zengin iş adamı, fakir kız, zengin iş adamına aşık egoist seksi kız, zengin iş adamının kibirli kötü annesi, iş adamının fakir kıza aşık olması, fakir kızın önce yüz vermemesi sonra onun da aşık olması, annenin bu durumda zengin egoist kızla bunları ayırmak için planlar yapması gibi olaylar en başta gelenlerdir.
ezel,suskunlar,leyla ile mecnun...
bardağın biraz dolu tarafından bakmak gerek.
bok çukuru, saçma sapan aşk dizileriyle ve şatafatlılığı özendirerek gençlerin beynini yıkamak dışında hiçbir sike yaramayan diziler tamamen kalkmalı. bunun yerine hayatın gerçek yönlerine vurgu yapan realist filimler olmalı. sonuçta halka halkı göstererek onlara bir şeyi öğütlersin halka halktan olmayan bir kaç kişinin toplumda yaşayabileceği üst düzey bir hayatı gösterip buna özendirmek bilinçli olarak sermayecilerin propagandasıdır ve işin kötü yanı halk buna özeniyor. rabia olmuyor pelinsu oluyor halk. mahmut olmuyor berke oluyor.

mahmutsun sen mahmut kal!
görsel
Şu ülkede her şey değişir, hükümetler, partiler, sosyal statüler fakat Arka Sokaklar, Kurtlar Vadisi ve Çocuklar Duymasın değişmez. Dizi biter film başlar, film biter kitap olur. 3.sınıf espriler, konular falan. Bizim dizilere Ortadoğuda hayranlarmış, Ortadoğu zaten hani doğal ne bekliyorsun How I Meet Your Mother mı izlesin adam? Açacak ana bababababa diye ona gülecek, hayır birde nasıl komedi dizisi bu? Neyi komik? Arka Sokaklar desen kaçakçılık, tecavüz, hırsızlık, cinayet, siber suçlar, darp, uyuşturucu her şeye bakıyorlar. Nasıl bir birimse koy ülke kurtarsın. Kurtlar Vadisi baguvix zaten adam ölemiyor. Sonra vay efendim gençler neden yabancı dizi izliyor. Ne izlensin abi tarihi dizi yaptılar adam haremde padişah oldu, haremde bitti dizi. Ertuğrul dediler zerre tarih bilgisi olan bir senaristi yok. Köy kahvesi kadar kayı boyu 10 bin çadırlık boya bak. Katiyyen eğitilmiyor millet, kati suretle Ortadoğulu olma yolundayız, uçarak gidiyoruz. Kimsede çıkıp demiyor bize ne izletiyorsunuz siz hocam diye? Asırlardır aynı konular aynı mizahlar, adamlar bir dizi yapıyor dizi başlangıç tarihi yazının icadı ile eşdeğer. Tamam git işte konun kalmadı, bitti babacığım 7 bin tane tecavüzcü tutukladın, 5 bin tane israilli vurdun, 18 milyon kere ana babababa dedin tamam bitti git, bit. Alıp birde yabancı dizileri çeviriyorlar, sen tut o kuralsız aileyi gecekonduda yaşayan varoş bir aile yap, manyak mısınız bu nasıl şey? Youtuberlar zaten enteresan ne izleyecek bu millet? Yok onun şarkısı illu yok bunun şarkısı illu, cin otoparkta sinyal atıyor, cinli eve girip arkadaşlar ile parti yaptık tarzı şeyler hep. Hepside onlara oluyor ha gece sen ben girsek o eve alkolik dayılar çıkar karşımıza ateş isterler ama bunlarda her videoda cin. Hepsini geçtim ana babababa repliğine hala gülen var ya gülüyor lan adam neyi komik abi?
Türk dizilerinde genelde iki kadın karakter işlerler. Tam olarak şöyle: dizide eğitimli kadın, şirret, kötü niyetli, kıskanç, diğer oyunculara göre çok daha fazla makyaj yapan ve habire planların peşinde olan bir tiptir.
Ancak başroldeki masum kızımız ise tam olarak eğitimini tamamlamamış, bir şirkette vb. yerde çaycılık, sekreterlik veyahut ev işlerine giden veya hizmetli rolü oynayan, masum, güzel ve doğal bir tiptir. Kimsenin arkasından kötü bir şey planlamaz, tüm dizi karakterleri bu kıza aşıktır ve bu kız aşırı iyi niyetli biridir vs.
Ben şunu anlamıyorum niçin, abartmıyorum, tüm türk dizilerinde eğitimli kadın kötüyü oynarken eğitimsiz kadından meleği oynuyor? Eğitimli olmak niçin böyle göze kötüymüş gibi gösteriliyor? Uzmanlar bir el atsın.
Ayrıca uzmanlar el atsın diyince şunu eklemek istiyorum, geçen bir sempozyuma katıldım. Sempozyumun konusu, medya ve kadın'dı ve tam olarak dizilerde ve reklamlarda işlenen kadın imajı hakkında konuşuldu. Konuşmacılar bu tür senaryolardan ne kadar rahatsız olduklarını ve bunu ne zaman değiştirmeye çalışsalar, reytinglerle ve çalıştıkları kanal tarafından cezalandırıldıklarını anlattılar. Aslına bakarsanız türk dizilerinde ve hatta türk televizyonunda izletilen ve ortaya konulan tüm bu saçmalıklara karşı farklı programlar veya daha yaratıcı şeyler yapılmak istense bile, halkın eğitim ve anlayış düzeyindan kaynaklı talepleri medyayı da bu tür programlara yönetliyor. Tabi medya bu tür şeylere yönelince halk girdiği batağa iyice saplanıyor.. ilginç bir etki tepki sürecindeyiz, bu durumun düzelmesini umuyorum.
Aşk,meşk,konserve yapılmış cinsellik,yalanlar,iftiralar ve bolca silah ve mafya. Yabancı yapımlar görse çelenk yağmuruna tutarlar ki görüyorlar ve onu bile yapmıyorlar. Siz düşünün.
Bitmek bilmeyen anlamsız bakışmalar, ağır çekimlerin 5 dakika sürmesi, salak bir müzik eşliğinde ağarlaştırılmış sahneler, öpüşmek için geçen en az üç dakika bekleme, seks içn kameranın aşağı doğru çekim açısını değiştirmesi, bir zengin uzun boylu yakışıklı beyefendi bir de sümüklü ama harika güzel bir hanımefendi ve hiç işe güce gitmeden hayatın kaos ve entrika etrafında dönmesi.
her bölümün en az 90 dk olması , yabancı diziler 40 dk için daha fazla para harcarken bizimkiler 90 dk yı daha az bütçe ile geçiştiriyorlar. Sonuç : elle tutulur birkaç dizi ve çöp...
44 dakikalık bakışmalar.
3 bilinmeyenli aşk denklemi yada pozitif negatifin imkansız buluşması *
Deli Yürek.
zenginlik
ihtiras
şehvet
cinayet
fakirlik
fukaralık
aşk
aldatma
karşılıksız sevdalar
kara para
uyuşturucu baronları
hırsız - polis
anadolu komedisi
ensestlik
köylü - şehirli
acıtasyon
abzürt komedi.
uzun süre maruz kalındığında ciddi iq düşüşüne sebep olabilecek televizyon şeysi.
Holdingler zinciri sahibi genç kaslı yalnız yaşayan zengin a erkeği.
A erkeğinin yanında çalışan a erkeğine vuruk zengin kaşar b kadını.
Kendi emeğiyle a erkeğinin şirketinde işi girip yüksek pozisyonda çalışan a erkeğine karşı boş olmayan ama hissettirmeyen para herşeyi satın alamazcı c kadını.
Babasının mirasçısı olarak a erkeğiyle ortak olan ve sürekli onu kıskanan d erkeği.
dünyada dizi ihracatı sıralamasında 2. sırada olması.
1. amerika
2. türkiye.

bu aklıma gelmeyendi. öğrendim şaşırdım.

akla gelenler ise listelenmiş hepsine katılıyorum.
muhakkak hamile bir kadın ve çocuğu ondan olmayan bir koca var dizide.
çift pencereli bir oda. bir pencereden baktığınızda holding, lüks arabalar, villalar görülür. diğer pencereden baktığınızda fakirlik, sefalet, gecekondu mahalleleri. silah ve aşk olmazsa olmazıdır dizilerin. bu tabuları yıkmış, bambaşka senaryoları olan diziler elbette var. ancak biraz araştırdığımızda uyarlama olduklarını anlamak pek de vakit almıyor açıkçası. özgün içerik diyebileceğimiz, bu format dışında kaç adet yerli yapım dizi sayabiliriz ki?
güncel Önemli Başlıklar