bugün

türk filmlerindeki en gerçekçi unsurdur. olup biteni hiçbir şey yapmadan, hatta yüz ifadesini değiştirmeden izleyen topluluklardır. her ikisinde de arkalardan kameraya bakıp sırıtanlara rastlanır.
türk filmlerinde değildir haber bültenlerini az takip ediyorsanız her yerdedirler, bir olay oldu mu hemen olay mahalinde bitiverir bu zararlı güruh.
film de intihar eden gencin hemen altında bulunurlar. ellerini selam verir gibi alnına koyarak kısık gözlerle gencin yapacağı hareketi bekleyen ve kendi aralarında konuşan,'hooo, höö, huuuw' gibi gencin yaptığı her harekete tepkiler veren kalabalıktır.
kendine gore kriterleri olan topluluktur. memnuniyetleri izlenilen olayin kampsami ve sonucu ile orantilidir. kavga izleniyorsa eger kan görmek isterler. eger ki taraflar kavgayi yarida kesip bari$arak ortamdan uzakla$irlarsa kalabalik delirir, ayar verir hepsine. "eayh yaf$aklara bak yeaaa bo$una toplandik hadi gidelim" gibisinden baki$ atarlar. birde ruhsuz olanlari vardir, izledikleri ne olursa olsun bir noktaya odaklanmi$ $ekilde bakarlar, gozleri asla hareket etmez.
film çekimini seyretmek için orada bulunan topluluktur.
türk filmlerinde olayların nasıl sonuçlanacağı konusunda bilgi sahibi olmak isteyen kişilerdir. yüksek bir yerden atlayacak olan genç, polisin son anda kaçarken yakaladığı sevgili, iki erkek arasında çıkan kavga gibi ortamlarda görülür.

en enteresanı iki erkeğin kavgaya tutuştuğu andaki sahnedir. erkekler birbiriyle kıyasıya bir rekabet içindedir, kimse olaya müdahale etmez, herkes öyle olduğu yerde seyreder. erkeklerin etrafında çember oluştururlar ve sadece sunucu merak ederler.