bugün

bu, hz muhammed döneminde hepberaber camide kılınması yasaklanmış bir namaz değil mi? Hz muhammed ten sonra nasıl tekrar ortaya çıkmış. Açıklık getirilesi sorunsal efenim.
(bkz: islamda namaz var mı yok mu sorunsalı)
(bkz: cenaze namazı var mı yok mu sorunsalı)
peygamber efendimiz teravih namazının tek kılınmasının daha hayırlı olduğunu söylemiştir. cemaatlede kılınır lakin cemaatle kılınmaya başlanırsa farz diye algılanır ve ileri ki nesiller öyle bilir diye buna pek yanaşmamıştır. hz. ömer dönemine kadar teravihi müslümanlar tek başlarına kılmıştır. lakin hz. ömer şunu görmüştür ki kimse kılmıyor unutulmaya yüz tutmuş ve derhal cemaatle kılınmasını istemiştir. o zamandan günümüze kadar cemaatle kılınmıştır.
gerdek gecesi namazı hiç yoktur o zaman.
yaşar nuri öztürk var mı yok mu sorusunun malum cevabı kadar vardır hem de teravih namazı.
kılmayan kılmaz, inanmayan da inanmaz.

bunun sonu Allah var mıdır, yok mudur'a çıkar ki maazallah. gelmeyin ibnelerin oyununa.
yaşar nuri öztürk gibi şarlatan'ın sözlerine bakılarak, muallakta kalan kişilerin sorunudur bu. vardır elbet. bu kadar insan hiç bir şey bilmiyor, yaşar nuri biliyor sadece amk. bu herif ölünün arkasından kuran okunmaz, kurban kesimiyle ilgili kuran'da ayet yoktur diyen bi kelle lan bu herif. böyle at yarrakları milletin aklını, ne sikimse bi şekilde yanlışa sürüklemek için varolmuşlar.
"var diyene var, yok diyene yoktur." farz değildir efendim ama bu olmadığı anlamına gelmez.
(bkz: teravih yok cenaze yok ne var lan it)
'kılmam ama kılana da kıl olmam' tezimle içinde yer almak istediğim tartışma konusu.
bunca yıl sonra böyle bir tartışma konusunun çıkması bile aptallık. ne yani bunca insan boşunamı kıldı yüzyıllardır teravih namazını?
Hz. Aişe (r.a.) anlattı: Bir gece Resûlullah teravih namazını kıldı. Cemaat de beraberinde kıldı, ikinci gece yine kıldı, o gece ce­maat çoğaldı. Daha sonra üçüncü «veya dördüncü» gece cemaat toplandı, fakat Resûlullah (teravihi kıldırmak için) gitmedi. Sa­bah olunca; «Gece toplanıldığını gördüm, ama teravih na­mazının size farz kılınmasından korktuğum için, çıkıp size teravih kıldırmadım.» buyurdu. Bu hadise Ramazanda olmuş­tu.(Müslim,Salatül Müsafirin).
Burada açıkça belirtiliyor ki teravih namazı vardır ancak farz değildir ki farz olduğunu bir Allah kulu iddia etmemiştir. insanların kafasını bulandırmanın alemi yoktur, teravih namazı vardır.
abdülaziz bayındır ve yaşar nuri öztürk gibi ehli sünnet vel cemaat düşmanı şovmenlerin ortaya attığı iddia...

yaşar nuri öztürk denen sekreter düşkünü bu chp eskisi şahıs, 2 sene öncesinde imam-ı azam isimli bir kitap çıkarıp imam-ı azam üzerinden paraları cukka eder. görünüşte imam-ı azam'ın hayranıdır. lakin bu iki yüzlü tüccar, imam-ı azam'ın "teravih namazı 20 rekattir ve cemaatle kılınması efdaldir" ictihadını hiçe sayarak abdülaziz bayındır'ın peşine düşerek çok sevip saydığını söylediği imam-ı azam'a muhalefet etmiştir.

işte işin acı yönlerinden biri de budur. şöhretini devam ettirmek için her türlü şaklabanlığı yapar bunlar. kendilerine tavsiyem ahiret günü hz. ömer efendimizin gözüne gözükmesinler.
eski popülaritesini kaybeden bir zibidinin tekrar gündeme gelmek için yoktur diyerek başlattığı akım. madem durum böyle sen geçen sene de buradaydın ondan önceki senede, onda neden aydınlatmadın ki bizleri? ne değişti vahiy mi geldi sana?
kılan için vardır kılmayan için yoktur.
Gereksiz tartışmadır. Sonuçta namaz kılmak güzel bir şey. Teravih namazı zaten sünnet değil mi? E o zaman kılan kılsın sevaba girsin kılmayanda kılmaz.
namaz kılmayanlar üstünde durdukları konu.