bugün

Nayır
Nayır
Nolamaz.
çok sevdiği halde onun iyiliği için hiç sevmemiş, onunla oyun oynamış gibi sözler etme, kendisinin kötülüğüne karşıdakini inandırmaya dair sahneler. genellikle kahramanımız göz temasından kaçınır ve kameraya doğru acı acı bu sözleri ederken, muhatabı hayır inanmıyorum reddiyesiyle birlikte sözlerin ağırlığı arttıkça nefretle ve büyük hayal kırıklığı ile gözyaşlarına boğulur. kahraman zalim bir gülüşün ardından muhatap ortamı terk ettiğinde çevresinde bir şeyleri yumruklayıp gözyaşı akıtır. seyirci hay ben senin yapacağın işi serzenişiyle birlikte mutlu son olabilir mi acaba diyerek izlemeye devam ederken vurucu müzik noktalanır. izleyici bir sonraki gerçek kötü adam sahnesinin kucağına bırakılır.
Saymakla bitmez, bunun için ayrı bir sözlük açmak gerekir.
(bkz: sen daha iyilerine layıksın).
Kaza sahnesinde kameranın saçma sapan yörüngeler çizmesi.
(bkz: ince hastalık)
zengin oğlan fakir kız veya tam tersi.sınırsız entrikalar, ortada dönen oyunlar. ilk başta birbirden nefret eden iki kişinin 2 hafta sonra birbirine aşık olması.
hiçbir kötü adamın evinde yerli içki bulunmaz.
hiçbir kötü adam kaçak malları saklamaz orta yere istifletir.
komedi filmlerinde hiçbir kötü salak olduğunu kabullenmez.
bilim adamları ya önlüklüdür ya da takım elbiselidir.
sakallı veya bıyıklı berber yoktur.
otomobillerin içi gündüzleri de otomobilin dışından daha aydınlıktır.
bilhassa eski türk filmlerinde hiçbir kişi bilhassa yaşlılar bsg demez. "tabi ancak" la başlayan cümleler kurarlar.
Ağlayan bebek sesi hepsinde aynı. Hatta sözlükte de böyle bir nick vardı.
hiçbir filmdeki esas oğlan saçlarını taramadan uyanmaz.
her komiserin odası geniştir. mahalle kavgası yapılır mahalle kavgası yapanların tamamı odaya sığar hatta boş yer de vardır. hiç bir komiser ilk soruşturmayı nezarette yapmaz. her komiser ilk soruşturmayı odasında yapar.
(bkz: peki)
tozlu kirli otomobil yoktur, olmaz.
mendile öksürüp, mendildeki kanı izleyicinin
gözüne gözüne sokarcasına kameraya göstermek.
-polisin her zaman en olaylar gerçekleştikten sonra gelmesi
-kadınların hep saf olup kolayca aldanmaları
-kör olma vakaları
-bir küçücük mevzuyla hemen yön değiştirme,hemen inanma.
-yardım eden iyi kalpli adam ya da kadının gerçek anne yahut baba oluşu.
-kocasından ayrılan kadının meyhaneye düşüp içkici olması.
HANDE isimli kadının konağın amına koyması. herkesten nefret etmesi, evin erkeğini baştan çıkarmaya çalışması. güzel olmaması ama seksepalitesi olması. kısa etek giymesi.
senin annen bir melekti yavrum.
nayır nolamaz.

bi de iki kisinin birbirine dogru km lerce kostugu sahneler var. baksan aralarinda 20 metre yok ama kosarak 2 saatte kavusamiyolar.
Polat alemdar ı seslendiren elemanın seside çoktan klişe oldu sanırım. Başrol oynayan civan delikanlıların alayını bu adam seslendiriyor.
-Bebek ağlama seslerinin hep aynı olması, kulağı sağır edercesine bağıran insanı acayip sinir eden bi ağlama sesi.

-Çocuk oyuncularının sesinin kız erkek farketmeksizin hep aynı sese sahip olması hepsinde ömercik in sesini seslendiren kişi olması.

-7 Yaşından küçük çocukların (Sezercik,yumurcak) hep aynı çocuk Tarafından seslendirilmiş olması peltek konuşan bi çocuk sesi.

-nikahta son anda eş değişikliliği yapılması türkan şoray tanju Gürsu ile evlenicekken 5 dk önce vazgeçip murat soydan ile evlenmesi ne ara evraklar değişti de isimlerinize göre düzenlendi (türkan şoray filmi).
güncel Önemli Başlıklar