1. 1.
    yoktur aslında böyle bir şey. varsa da tanrı'nın ne denli demokrat olduğunun ispatıdır.
    2 -1 ... ramorin
  2. 2.
    (bkz: tanrinin gul bahcesindeki bocek olmak)
    2 ... ben hep 17 yasindayim
  3. 3.
    sevdiklerine bakılırsa, içinde bulunmak istemediğim gurup.
    sevdikleri için;
    (bkz: rte ve saz ekibi)
    (bkz: ajdar)
    (bkz: it kopuk falan filan)
    3 -3 ... yes comment
  4. 4.
    mesela mantıklı düşününce izmir'deki, 17 aylık bebeğe tecavüz olayındaki kurban, 17 aylık bebeğin içinde bulunduğu durum.

    ya da gazze'deki çocuklar.

    ya da adolf hitler tarafından katledilen çocuklar.

    bu örnekler gider böyle.

    ama şühesiz ki; o'nun adaleti birdir, tektir, büyüktür değil mi? hitler'i, gazze'yi falan karıştırmayalım şimdi.
    2 -3 ... a chemical reaction
  5. 5.
    (bkz: baska tanrının cocukları)
    1 ... tralliani
  6. 6.
    tanrı sevdiği kullarına bu dünyada zorluklar yaşatır önermesine inanırsak pek de kötü bir şey değildir. tabi bu dünya için. öbür tarafı bilemem. görmedim henüz.
    ... guzunamca
  7. 7.
    bazı inanışlara göre; tanrı demek bizatihi sevmeme nedenidir. *
    2 -1 ... efelerinefesi
  8. 8.
    her zaman üstü kader kavramıyla örtülen olgu.
    insanın ba$ına bir şey geldiğinde ve ya küçük bir kız çocuğu tecavüzü uğrayıp öldürüldüğünde buna kader deniliyor ve ne kadar olaylara yüzeysel yakla$ılıyor anlamakta güçlük çekiyorum.daha 5 yaşında ki bir çocuğun kaderi nedir ki ? ve ya ne günah işleyebilir ki bunları ya$amasına sebeb olmak için..
    1 ... tam7harf
  9. 9.
    karşılıklı duygular besliyoruz aman ne güzel gibi tepkime durumudur.
    ... alegria
  10. 10.
    insanın yaşadığı sıkıntıların, Allah'ın kullarını sevip sevmemesi ile değil, tekamül ve yaşanan herşeye rağmen hayat gemisinin nihai hedefe ulaştırılması ile ilgisi olduğundan; aslında olmayan insandır.

    hayattaki herşey (ki bu herşey, hakikaten herşeyi kapsayan bir herşeydir) insanlar içindir. ki; bunu bi kere, daha bedenlenmeden önce zaten kabul etmişiz.
    ayrıca eza, cefa gibi kavramlar çoğu zaman bizim yapıştırdığımız (son derece) nesnel etiketlerdir.

    o an itibarı ile; bizim hayır gördüğümüz birçok şeyde şer, şer gördüğümüz birçok şeyde ise aslında bizler için hayır vardır. biz bunu kısıtlı algımızla özellikle o an için anlayamayız, o kadar.

    kıyas kabul etmese de, mikronun da mikrosu düzeyde bir yaklaşım yaparsak, nasıl ki (akıl sağlığı yerinde) bir anne/baba'nın çocuğunu sevmemesi sözkonusu olamazsa, Allah'ın da bir insanı sevmemesi sözkonusu olamaz, diye düşünüyorum.

    çok bi başöğretmen (ya da baş imam) edasıyla yazılmış görünse de, işbu entry; 40 yıla yaklaşmış bir yaşamdan çok pis spoiler içermektedir.
    2 ... spectr