bugün

her gün yüzlercesinin, katledildiği, dövüldüğü, sövüldüğü, tecavüz, taciz edildiği, hiç olmadı psikolojik şiddete, baskıya maruz kaldığı toplumsal ortama bakarak, türk kadının başlatılması elzem hale gelmiş kadınlık mücadelesinde, karşısında duran kürt örneğini değerlendirmesi durumudur.

kürt kadınlarının içinde bulundukları toplumsal coğrafyada, türkiye'de eşine rastlanamayacak bir biçimde edindikleri eşitilikçi statü, katılımcı siyasi, sosyal ve aktivist profili gözlemleyerek, üzerinde tartışarak, sonuçlara vararak kendi ezilmiş kadın kimliklerini de düzlüğe çıkarma mücadelesi vermeleri gereksinimi doğmuştur. türk kadının müzmin kaderi yüzyıllardır ataerkil ve dini dogmaların altında ezilirken, günümüze değin pek de bir mücadele geliştirememesi ve kadınların hala hor görülüp, dövülüyor, tecavüz edilip, öldürülüyor olması durumu daha fazla devam etmemeli.

bugüne değin etkili bir kadın birliği ve dayanışma örgütlenmesi oluşturulamamış olabilir ve belkide toplumsal şartların mevcut haliyle bunu gerçekleştirmek çoğu zaman mümkün hale gelmemiş de olabilir, fakat son yaşanan olayda özgecan'ın katlini, birlik ve dayanışma bilincini yükselten, mücadeleye zemin oluşturan bir milat olarak tassavur etmek de mümkün hale geldi. türk kadının yanı başında örnek teşkil edecek çok ciddi kazanımları kadın olarak gerçekleştirebilmiş bir kürt kadını protitipi de mevcuttur. bu türk kadınları için değerlendirilmesi, çözümlenmesi, üzerinde düşünülmesi gereken bir örnektir. bu ülkenin daha yaşanılabilir, aydınlık, eşitlikçi, demokratik bir ülke olması kadın mücadelesinde katedilecek mesafelerin topyekün oluşturacağı bilinç sıçramalarında yatıyor. bu yüzden türkiye'deki kadın mücadesine tüm aydın, bilinç sahibi, hakikatli erkeklerin de destek vermesi görevdir. bunu kürtler hep birlikte gerçekleştirdiler, elbet türkler de, kadının kendi mücadelesini ön planda tutan bir ciddiyetle başrolde olduğu topyekün aydınlanma savaşımı koşulları içinde elde edebilirler.