bugün
- cengiz ünder'in bıyığı10
- assembly kodu10
- junkman12
- kuva'i milliye ne ise hamas da o dur20
- ali koç8
- fenerbahçe14
- arda güler16
- altıncı filoya karşı namaz kılmak12
- uludağ sözlük discord grubu10
- yazarların en rum özelliği21
- motorcu fırlama hafif demir demirkan tarzı yazar13
- erdoğan'dan sonraki başkan20
- sexting haram mıdır22
- ismail kartal19
- konstantinos tzolakis9
- sözlük kızlarının elleri şuan napıyor sorunsalı10
- sadece sennn13
- türkiyede bütün yiyecek fiyatları aşırı fahiştir17
- 18 nisan 2024 fenerbahçe olympiakos maçı58
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti12
- eybırın manyağı kıskanması14
- kadın ayağı kokusu11
- mehmet şimşek'in türk milletine yerel halk demesi8
- evlenmek istememek ama yalnızlıktan da sıkılmak10
- erkeklerin bir kere küsünce geri barışmaması18
- flörtlerinizin ortak özellikleri21
- anın görüntüsü17
- beni seviyor musunuz8
- annem baban uğur dündar dedi8
- görümceniz sizi engellese ne yaparsınız13
- çok fazla çirkin erkek olması11
- anksiyete psikolojik değil fizyolojik bir sorundur11
- bacaklarımdan tahrik olan kız olduğunu sanmıyorum14
- yazarlardan parfüm önerileri14
- letthe8
- manyak olmaya karar verdim9
- ebbırı top gibi sektirme yarışması19
- sokakta kadın döven araplar12
- sözlükteki fosiller24
- netflix'in pkk lıyı başrol yaptığı dizi11
- 56 yıldır hiçbir kadınla iletişim kurmayan adam12
- nervio'nun kedileri sokağa salmak10
- ekonomi kötü diye güzellikleri yok saymak11
- artık kızlara bakmıyoruz kampanyası25
- kitaplarda geçen can alıcı cümleler8
- mastır çeşitleri8
- 17 nisan 2024 manchester city real madrid maçı11
- icardi1905 silik olsun kampanyası9
- fatih ürek ile elti gelin görümce13
- fındıklı belediyesinin banyosu11
Çaldıran'da yenilip her şeyini bırakan Şah ismail'in zevcesidir.
uluğ türk, kızıl başbuğ şah ismail'in eşi. hani şah ismail'in şavaşta ganimet olarak bıraktığı söylenen eşi.
öyle bir olay olmamıştır, taçlu hanım çaldıran savaşında esir düşmüştür. zırh giyen, kılıç kuşanan cesur bir türk kadını idi. savaşı izlemek için çıktığı tepede osmanlı askerlerince esir alındı. daha sonra şah çok büyük fitye teklif etse de osmanoğulları taçlu hanım'ı safevilere teslim etmemişlerdir. şah ismail'de geriye kalan yaşantısını eşsiz olarak sürdürmüştür.
öyle bir olay olmamıştır, taçlu hanım çaldıran savaşında esir düşmüştür. zırh giyen, kılıç kuşanan cesur bir türk kadını idi. savaşı izlemek için çıktığı tepede osmanlı askerlerince esir alındı. daha sonra şah çok büyük fitye teklif etse de osmanoğulları taçlu hanım'ı safevilere teslim etmemişlerdir. şah ismail'de geriye kalan yaşantısını eşsiz olarak sürdürmüştür.
asıl ismi bihruze hatun olan safevilerin bağdat valisi'nin kızıdır.
kendisi maiyeti ile birlikte şah'a gelin olmak üzre giderken osmanlı sınırında esir alınmış ve yavuz henüz trabzon sancakbeyi iken yavuz'un huzuruna çıkarılmış ve o dönem bir sancakbeyi olan yavuz sultan selim'in dest-i izdivacını reddetmiştir.
reddedişinin nedeni ise yavuz'un osmanlı tahtının varisi olmayışı ve tahta çıkma imkanının-o dönem için- bulunmayışıdır.
lakin yavuz sultan selim bu anı unutmamış, içine dert olmuş, yememiş, içmemiş babasını dahi bertaraf ederek osmanlı tahtına çıkmış, çaldıran savaşı sonrası ise bihruze'yi yani taçlu hatun'u esir alıp o'nu maiyetinde bulunan tacizade cafer çelebi'ye zevce yapmıştır.
böylece hem rakibi olan şah ismail'i küçük düşürmüş hem de geçmişte kendisini reddeden bihruze hatun'a hayatının ayarını vermiştir.
ayrıntıları için;
(bkz: caldiran savasi/#3510958)
kendisi maiyeti ile birlikte şah'a gelin olmak üzre giderken osmanlı sınırında esir alınmış ve yavuz henüz trabzon sancakbeyi iken yavuz'un huzuruna çıkarılmış ve o dönem bir sancakbeyi olan yavuz sultan selim'in dest-i izdivacını reddetmiştir.
reddedişinin nedeni ise yavuz'un osmanlı tahtının varisi olmayışı ve tahta çıkma imkanının-o dönem için- bulunmayışıdır.
lakin yavuz sultan selim bu anı unutmamış, içine dert olmuş, yememiş, içmemiş babasını dahi bertaraf ederek osmanlı tahtına çıkmış, çaldıran savaşı sonrası ise bihruze'yi yani taçlu hatun'u esir alıp o'nu maiyetinde bulunan tacizade cafer çelebi'ye zevce yapmıştır.
böylece hem rakibi olan şah ismail'i küçük düşürmüş hem de geçmişte kendisini reddeden bihruze hatun'a hayatının ayarını vermiştir.
ayrıntıları için;
(bkz: caldiran savasi/#3510958)
şah ismail'in eşi.
güzelliği, cesareti ve yiğitliği ile nam salmış bir türkmen kızıdır. şah ismail ile seferlere kendisini de götürmesi koşuluyla evlenmiş, ok ve yay kullamasını ve güreşmeyi bilen biridir. tıpkı dede korkut hikayelerinde de geçen tipik bir türkmen kızıdır. güreşte erkek kardeşini yendiği, şah ismail'den daha iyi ok attığı ve osmanlılara esir düştüğü rivayet edilmektedir.
güzelliği, cesareti ve yiğitliği ile nam salmış bir türkmen kızıdır. şah ismail ile seferlere kendisini de götürmesi koşuluyla evlenmiş, ok ve yay kullamasını ve güreşmeyi bilen biridir. tıpkı dede korkut hikayelerinde de geçen tipik bir türkmen kızıdır. güreşte erkek kardeşini yendiği, şah ismail'den daha iyi ok attığı ve osmanlılara esir düştüğü rivayet edilmektedir.
şah ismail'in büyük aşkına rağmen tahtıyla birlikte çaldıran ovasında bırakıp gittiği eşidir. yavuz sultan selim daha sonra kendisini tacizade cafer çelebi ile evlendirmiştir.
(bkz: şah ve sultan)
(bkz: şah ve sultan)
(bkz: taçlı begüm)
hakkında bir sürü yalan dolan gezen türk katunu. açılın, ben tarihçiyim.
şah ismail gibi büyük bir türk hükümdarının evdeşidir. türkmen kızıdır.
musullu türkmen beyi hamza bey bektaşlı'nın oğlu mihmad bey'in kızıdır. türkmenelili yani. asıl adının bigi olduğu bilinmektedir. bazı kaynaklarda bihruze diye de geçiyor.
şah ismail'i yatağına almamıştır diyen var. şaka mısınız? şah ismail'e çılgınlar gibi aşık ve onu her konuda destekleyen bir kadından bahsediyoruz. oğlu tahmasb gökten zembille mi indi? taçlı begüm meryem ana(!) mı? onu geçtim, şah ismail onunla gerçek anlamda karı koca olmamış bir kadını bu kadar benimseyip, devlet işlerinde sırlarını dahi emanet eder mi? halvet olmadığı kadınla neden evli kalsın? tacikler ve farslarla yapılan savaşlarda kumandanlık dahi yapmış üstelik. şah tahmasb'ın da karısı değil, bizzat annesidir.
başka bir yerde gördüm, yavuz sultan selim'e aşıkmış güya. gülsem mi, iğrensem mi bilemiyorum. yavuz'u nerede görmüş? taçlı begüm'ün osmanlı'ya esir düşüp yavuz'un haremine girmesi boş ve saçma bir iddiadır. şah ismail ile birlikte bir koşu ev oturmasına gittiğinde vurulmuş olsa gerek yavuz'a. tanrı akıl fikir versin, ne diyeyim. Her şey bitti, namusuna iftira atılıyor. Milletin gözü dönmüş. Tüh sizin sıfatınıza!
işte bunlar hep neo-osmanlıcı kişilik bozukluğu. osmanlı'yı savunmak için çirkefleşmeye, basitleşmeye gerek yok. safeviler öcü değil, bir türk devletidir! şah ismail de canavar değil, bir türk hükümdarıdır. üstelik annesi de rus, romen, sırp, çerkes falan değil, öz be öz türk kızıdır. akkoyunlu uzun hasan'ın kızı alemşah halime begüm doğurmuştur o'nu. iyi ki de doğurmuş.
osmanlı padişahları mezarlarından kalksa bu bayağı torunlarının(!) yüzlerine tükürürdü, eminim.
şah ismail gibi büyük bir türk hükümdarının evdeşidir. türkmen kızıdır.
musullu türkmen beyi hamza bey bektaşlı'nın oğlu mihmad bey'in kızıdır. türkmenelili yani. asıl adının bigi olduğu bilinmektedir. bazı kaynaklarda bihruze diye de geçiyor.
şah ismail'i yatağına almamıştır diyen var. şaka mısınız? şah ismail'e çılgınlar gibi aşık ve onu her konuda destekleyen bir kadından bahsediyoruz. oğlu tahmasb gökten zembille mi indi? taçlı begüm meryem ana(!) mı? onu geçtim, şah ismail onunla gerçek anlamda karı koca olmamış bir kadını bu kadar benimseyip, devlet işlerinde sırlarını dahi emanet eder mi? halvet olmadığı kadınla neden evli kalsın? tacikler ve farslarla yapılan savaşlarda kumandanlık dahi yapmış üstelik. şah tahmasb'ın da karısı değil, bizzat annesidir.
başka bir yerde gördüm, yavuz sultan selim'e aşıkmış güya. gülsem mi, iğrensem mi bilemiyorum. yavuz'u nerede görmüş? taçlı begüm'ün osmanlı'ya esir düşüp yavuz'un haremine girmesi boş ve saçma bir iddiadır. şah ismail ile birlikte bir koşu ev oturmasına gittiğinde vurulmuş olsa gerek yavuz'a. tanrı akıl fikir versin, ne diyeyim. Her şey bitti, namusuna iftira atılıyor. Milletin gözü dönmüş. Tüh sizin sıfatınıza!
işte bunlar hep neo-osmanlıcı kişilik bozukluğu. osmanlı'yı savunmak için çirkefleşmeye, basitleşmeye gerek yok. safeviler öcü değil, bir türk devletidir! şah ismail de canavar değil, bir türk hükümdarıdır. üstelik annesi de rus, romen, sırp, çerkes falan değil, öz be öz türk kızıdır. akkoyunlu uzun hasan'ın kızı alemşah halime begüm doğurmuştur o'nu. iyi ki de doğurmuş.
osmanlı padişahları mezarlarından kalksa bu bayağı torunlarının(!) yüzlerine tükürürdü, eminim.
Şah ismail in hanımıdır. Çaldıran savaşı nda Ganimet olmuştur osmanlı ya.
Nişancı taci-zâde cafer çelebi ile evlendirilmiştir.
Nişancı taci-zâde cafer çelebi ile evlendirilmiştir.
iskender pala'nın şah-sultan romanını okuyup bunu tarihi gerçekmiş gibi kabul eden görüşün açtığı başlıktır.
Dönemin adriana lima'sı.
Bu güne kadar nick olarak alınmaması ilginç.
Bu güne kadar nick olarak alınmaması ilginç.
"Güreşte erkek kardeşini yendiği, Şah ismail'den daha iyi ok attığı ve Osmanlılara esir düştüğü rivayet edilmektedir.
Tıpkı Osmanlılar gibi Türk-iran imparatorluğunun kurucuları olan Safevi Hanedanlığı, aslında Safeviye tarikatı da Türkmen boylarından oluşmaktaydı. Erdebil’de kurdukları bir tekkenin etrafında topladıkları müritleriyle birlikte, ‘Kızılbaş’ diye bildiğimiz topluluk, 16. yüzyılda devlet kurmuşlardır.
Osmanlıların aksine Safevilerin devlet nizamlarındaki Türkmen karakterini ve kültürünü daha uzun muhafaza ettiklerini görmek mümkündür. Mesela en basit örnek; Safevi şahları Türkmen kanından olmayan kadınlar ile evlenmiyorlardı. Türk töresince sadece Türk anadan doğan çocuklar tahtta hak sahibi olabilirdi. Bu basit örnek elbette yanıltıcı olabilir, unutulmamaliki Safevilerde de Osmanlıda olduğu gibi hicap adeti yaygınlaşmış, harem sistemi kurulmuştu. Fakat bunlara rağmen Safevi Türk kadınının aşırı şekilde tabulaştığından bahsetmek yerinde olmayacaktır. Nitekim Türk-iran imparatorluğuna seyahat etmiş olan Avrupalı seyyahların yazdıklarına bakacak olursak bunun yanlış bir kanaat olacağını anlamaktayız. Avrupalı gezginler Safevi kadınlarının (gerek saray kadınları olsun, gerekse halktan kadınlar) ekonomik olarak özgür olduklarını, kervansaraylar ve hatta şehir sahibi olabildiklerini yazmaktadır. Halktan kadınların ailenin parasının sahibi olduklarını, eşlerinin lazım olunca onlardan para istediklerini yazmışlardır. Başları açık olsun veya olmasın, kadınların sosyal hayattan alıkonulmadığını okumak mümkündür.
Türk-iran imparatorluğunda Safevi kadının islamlaşma sürecindeki Türk kadınlarının durumunu koruduklarını söyleyebiliriz. Mesela ordu kumanda eden soylu bir kadından bir bahis geçmektedir. Buna ilaveten kadınların oluşturduğu müfrezelerin varlığından da dem vurulmuştur. Bu iki anekdottan anlaşılıyorki Safevi Türkmenleri, Osmanlıların aksine, Türk bozkır geleneklerine daha sıkı bağlıydılar.
islam öncesi ve az sonrasındaki dönemde olduğu gibi Türkmen kadınları gerektiğinde silaha sarılabiliyor ve kullanabiliyordu. Bunun ete kemiğe bürünmüş canlı örneği çeşitli dedikodulara da konu olmuş olan Taçlı Begüm Hatun’dur. (16. yüzyıl) Asıl ismi Bihruze olan Taçlı Hatun, Dede Korkut Hikayelerinden aşina olduğumuz Türkmen kızı tipine uygundur.
Kendisi Türkmen asıllı Bağdad valisinin kızıdır. Güzelliğinin yanında yiğitliği ve cesaretiyle de nam salmış, ata binen, ok atan bir Türkmen kızıdır.
Bu Türkmen kızının namını duyan Şah ismail (1487-1524) bu kızla görüşüp aşık oluyor ve sonunda evleniyordu. Evlenmeden önce bu Türkmen kızının şartlarını kabul etmek zorundaydı; Bihruze Taçlı Begüm Hatun, Şah’ın yapacağı her sefer çıkmak istiyor, bu seferlerde aktif olarak savaşmak istiyordu. Şah bu isteği kabul etmişti. 1514 yılında Osmanlı-Safevi savaşı esnasında Tacli Begüm’ün de katıldığı bilinmektedir. Hatta bu savaşta esir alındığı dahi söylenmektedir. Eğer o dönemden kalma dedikodular doğruysa, Bihruze zamanında Trabzon’da valilik görevini ifa eden Osmanoğullarından Şehzade Selim’i veliaht olmadığı için reddetmiş, eş olarak Şah ismail’i seçmişti. Dedikodulardan anlaşılan, Şah ismail ile Yavuz Sultan Selim arasındaki savaşın aslında bu Taçlı Begüm adlı Türkmen kızı nedeniyle çıktığıdır.
Geriye kalan sebepler aslında savaşı ‘legalize’ etmeye yarayan bir kamuflajdır. Savaşta esir edilen Taçlı Begüm, Yavuz Sultan Selim tarafından bir büroklatla evlendirilmiştir. Sultanın, Taçlı Hatun’u "ben Şah’ın çiğnediğini çiğnemem" diyerek istemediği rivayetler arasındadır."
Tıpkı Osmanlılar gibi Türk-iran imparatorluğunun kurucuları olan Safevi Hanedanlığı, aslında Safeviye tarikatı da Türkmen boylarından oluşmaktaydı. Erdebil’de kurdukları bir tekkenin etrafında topladıkları müritleriyle birlikte, ‘Kızılbaş’ diye bildiğimiz topluluk, 16. yüzyılda devlet kurmuşlardır.
Osmanlıların aksine Safevilerin devlet nizamlarındaki Türkmen karakterini ve kültürünü daha uzun muhafaza ettiklerini görmek mümkündür. Mesela en basit örnek; Safevi şahları Türkmen kanından olmayan kadınlar ile evlenmiyorlardı. Türk töresince sadece Türk anadan doğan çocuklar tahtta hak sahibi olabilirdi. Bu basit örnek elbette yanıltıcı olabilir, unutulmamaliki Safevilerde de Osmanlıda olduğu gibi hicap adeti yaygınlaşmış, harem sistemi kurulmuştu. Fakat bunlara rağmen Safevi Türk kadınının aşırı şekilde tabulaştığından bahsetmek yerinde olmayacaktır. Nitekim Türk-iran imparatorluğuna seyahat etmiş olan Avrupalı seyyahların yazdıklarına bakacak olursak bunun yanlış bir kanaat olacağını anlamaktayız. Avrupalı gezginler Safevi kadınlarının (gerek saray kadınları olsun, gerekse halktan kadınlar) ekonomik olarak özgür olduklarını, kervansaraylar ve hatta şehir sahibi olabildiklerini yazmaktadır. Halktan kadınların ailenin parasının sahibi olduklarını, eşlerinin lazım olunca onlardan para istediklerini yazmışlardır. Başları açık olsun veya olmasın, kadınların sosyal hayattan alıkonulmadığını okumak mümkündür.
Türk-iran imparatorluğunda Safevi kadının islamlaşma sürecindeki Türk kadınlarının durumunu koruduklarını söyleyebiliriz. Mesela ordu kumanda eden soylu bir kadından bir bahis geçmektedir. Buna ilaveten kadınların oluşturduğu müfrezelerin varlığından da dem vurulmuştur. Bu iki anekdottan anlaşılıyorki Safevi Türkmenleri, Osmanlıların aksine, Türk bozkır geleneklerine daha sıkı bağlıydılar.
islam öncesi ve az sonrasındaki dönemde olduğu gibi Türkmen kadınları gerektiğinde silaha sarılabiliyor ve kullanabiliyordu. Bunun ete kemiğe bürünmüş canlı örneği çeşitli dedikodulara da konu olmuş olan Taçlı Begüm Hatun’dur. (16. yüzyıl) Asıl ismi Bihruze olan Taçlı Hatun, Dede Korkut Hikayelerinden aşina olduğumuz Türkmen kızı tipine uygundur.
Kendisi Türkmen asıllı Bağdad valisinin kızıdır. Güzelliğinin yanında yiğitliği ve cesaretiyle de nam salmış, ata binen, ok atan bir Türkmen kızıdır.
Bu Türkmen kızının namını duyan Şah ismail (1487-1524) bu kızla görüşüp aşık oluyor ve sonunda evleniyordu. Evlenmeden önce bu Türkmen kızının şartlarını kabul etmek zorundaydı; Bihruze Taçlı Begüm Hatun, Şah’ın yapacağı her sefer çıkmak istiyor, bu seferlerde aktif olarak savaşmak istiyordu. Şah bu isteği kabul etmişti. 1514 yılında Osmanlı-Safevi savaşı esnasında Tacli Begüm’ün de katıldığı bilinmektedir. Hatta bu savaşta esir alındığı dahi söylenmektedir. Eğer o dönemden kalma dedikodular doğruysa, Bihruze zamanında Trabzon’da valilik görevini ifa eden Osmanoğullarından Şehzade Selim’i veliaht olmadığı için reddetmiş, eş olarak Şah ismail’i seçmişti. Dedikodulardan anlaşılan, Şah ismail ile Yavuz Sultan Selim arasındaki savaşın aslında bu Taçlı Begüm adlı Türkmen kızı nedeniyle çıktığıdır.
Geriye kalan sebepler aslında savaşı ‘legalize’ etmeye yarayan bir kamuflajdır. Savaşta esir edilen Taçlı Begüm, Yavuz Sultan Selim tarafından bir büroklatla evlendirilmiştir. Sultanın, Taçlı Hatun’u "ben Şah’ın çiğnediğini çiğnemem" diyerek istemediği rivayetler arasındadır."
safevi devleti'nin kurucusu şah ismail'in eşi ve ilk göz ağrısıdır.
kendisi güzel bir türkmen kadını olup bir musul beyi'nin kızıdır. begüm güçlü ve etkili bir kadındır. safevi sarayında onun sözü geçmektedir. şah ismail dahi onun sözünden dışarı çıkamamaktadır.
şah ismail'in kendisini savaş meydanında bırakıp kaçtığı iddiası ise bir palavradır. şöyle ki türk kadınları ve özellikle azerbaycan kadınları her zaman savaşlarda fiilen yer almışlardır.
şah ismail'in savaşı kaybedeceğini anlayan beyler onun etrafını sarıp kendisini savaş meydanından çıkarmışlardır. t
taçlı begüm'ün yavuz'a esir düştüğü ve daha sonra yavuz'un begüm'ü başka biri ile evlendirdiği iddiası ise osmanlı tarihçileri tarafından uydurulan ve safevilere karşı şah'ın eşi üzerinden ( cinsel ) bir üstünlük kurma kaygısı ile ortaya atılan tarihi bir yalandır. taçlı begüm sadece bir gece esaret altında kalmıştır ( mücevherlerini vererek bu esaretten kurtulduğu tahmin edilmektedir ). ertesi gün çaldıran savaşı'nın meydana geldiği hoy yakınlarında bulunmuş ve şah ismail'in yanına götürülmüştür. şah ismail ölene kadar hayatını onun yanında geçirmiştir. eşinin ölümünün ardından oğlu tahamasb'ın yanında kalmıştır. yaşlılığının bir bölümünü tebriz'de geçiren begüm iran coğrafyasında çeşitli vakıflar kurmuştur. şiraz'a giderken hastalığı ve ihtiyarlığı sebebi ile yolda vefat etmiştir.
kendisi güzel bir türkmen kadını olup bir musul beyi'nin kızıdır. begüm güçlü ve etkili bir kadındır. safevi sarayında onun sözü geçmektedir. şah ismail dahi onun sözünden dışarı çıkamamaktadır.
şah ismail'in kendisini savaş meydanında bırakıp kaçtığı iddiası ise bir palavradır. şöyle ki türk kadınları ve özellikle azerbaycan kadınları her zaman savaşlarda fiilen yer almışlardır.
şah ismail'in savaşı kaybedeceğini anlayan beyler onun etrafını sarıp kendisini savaş meydanından çıkarmışlardır. t
taçlı begüm'ün yavuz'a esir düştüğü ve daha sonra yavuz'un begüm'ü başka biri ile evlendirdiği iddiası ise osmanlı tarihçileri tarafından uydurulan ve safevilere karşı şah'ın eşi üzerinden ( cinsel ) bir üstünlük kurma kaygısı ile ortaya atılan tarihi bir yalandır. taçlı begüm sadece bir gece esaret altında kalmıştır ( mücevherlerini vererek bu esaretten kurtulduğu tahmin edilmektedir ). ertesi gün çaldıran savaşı'nın meydana geldiği hoy yakınlarında bulunmuş ve şah ismail'in yanına götürülmüştür. şah ismail ölene kadar hayatını onun yanında geçirmiştir. eşinin ölümünün ardından oğlu tahamasb'ın yanında kalmıştır. yaşlılığının bir bölümünü tebriz'de geçiren begüm iran coğrafyasında çeşitli vakıflar kurmuştur. şiraz'a giderken hastalığı ve ihtiyarlığı sebebi ile yolda vefat etmiştir.
Şah ismail'in eşidir. Savaş meydanında kaybedeceğini anlayan şah, ortaya dublorünü salarak birkaç yaveriyle atına atlayıp kaçmış, begüm çadırda kalmıştır. Yavuz'un 'şah'ın artığını yemem' diyip gönderdiği rivayet edilir.
Çaldıran'da yakalanıp yavuz'a teslim edilen şah ismail'in zevcesi.
Yavuz ise şah'ın salyasının değdiğiyle işim olmaz diyip bir osmanlı paşası ile evlendirip yollamıştır.
Ahlak *
Yavuz ise şah'ın salyasının değdiğiyle işim olmaz diyip bir osmanlı paşası ile evlendirip yollamıştır.
Ahlak *
Savaştan bir gün sonra Hoy yakınlarında bulunmuştur.
Yani Yavuz'a falan götürülmemiştir. Hatta Tahmasp'ı tahta çıkaran odur.
Yani Yavuz'a falan götürülmemiştir. Hatta Tahmasp'ı tahta çıkaran odur.
güncel Önemli Başlıklar