bugün

"şu demek ki" anlamındadır. kişi bu bağlacın kullanımına ne kadar çok ihtiyaç duyuyorsa dil hakimiyetinin o kadar kötü olduğu anlamına geliyormuş.
emre altugun en iyi şarkısı.

gectigimiz yollari ariyor gozum yine
sanirim $ehir uzakta kaliyor
sanirim $ehir uzakta kaliyor
ellerimi uzatsam tutmak isterim gunu
ama gune$ ama her gece her tepemde doguyor

yani olmuyor olmuyor istesem de
kimse gelmiyor beklesem de
yani olmuyor olmuyor istesem de
kimse gelmiyor...

la la la la la ...

yaz kokusu duyardim ki$in ortasinda bile
uzun cumleler kurardim konu$urken
eski filmlerde kaldi boyle sozler deniyor
ama $imdi filmler bile eskimiyor

yani olmuyor olmuyor istesem de
kimse gelmiyor beklesem de
yani olmuyor olmuyor istesem de
kimse gelmiyor...
yani kelimesinin kullanım sıklığı kişinin kendine olan özgüveni ile ters orantılıdır.Anlattıklarının anlaşılmadığını ya da anlatamadığını düşünen anlatıcı bu kelimeyi bol bol kullanarak karşısındakine inandırıcılığını ispatlamak ister.

Günümüzde yaneee şeklinde tiki kullanımları da mevcuttur.
otobüste gördüğüm,kafasında sürekli kebelekli toka olan her cümlesinin sonuna "yaneee" şeklinde eklediği kelime yüzünden kendisine bu adı koyduğum kız.
ingilizce karşılığı tam olarak bulunamayan kelimemiz.
emre altuğ un yaptığı en iyi şarkı.
Sezen Aksu imzali Gülben Ergen sarkisi

kimsenin kimse üzerinde ipoteği yok özgürsün
ama bana bir gerekçe söyle yerini bulsun düşündürsün
bir hatam mı bir kusurum mu var ya da herhangi bir ihmalim
bir iş karıştırıyorsun bence yok başka ihtimalin

yani hakkaten mi gidiyorsun
kısmet bu kadar mı diyorsun
yani bir de görüyorsun

yani yani anlayamadım ki
yine de sana kızamadım ki
sen böyle istiyorsun

yani yani hiç acıman yok
iştahın ne kadar çok
yaşamak istiyorsun

ben zannetmiştim ki beraber yaşlanırız
ipler bizim bizde değil ki diye telaşlanırız
hem çok üzgünüm hem çağırıyor hayat
başka çaremiz mi yok biz de yeniden başlarız
(bkz: i mean)
futbol yorumcusu osman senher'in vazgeçilmez repliği.biraz daha yavşakça söylenişi için; (bkz: yane)
sözü ve bestesi fırat tanış a ait olan emre altuğ un seslendirdiği olaganüstü güzellikteki şarkı.
yanlış kullanımı olan, belirsizlik veren bağlaçtır. örneğin:
+ konser ne güzeldi değil mi?
-yani... *
emre altuğ'un cıvıtmadan önceki haliyle seslendirdiği şarkı. belki de en kayda değer olanı.
konu hakkında hiç bilgisi olmayanların ve çok bilgisi olanların çok kullandıkları bir bağlaçtır, yani.
sıkıştığımızda neredeyse her zaman rahatlıkla kullanabileceğimiz oynar başlıklı kelime.
(bkz: maymuncuk kelimeler)
medyum keto'nun bir zamanlar sıklıkla kullandıgı sözcüktür. *
emre altuğ'nun söylediği en güzel slow şarkı.
fırat tanış ın bestesi, emre altuğ un seslendirdiği şarkıdır. bestecisinin emre altuğ dan daha güzel yorumladığı ise su götürmez bir gerçektir.
fikrini söyleyen bir kişinin cümle sonunda kullanıp başa dönerek, görüşünü bir kez daha anlatmasına yarayan sıkıcı kelime.
bazı şeyleri anlamayan yurdum inasnaının önceden yani kelimesini başa getirmesi olayıdır.
kırk yıllık yani olur mu kâni?
erkan oğur'un da e-bow'uyla şenlendirdiği hoş bir emre altuğ şarkısıdır.
yıllar sonra dinleme şansı yakalayıp hayran kaldığım çok başarılı emre altuğ yorumu.
konuşmalarımda kullanmamdan dolayı bu akşam babamdan laf işittiğim kelime. sonra anlaşıldı ki annemin dayısından genetik imiş, sonra dayıma, ondan da bana geçmiş.

(bkz: dayı yadigarı)
hemen ardından açıklama içeren cümeleleri getirecek olan bağlaç.
bazı hatun kişilerin olur olmadık zamanlarda çotank diye kullanıp karsısındakileri kilitlemelerine sebep olan baglaçtır..

+ ayla seni her görüşümde inanılmaz heyecanlanıyorum..
- yani?.
+ yanisi şu; sadece arkadas gibi degil gibi sanki
- yani?.
+ anla işte, uf
- yani?.
+ ananın!..
- takıldım lan bi dakika..