bugün

Tatlı Hayat ve ikinci Bahar'daki karakterlerine ve bu karakterleri yansıtışına bakarsak doğruluğu olmayan bir düşünce.
türkan şoray çok beğendiğim yetenekli bir oyuncudur. fakat berbat bir program sunucusudur. rol haricinde konuşmaması gereken mütiş filmlere imza atmış aktristtir.
erkek versiyonu için;
(bkz: kadir inanır)
türkan şoray bu tip söylemlerle harcanmayacak kadar iyi bir oyuncudur.
az evvel müjdat gezene laf atıp orada istediği ilgiyi görmediğinden olsa gerek daha can alıcı bir yere laf atayım bu sefer garanti dikkat çekerim diye düşünen kişinin sıçtığı başlıklardan yalnızca biri.

(bkz: başlık sıçarken ishal olmak)
kanımca, bu savın sahibinden ''sizce marilyn monroe nasıl bir oyuncu idi?'' sorusunun yanıtını beklemek gerekir.

o'nun, ölümünden yıllar sonra dahi bakışları ile milyonların yüreğini hoplattığı bir gerçek iken, sanat eleştirmenlerince; salt oyunculuk sanatı adına sergilediği pek de dişe dokunur bir şey bulunamamıştır.

bundan şöyle bir sonuç çıkarılması mümkün;

kimi sanatçılar, kendilerine verilen tüm rolleri; mükemmel oyunculuk yeteneklerini kullanarak hakkıyla oynarlarken kimileri de bizzat kendilerini oynayacakları senaryoları önlerinde bulurlar. insanın, kamera karşısında kendini oynayabilmesi de sanıldığı kadar kolay değildir. üstelik, özellikle sizi izlemeye gelmiş binlerce gözün sizin her hareketinizi süzdüğünü düşünürseniz.
bu onermenin dogru ya da yanlisligini baska bir onermeyle betimlemek: zeki muren sesine guvenmedigi icin sahne sovlarina agirlik vermistir.*
beğenmeyebilirsiniz ama "berbat bir oyuncudur" demek çok büyük haksızlıktır. türk sinemasının belli bir dönemine damgasını vurmuş oyunculardandır türkan şoray. o şartlarda türk sineması neyse, o da o doğrultuda oyunculuk yapmıştır. heyecanlı yapısından dolayı pek konuşamadığı ve sitcom tarzı oyunculukta pek inandırıcı olmadığı tespiti ise doğrudur.
şimdi şöyle belirtmek gerekir ki efendim bazı düşünceleri karşıt görüş belirtmeksizin kabul edebilirsiniz. mesela hangileri? işte güzeldir, çirkindir, şişmandır, zayıftır, çekicidir, şehvetlidir vs. bunları dediğiniz takdirde ben de derim ki "heaa, adamın zevki bu demek ki. saygı duyarım."

ama velakin siz onun oyunculuğu hakkında yorum yapmaya başlarsanız ben de şunu derim: "kaç sanat okulu bitirdin? kaç filmi yönettin? oyunculuk hangi yıllarda başlamıştır? hangi akımlardan nerelerden sinema tarihine geçiş olmuştur? iyi bir oyuncu nasıl olmalıdır? sahneleme vurguları, dramaturji, ışıklar hakkında bir bilgin var mı?"

yani bu tarz bir yorum yapabilmen için hulusi kentmen gibi bir adam, adile naşit gibi bir kadın olman lazım benim kanaatimce. bir başka deyişle bir kişinin yaptığı işi eleştirebilmek için onun yaptığından daha ileri derecede o işi yapman ve de bilgi sahibi olman gerekir.
senaryo´yu kendi yazmadigindan verdigi rolleri oynuyor ki bu da gayet normaldir.
hep ayni roller veriliyorsa bu onun sucu kesinlikle degildir.
tek düze oynayan oyuncular berbatsa,

(bkz: kenan imirzalıoğlu)
(bkz: necati şaşmaz)
(bkz: kıvanç tatlıtuğ)
daha niceleri... berbattır. (yazara göre)

başlığı açan yazara soru: sen yukarda ki isimleri hiç mi izlemedin? ya da selvi boylum al yazmalım, onu da bilmiyorsun. diyelim ki izlemedin, etkisini de mi duymadın?
türk sinemasına emek verenlere saygısızlığın ilanı.

iyi oyuncu değildir belki ancak dönemin filmlerine baktığımızda her oyuncunun yapamayacağı işleri yapmış, herkesin giremeyeceğini yüklerin altına girmiştir. bu anlamda saygıyı hak etmiştir.
oyunculuğuna değil de; hakkında zekasına laf etme hakkını kendimizde bulduğumuz şahıstır.
zira kendisi;
- gözlerinizi bağışlamak ister miydiniz?
sorusuna;
+ şimdi mi, hemen mi?
cevabını vermiştir...*
başlık sıçacağına git de "Dönüş" filmini izle, "Baraj" filmini izle, "devlerin aşkı'nı izle, "deprem" filmini izle, "Dila hanım'ı izle, "vesikalı yarim" filmini izle denilesi saçmalıktır.
güncel Önemli Başlıklar