1. 1.
    tanrı genel, allah ise özel isimdir. tanri turkcedir, allah ise arapca.
    27 -8 ... promontorium
  2. 2.
    ikisi de yaradan'ın 99 isminden biridir ve beş harften oluşmaktadır. aralarındaki tek fark farklı harflerden oluşmasıdır.
    13 -16 ... 6.4.r.1.$.h
  3. 3.
    dilbilgisi dışında aralarında hiç bir fark yoktur.
    10 -1 ... sciende
  4. 4.
    önemli olan inanmaktır, ismi yürekten zikretmektir, ister tanrı deyin ister allah ama yeter ki yürekten olsun.
    18 -4 ... karpuzkabugu
  5. 5.
    allah tektir, çoğulu yoktur.dolayısıyla allahlar saçma bir sözdür.fakat tanrı çoğulu olan bir kavramdır.adı üzerinde çok tanrılı dinlerde yaradana tanrı denip allah denmemesi bundandır.ayrıca hiç bir alakası olmamakla birlikte yaptığı çağrışım açısından (bkz: tanrılar susamışlardı)
    8 -7 ... tequila cup
  6. 6.
    tanrı tapılan demektir, dolayısıyla müslümanların tanrısı allahtır, çokta büyük bir çelişki değildir.*
    12 -4 ... delismen
  7. 7.
    (bkz: tövbe de)
    4 -4 ... fayaka
  8. 8.
    tanrı inanılan anlamına gelmektedir. kişiye göre değişen bir kavramdır. eğer güneşe tapıyorsanız sizin tanrınız güneştir. ancak allah özel isimdir ve müslümanlığa aittir. yani bir müslümanın tanrısı allah iken bir fetişistin tanrısı doğanın bir parçasıdır.
    ikisi asla aynı şey değildir.
    9 -2 ... denizzz
  9. 9.
    belirli durumlarda farklılaşan belirli durumlarda da iç içe geçen kavramlardır ikisi de. ama allah ile tanrı arasında bişeyleri ayırt etmeye çalıştığınızda tanrı kavramını daha geeniş çaplı buluruz; ilahi olan, olmayan vs daha geniştir ama genel manada allah islamın tanrısı olarak telakki edilir[direk arapçası de tek tanrı, tek ilah anlamına gelir]. allah dediğimizde düşündüğümüz ilah ya da tapı unsuru tanrı'ya göre daha belirgindir sınırları belirlenmiştir. sonsuzdur; bu dünyayı yedi günde yaratmıştır;doğurmamış doğrulmamıştır şeklinde sıralayabiliriz.

    ama tanrı kavramı belirli durumlarda daha kapsayıcıdır, belirli durumlarda da daha acizdir. çünkü düşünceler genel anlamda tek kalıp değildir öyle ya da böyle akıl ve mantık ışığında kişi kendisine aciz ya da güçlü bir ilah belirleyebilir. mesela marquis de sade'deki daha farklıdır; daha şeytansıdır, belki de daha acizdir. ama islamın tanrısı olan allah çok çok daha belirgindir bu kavrama göre.

    bunun yanında belki söylenirken gözetilen birşey olsa gerek ya da allah kavramını bazı kurumlar üzerinde olumsuz etkisine olduğuna da inanılabilir bundan tanrı kullanılır.[örneğin askeriye-aslında bu durum pek belirgin değildir orada].

    ya da bazen de kişi söylemekten utanır allah kelimesini; yerine belki de entellektüel gerekçelerle '''tanrı''der. aslında bu ayrımlar[bana göre]çok önemli değil. gerçi her kişi her kavrama kendi kafasında ayrı bir misyon yükler ama esas olan şekil değil içeriktir. buna nasıl içerik verildiğidir;eğer düşündüğünüz allah kelimesi tahayyül ettiğiniz tanrı kavramı ile uyuşuyorsa pek de bir sorun yoktur.
    3 ... calderon de la barca
  10. 10.
    allah askina demek yerine tanrı aşkına demek gibi durumları yaratır. tanri aşkına demek de sosyal statü belirleyen bir kalıp gibi görünür.
    4 -2 ... pygmalion