bu konuda fikrin mi var? buraya entry ekle. üye ol
  1. 1.
    Uşşak Makâmı çıkıcı bir nitelik gösterir. Makâm yeden perdesi olan Rast perdesini göstererek Dügâh açar. ilk seyirlerin Dügâh perdesi etrafındaki seslerde yapıldığı görülür. Bu seyirler sırasında, Rast perdesinde vurgulamalar ve kısa asma kararlar verilir. Bu kararların uzun sürmesi ve ısrarlı olması, Makâmın seyri ve çeşnisi açısından uygun olmaz. Çünkü, Uşşaka çok yakın olan Hûzî ve Rast Mâye Makâmlarının seyir ve çeşnisine doğru bir meyil görülebilir. Yine bu seyir sırasında, Yegâh perdesine doğru, Rast çeşnisi ile pestleşme durumu, Makâmın kuruluşunda bulunmayan bir ilave ve genişleme olarak yapılır. Bestekârlarımız, Yegâha düşerek, Yegâh üzerinde Rast göstermeyi adeta bir gelenek durumuna getirmişlerdir.

    Dügâhtan tize doğru, Uşşak dörtlüsü içinde gösterilen seyirlerde, Nevâ perdesi sıkça gösterilir ve Dügâha doğru pestleşirken Segâh perdesi üzerinde sıkça vurgulamalar ve özellikle asma kararlar verildiği görülür. Bu asma kararlarda, Kürdî perdesi yeden olarak alınmaz. Segâh eksik bakiye bemolü içinde pestleştirilerek, asma kararlar her halde Dügâh perdesi de gösterilerek alınır. Bu tür asma kararlar Uşşak Makâmının bir özelliğini göstermesi ve çeşniyi belirtmesi yönünden önem taşır. Yine bu tür Segâhlı kararlar az ölçüde değil, tekrarlı olarak yapılırlar. Eğer, Segâhta verilen asma kararlarda Dügâh perdesi yeden olarak gösterilmiyor ise, bu Beyatî, Nevâ Isfahan vb. Makâmların asma kararlan gibi, Uşşaka yabacı bir karar türü olur. Bu sebeple Segâh perdesinde, Uşşak Makâmına has bir karar göstermeyen seyirler Uşşak Makâmının çeşnisini tam ve gereği gibi oluşturmamış olurlar.

    Nevâ perdesi üzerinde yapılan seyirler, Bûselik beşlisi içinde olmasına rağmen, Buseliğin özelliklerini göstermez. Gerdaniye gösterilerek Nevâya düşüşler yapılır. Acem perdesi, Beyatîde olduğu gibi sıkça kullanılmaz, kısa vurgulamalar yapılırsa da asma kararlara önem verilmez, bu perde diğer bazı perdeler gibi sıradan biri olarak seyirlerde görevini icra eder. Çünki, bu perde üzerinde çokça asma kararlar verilmesi durumunda, Beyatî Makâmına doğru bir geçkiye gidileceği meyli doğar. Eğer Beyatîye bir geçki yapılması isteniyorsa mesele yoktur. Ancak, aksi halde, Acem perdesi yerine göre kullanılan sıradan bir perde niteliğini taşır.

    Nevâ güçlü perdesidir. En çok asma karar verilen perdedir. Bu kararlarda, Nim Hicaz perdesi yeden olarak alınmaz. Çargâh perdesi kullanılır. Nevâ üzerinde Hicaz (çoğu zaman Karcığar niteliğinde) ve Çargâh üzerinde Nikriz geçkileri, Uşşakta çok az kullanılan, önemsiz geçkilerdir. Bu geçkiler Beyatî Makâmının özelliklerini taşırlar.

    Muhayyer perdesi tiz duraktır. Eserine miyan açmak isteyen bestekâr veya icracının, Muhayyerden itibaren, kendi doğuşuna bağlı bir Makâmdan miyan açabileceği gibi, çoğu zaman, Muhayyer Makâmına geçki yaparak miyan açtığı da görülür. Ancak, miyanın mutlaka Muhayyer perdesinden açılması icap etmez. Bestekâr veya icracı, istediği perdeden miyan açmakta serbesttir.
    6 ... montezumas
  2. 2.
    "la- si bemol 2- do- re- mi- fa diyez 2- sol- la" şeklinde donanım sahip, klasik türk müziği ve türk halk müziğinde sayısız örneği bulunan makamdır.

    (bkz: tahir makamı)
    2 ... stalker
  3. 3.
    kaç yıldır hasretiz birbirimize

    kaç yıldır hasretiz birbirimize
    Kavuşuruz kısmet olursa bir gün
    sakın olma mahzun kederli üzgün
    Kavuşuruz kısmet olursa bir gün

    Dağ dağa kavuşmaz derler ya hani
    Kalkar aramızdan gün olur mani
    Elverirse şayet ömrü fani
    Kavuşuruz kısmet olursa bir gün

    hasret detler yıkan coşkun sel gibi
    sen orda ben burda olduk el gibi
    şeda bülbül ile gonca gül gibi
    Kavuşuruz kısmet olursa bir gün

    Dağ dağa kavuşmaz derler ya hani
    Kalkar aramızdan gün olur mani
    Elverirse şayet ömrü fani
    Kavuşuruz kısmet olursa bir gün.
    2 ... asi
  4. 4.
    sifali turk muzigi makamlarindandir.
    oglen vakti etkilidir.
    su tabiatlidir, soguk ve nemlidir.
    gulme, sevinc, kuvvet ve kahramanlik duygulari verir.
    derin ask ve mistik duygularin ifade aracidir.
    uyku ve istirahat icin faydalidir.
    gevseme hissi verir.
    *
    2 ... papagan
  5. 5.
    hem türk sanat müziği hem de türk halk müziği ile ilişik halindeki makam. en kıyak örneklerine istanbul türküleri içerisinde rastlayabilirsiniz. rasta da rastlarsınız da konumuz o değil.

    (bkz: kalenin burcu muyam)
    2 ... aklidengegorecelibikavramdir
  6. 6.
    *bir fincan kahve olsam
    *kadifeden kesesi
    *akşam oldu hüzünlendim ben yine
    *gücüme gidiyor böyle yaşamak
    *sevemedim kara gözlüm
    *menekşe gözler hülyalı
    *aheste çek kürekleri mehtap uyanmasın
    *telgrafın tellerine
    *ormancı
    *bahçevan
    *ayva çiçek açmış
    *her mevsim içimden gelir geçersin
    *gamzedeyim deva bulmam
    *yangın olur biz yangına gideriz
    *ayağında kundura
    *gözlerin doğuyor gecelerime
    *bağdat yolu
    *niksarın fidanları
    *fincanı taştan oyarlar
    *istanbul'dan üsküdar'a yol gider

    gibi eserler uşşak makamındadır.
    2 ... saipsiz
  7. 7.
    aşıklar makamı.
    4 ... ozan oyunbozan
  8. 8.
    --spoiler--
    uşşak makami

    kelime anlami : arapça aşıklar(hakiki aşk) anlamına gelmektedir. derin aşk ve mistik duyguların ifade vasıtasıdır.

    açiklama : ilk defa 14. yy.da safiyüddün abdülmümin’in eserlerinde rastlanılmaktadır. yerinde uşşak dörtlüsüne,neva perdesinde buselik beşlisinin eklenmesiyle meydana gelir. seyri çıkıcıdır. en eski makamlardandır. basit makamdır. la dügah perdesinde karar kılar. inerken si perdesi donanımdaki bir komayı alır fakat türk müziğinde olmamasına rağmen çıkarken si perdesinin 2,5 koma basılması gerekir.

    psikolojik etkisi : insana gülme,mutluluk(sevinç),neşe(keyif),kuvvet,cesaret ve kahramanlık verme gibi özellikleri vardır.

    sağlığa etkisi : ayak ağrıları ve uykusuzluğa iyi gelir.gevşeme hissi verir.uyku ve istirahat için faydalıdır. rahatlatıcı etkisi vardır.kalp ve tansiyon hastalarına stresten uzaklaşmaları için tavsiye edilir.nikriz (damla) ağrılarına faydalıdır. çocukların bütün organlarını etkileyen kuru ve sıcak yellerde ve erkeklerde görülen ayak ağrılarına faydalıdır.

    astrolojik etkisi : balık burcu. su tabiatlı. soğuk-nemli. jüpiter.gece ve dişi bağlantılı olup perşembe günü özellik gösterir.

    zamana etkisi : gün batarken,öğle vakti, tan vaktinden günbatımına kadar,akşam vakti etkilidir.

    ülke etkisi : türklere etkilidir.

    örnek eserler : unutamam seni,ne mektup geliyor ne haber senden,gönlüme gir doğ güneşim,akşam oldu hüzünlendim ben yine,güller arasında seni bensiz gören olmuş,vurgun,gamzedeyim deva bulmam,sevgi dolu şu gönlüm...
    --spoiler--

    http://tsmnota.com/detail...d63515dbaccad4ab9e5640356
    2 ... akinburak
  9. 9.
    (bkz: sevgi dolu şu gönlüm)
    2 ... cikita muz teoremi
  10. 10.
    Klasik Türk müziğinde ana makamlardan biridir. aşk şarkılarının makamı...
    2 ... cikita muz teoremi