in yarattığı gerçeğini değiştirmeyecektir. bölgedeki alevi türkmenlerine etnik temizlik uygulamak için şafi kürt aşiretlerini bölgeye getirtmiştir. karşılığında da kürt aşiretlerinin liderleriyle bölge otoritesini paylaşmıştır. devlet otoritesinden ayrı başına buyruk yaşayan aşiretler güçlenen feodalite bugün ki güney doğu sorununun temelleridir. hatta bölge sorununu bölücülük sorununa da indirgememek lazım. bölgenin asıl köklü sorunu kendi başına buyruk aşiretler ve feodalitedir.

bu şiir ancak ninni gibi gelir. halkı uyutmak için... insanlarımız tarih bilgisi adı altında uyutuluyor. hala daha yavuz küpe mi taktı niye taktı tartışmalarını dinliyoruz. bu argümanlar ne kadar önemlidir bilmiyorum ama bu kadar basit ve sığ konular hakkında insanların tartışması; bu konuları ciddi anlamda masaya yatırması ister istemez insanı kahkahalara boğuyor. böyle de güleriz ağlanacak halimize.
önceleri inanmadığım ustaca üretilip servis edilmiş dediğim fakat osmanlı arşivlerinde türklerden etrak-ı bi idrak,(idraksiz türkler) kürtlerden ekrad-ı bi idrak (idraksiz kürtler) diye bahsedildiğini öğrendikten sonra neden yazılmış olmasın dediğim şiir.

edit: osmanlı haklıymış canım baya bi idraksiz olanları var
osmanlı mantığına uymayan, dolayısıyla uydurma "bir şeydir".
bu eleman türk ve türkçe düşmanı olduğundan elbette farsça yazmıştır bu şiiri.
siyasi görüşü forward maillerle oluşmuş insan müsveddelerinin inandığı büyük yalan.
içeriğini falan geçtim, bu şiiri bi tane divan şairine götürse, taşak oğlanına dönerdi herhalde. hatta divan şairinin "be hey dürzü" diye yavuza çemkirmesi muhtemel.
"lan hasire oradan" denecek yorumlara sahip iddia. tek bir lafım var, özellikle de dini bütün olup türklükle sorunu olan çürük patateslere lafım.
Ne oldi, etrak-ı bi idrak olunca dert yok da, ekrad'a laf gelince mi dert oldi.
nitekim yavuz demiştir yahut dememiştir. ama yavuz bizim bildiğimiz "kıyıcı" anlamından gelir ki, aman Allah yapar mı yapar. Bana sorarsanız, yavuz sövmez, keser, ondan boşuna tartışmayın.
ayinesi iştir kişinin, söze bakılmaz.
ha bir de ekrad'ın yavuz'un yanında yer aldığı iddiaları var imiş. Komedi yapmışlar len. Yavuz'un yanında yer alanlar zati oranın nadir derebeylerinden varsa da, abartılacak kadar değildir. Ne yani, Filistin'e destekte bulunmak isteyen bir ingiliz gidip savaşa katılsa, ölse, ingilizler destek verdi mi olacak?
lan şiirde denilenleri geçtim de, hakkaten akla ihtiyacı olanlar fazla bu ekradlarda. Neyse abartmayalım biz de.
şii kürtleri geçtim. Hani iran'da da söz konusu olan. Öptüm sizi şekerler.
eğer yavuz sultan selim böyle düşünüyor olsaydı şu anda dünya üzerinde bir tane kürt olmazdı.
yavuz'un olmayan şiirdir.

yavuz iran'a karşı kürtleri destekleyen bir padişahtır. kendisi döneminde doğu anadolu türkiye'ye dahil olmuştur. öncesinde lise kitaplarınızı karıştırıp haritalara bakacak olursanız doğu anadolu'nun osmanlı sınırları içinde olmadığını görürsünüz.

dolayısıyla yavuz kürtlere düşman değil taraftar politikalar gütmüş biridir.

ama tabi bunu anlatamayız o ayrı.

yavuz 40 000 aleviyi katletti. onlarla rakip kürtleri de katletti. kimseyi bırakmadı doğu anadolu'da. bugün bölgede yaşayanlar da yavuz'un patagonya'dan getirdiği saf osmanlı ırkının** torunları.

ps. çok bilenlere hatırlatmadır. yavuz sultan selim'in türkçe bir divanı vardır. başlığı okusaydın, normal bir yazarın yapması gereken gibi, görecektin yavuz'un şiirlerinden örnekler.

tabi bu çok normal. ne de olsa konuyla ilgili en meşhur hikayede ömer seyfettin türk dili'nin en büyük şairlerinden olan şah ismail'in türkçe bilmediğini iddia eder. her hatırladığımda gülerim. şimdi gülecek yeni bilgiler eklendi.
yavuz sultan selim in alevilerle ilgili daha kötü şeyler düşünmesine ve uygulamasına rağmen bu topraklarda hala milyonlarca alevi yaşayabildiğine göre doğru olma ihtimali olan şiirdir.

ama yinede yavuz bu şiiri yazmış olamaz, yavuz kim türkçe kim? yavuz un türkçe bildiği bile şüpheli ki türkçe şiir yazsın. kendisinin türkçe bir şiiri, mektubu veya herhangi bir yazışması bile mevcut değildir.
osmanlıca dediğimiz osmanlı türkçesini, farsça ve arapçadan mürekkeb bir başka dil zannedenlerin, o dönemdeki türkçe konuşma diliyle, yazışma üslubunun farklılığını, hatta diyalektik farklılıkları bile "başka dillerin farklılıkları" zannedenlerin türkçe bilmediğini iddia ettiği* padişahın yazmadığı şiir. yavuz'a ait değildir ilgili şiir. bu adamın divanı var açın okuyun.
yavuz sultan selim'in yüzlerce yıl önce kürtlerin ne halt olduğunu bilerek fırsat vermemesinin belki de son yıllarda da yapılması gerektiğini hatırlatan şiir.
(bkz: padişahım çok yaşa)
zavallı insan artığı bölücülerin uydurmasıdır. hiç bir kanıtları bulunmamaktadır. allah'tan kormaz, kuldan utanmaz kepazelerin her zamanki fitne çalışmalarından yalnızca biri...
Daha önce işlenen hayali Yavuz şiiri.
(#6211531)
güncel Önemli Başlıklar