1. 1.
    (bkz: üstünlük takvadadır)
    4 -3 ... selia
  2. 2.
    Kuran'da tevrat'ın değiştirilmiş olduğu belirtildiğinden çelişki değil de başlığı açanın cahilliği söz konusudur.
    -4 ... kollesistokinin
  3. 3.
    Kuran'da da yahudilerin (bir zamanlar) üstün kılındığından bahsedilir. Bakara: 47. Nedense (bir zamanlar) ifadesi parantez içindedir.
    3 -1 ... chai chen
  4. 4.
    Ustunluk Yoktur
    Lakin hic bir Millete bu kadari
    Olamayan
    Bi Ticari Zekalari vardir.
    Cok uyanik ve Firsatcidirlar
    Araplarin da Aptal bi kavim
    Oldugunu varsayarsak 8 milyon luk
    Israilin 200 milyonluk Arap Dunyasi icinde
    Hancer Gibi niye orada Kaldiklarini
    Anlayabiliriz...
    (Araplar Gosteris budalasi parayi bulunce gotu basi dagitiyolar birde devamli uruyorlar...)
    3 -2 ... hayat zor bea
  5. 5.
    O, sizi yeryüzünün halifeleri yapan ve sizleri verdiği şeylerle denemek için kiminizi kiminize üstün kılandır. Şüphe yok ki, Rabbin çabuk cezalandıran ve yine şüphe yok ki, O tek bağışlayan, tek merhamet edendir.

    enam 165

    Allah, rızık bakımından kiminizi kiminize üstün kıldı. Fazla verilenler, rızıklarını ellerinin altındakilere vermiyorlar ki, eşit olsunlar. Şimdi Allah'ın nimetini inkar mı ediyorlar?

    nahl 71

    Rabbinin rahmetini onlar mı taksim ediyorlar? Onların dünya hayatındaki geçimlerini aralarında Biz taksim ettik. Bir kısmını diğerinin üstüne çıkardık ki derecelerle bazısı bazısını tutsun çalıştırsın. Rabbinin rahmeti ise onların toplayıp biriktirdiklerinden daha hayırlıdır.

    zuhruf 32
    2 -3 ... noxeca
  6. 6.
    Yahudiler üstündür bunun çeşitli nedenleri olabilir. Ama yaptıklarından sonra kuranda sövülmüştür onlara.
    ... tenete
  7. 7.
    bakara 47 tefsir:

    isrâiloğulları’nın “cümle âleme üstün kılınması”ndan maksat, onların kendi dönemlerinde küfür ve dalâlet içinde yaşayan milletlere karşı ilâhî dini benimsemeleri sebebiyle kazandıkları üstünlükleridir; buna karşılık, yine kur’an’ın açıklamasına göre müslümanlar “en hayırlı ümmet”tir(âl-i imrân 3/110). başka bir görüşe göre benî isrâil’in bu üstünlüğü, peygamberler atası olan hz. ibrâhim’in soyundan gelmeleri ve içlerinden birçok peygamber çıkmasından ileri geliyordu (ibn atıyye, ı, 138-139; ıı, 448; râzî, xıv, 225; ibn âşûr, ıx, 84). âyette dolaylı olarak onların bu üstünlüklerinin, tevhid geleneğine sahip olmalarından kaynaklandığına ve bununla kayıtlı olduğuna da bir işaret vardır. nitekim onların, tevhid dininin ilke ve kurallarından sapmaları sebebiyle bu üstünlüklerini kaybettiklerini, hz. mûsâ’nın onları “fâsık” olarak nitelediğini, sonuçta türlü şekillerde cezalandırıldıklarını bildiren âyetler de vardır (meselâ bk. mâide 5/20-26, 77-82; isrâ 17/4-7). tevrat’ta da yer yer isrâiloğulları’nın basit arzuları veya çıkarları sebebiyle ahdi bozdukları, yoldan çıktıkları, başka tanrı veya tanrılar edindikleri, şeriatın hükümlerini ihlâl ettikleri belirtilerek onlara lânetler yağdırıldığı görülmektedir (meselâ bk. tesniye, 28, 29, 30, 31. bablar; daha ayrıntılı bilgi için bk. bakara 2/159 ve tefsiri). buradan, dolaylı olarak, müslümanların “en hayırlı ümmet” niteliğini korumalarının da “allah’a itaat edip emirlerine uymalarına, yasaklarından sakınmalarına” bağlı olduğu anlaşılmaktadır (taberî, ı, 265).

    kaynak : kur'an yolu tefsiri cilt: 1 sayfa: 119
    1 ... kazangap